handdator

Visa fullständig version : pulsklockor!


alex333ander
2010-09-16, 22:11
hejsan all of u, ja behöver tips angående pulsklockor som har ett rimligt pris och fungerar utmärkt, läst en del och det finns en del skitklockor så inga sånna,

Ni som har pulsklockor att rekommendera släng in en kommentar så tar ja en titt.

Den behöver inte ha gps utan behöver igentligen bara ha koll på pulsen och distansen man springer och kaloriförbrukningen är ett +,

ska ta min kondition till "the next level" och behöver lite teknisk hjälp.

Tack på förhand!*flex*

vasslefranmjolk
2010-09-16, 22:13
Om du har behov av distansmätning kan jag varmt rekommendera Garmin Forerunner 305. Den har det mesta och fås för en rimlig peng!

OneManArmy
2010-09-17, 06:05
Har en suunto t1c som är väldigt basic men fungerar som den ska. Har ej distansmätning på den dock.. Men är billig och fungerar som den ska iallfall :P

Vox
2010-09-17, 08:09
Garmin Forerunner 305 har allt, fungerar utmärkt och priset kring 15-1600 är dessutom svårslaget. Nackdelen är att klockan är något klumpig, men det är väl en smaksak. Om inte priset spelar någon roll så har våra finska vänner tillverkat en rad trevliga gps/puls-klockor.

Lillleif
2010-09-17, 08:21
Den behöver inte ha gps utan behöver igentligen bara ha koll på pulsen och distansen man springer och kaloriförbrukningen är ett +,

Ska du ha koll på vilken distans du springer bör du ha gps. Att förlita sig på en inbyggd stegräknare som du kalibrerar beroende på hur långa steg du tar är ej att rekommendera. Dessutom är det guld värt att ha koll på hur fort man springer om man (som jag) har svårt att veta vilket tempo man håller.

alex333ander
2010-09-17, 22:25
köpte en polar rs300x, nöjd hitills faktiskt :D, tack för hjälpen