handdator

Visa fullständig version : Bredare överarmar?


simonua
2010-09-16, 13:56
Hur ska jag förklara detta. vilka övningar skulle kunna hjälpa mig att få en "bredare" överarm?Ser man mina överarmar från sidan så kan jag tycka att dem ser ganska stora och har växt till sig sen jag började träna, men ser man dom framifrån eller bakifrån så ser dom fan pyttesmå ut! kör armar 2 ggr i veckan, för biceps blir det oftast curl med skivstång, scott-curls och cablecurls. för triceps blir det pushdowns i cable, hantelpress eller skivstångspress bakom nacken/huvet och dips om jag orkar efter bröstpasset. kör 3-4 set i allt, mellan 8-10 reps.

JoeyP
2010-09-16, 14:07
Känner igen de där, såg en kille i gbg som hade skitstora armar från sidan, sen bakifrån helt platta :S

Hähähä
2010-09-16, 14:10
Har samma problem, väldigt irriterande. 44cm omkrets kalla, men ändå ser det ut som 35cm framifrån. Från sidan ser det väldigt bra ut.

Vet inte vad man kan göra åt det, antar att det är genetiskt.

JimmyJoe
2010-09-16, 14:23
Har samma problem, väldigt irriterande. 44cm omkrets kalla, men ändå ser det ut som 35cm framifrån. Från sidan ser det väldigt bra ut.

Vet inte vad man kan göra åt det, antar att det är genetiskt.

Jo, har lite samma problem. Hur musklerna växer går tyvärr inte påverka här.

ceejay
2010-09-16, 14:35
triceps borde la ge mer bredd åt armen än biceps! More triceps to the ppl!

Hähähä
2010-09-16, 14:49
triceps borde la ge mer bredd åt armen än biceps! More triceps to the ppl!

Har mycket bättre triceps än biceps, i mitt fall gäller det endast när man kollar framifrån. Får ingen bredd på biceps. :(

fiskebulle
2010-09-16, 14:59
Synthol?

Pungis
2010-09-16, 15:05
Se till så du tränar övningar som har fokus på både brachii respektive brachialis, de är nog allt du kan göra..
Bicepscurl + hammercurl, t ex

Arne Persson
2010-09-16, 15:14
Se till så du tränar övningar som har fokus på både brachii respektive brachialis, de är nog allt du kan göra..
Bicepscurl + hammercurl, t ex

Vilka övningar fokuserar M. brachialis?

Tobbeh
2010-09-16, 16:27
Det är väl väldigt genetiskt och går väl inte i större grad att påverka, förutom att få större armar generellt sett. Rätta mig om jag har fel.

Starlight
2010-09-16, 16:35
Om du bygger utsida axlar med tex hantellyft åt sidan så kommer överarmen se bredare ut framifrån/bakifrån. Men om du bara menade biceps och triceps så är det väl mest genetiskt som tidigare sagts här