handdator

Visa fullständig version : Angående Biceps...


OK95
2010-09-15, 19:03
Hej. Det här är kanske en dum fråga, men för att få en kulformad biceps hur ska man träna då? Är det bara att träna biceps hårdare, eller ska man träna musklerna runt biceps, så som underarmar och axlar? Om jag tränar biceps en dag i veckan, och ryggövningar en annan då tränar jag biceps 2 ggr i veckan. Hur många övningar bör jag köra på den specifika bicepsträningen?


Tack på förhand.

Dennis93
2010-09-15, 19:49
Du kan inte förändra hur din biceps är formad bara storleken på den.

OK95
2010-09-15, 19:52
Men nästan alla professionella bodybuilders har ju kulformad biceps, hur kommer det sig?

Kendouy
2010-09-15, 19:59
Men nästan alla professionella bodybuilders har ju kulformad biceps, hur kommer det sig?

De har tränat hårt, länge och intensivt?

Achivai
2010-09-15, 19:59
Att de har enorma biceps?

OK95
2010-09-15, 20:18
Men hur många övningar borde jag köra på bicepsträningen? Jag tränar ju biceps en dag och rygg den andra, så jag kör igenom biceps två gånger i veckan.

Jorgen
2010-09-15, 20:21
Men hur många övningar borde jag köra på bicepsträningen? Jag tränar ju biceps en dag och rygg den andra, så jag kör igenom biceps två gånger i veckan.

Du bprde köra minst en, gärna två övningar.
Hur många gånger i veckan har med vilken träningsvolym du har på passen.
Fokusera på övningsutförandet.

Word
2010-09-15, 22:01
Jag förstår mig inte på biceps. Varför vill alla gå omrking med enorma biceps? Symmetri for the win.

cero
2010-09-15, 22:03
Jag förstår mig inte på biceps. Varför vill alla gå omrking med enorma biceps? Symmetri for the win.

Håller med. Enorma biceps hamnar långt ner på min prio-lista på hur en bra fysik ser ut.

JimmyJoe
2010-09-15, 22:14
Symmetri for president. Men personligen så har jag lite svårare att bygga armar än axlar, bröst och rygg.

vicarious
2010-09-15, 22:56
Men nästan alla professionella bodybuilders har ju kulformad biceps, hur kommer det sig?

Bra gener. Hård träning. Mycket protein. Anabola steroider. Lågt kroppsfett.

Inge Enveten
2010-09-15, 23:41
Bra gener. Hård träning. Mycket protein. Anabola steroider. Lågt kroppsfett.

Du har fem svar i ditt inlägg varav alla är felaktiga utom ett som är till hälften felaktigt.

Som tidigare nämnt handlar "formen" en muskel har enbart of dina gener. Du kan inte påverka utseendet av någon muskel mer än att träna den för att göra den större och minska kroppsfett för att tex mer "detaljer/konturer" framhävs

Achivai
2010-09-16, 00:02
Du har fem svar i ditt inlägg varav alla är felaktiga utom ett som är till hälften felaktigt.

Som tidigare nämnt handlar "formen" en muskel har enbart of dina gener. Du kan inte påverka utseendet av någon muskel mer än att träna den för att göra den större och minska kroppsfett för att tex mer "detaljer/konturer" framhävs

Dock så är det nog inte så många som har fyrkantiga eller triangelformade biceps, så jag misstänker att kulformen är den form de flesta innehar om de utvecklar muskeln länge nog. ;)

Loke
2010-09-16, 08:23
Du har fem svar i ditt inlägg varav alla är felaktiga utom ett som är till hälften felaktigt.

Som tidigare nämnt handlar "formen" en muskel har enbart of dina gener. Du kan inte påverka utseendet av någon muskel mer än att träna den för att göra den större och minska kroppsfett för att tex mer "detaljer/konturer" framhävs

De är inte felaktiga. Generna och STORLEKEN är det som påverkar formen. En liten biceps har inte samma form som en stor. Därför påverkar allt som skrevs tidigare.