handdator

Visa fullständig version : Gör jag fel?


Facaa
2010-09-15, 14:09
Gör jag fel?

Tjabba alla hardcore tränande människor.
Jag vet ej vart jag ska börja men så här ligger det till.
Jag har kört nu rätt intensivt med tungträning blandad med cardio men jag går inte ner i vikt.
Kosten är inte superbra men den är långt från dålig.
Det enda jag märker är att magen blivit mindre och att jag fått mer muskler på kroppen men viktmässigt så går jag upp. 88kg nu.
Jag är medveten om att muskler väger mer men vill få lite tips ifall jag tänker rätt eller om jag är helt ute o cyklar. Tränar jag för mkt typ?
Kosten:
0630 Protteshake
0830 Ca2dl youghurt med musli (mest för att få i mig lite carbs så att jag klarar dagen)
1200 Lunch som består utav grönsaker/salla + protein i form av färs/kyckling/fisk.
1500 shake
1630 – träning
Ca 1830-1900 middag som består utav sallad + protein och ibland någon form av kolhydratskälla.
Detta försöker jag hålla och jag belönar mig själv med 1st dag där jag äter vad jag vill dock försöker jag hålla portionerna.

Träning:
Jag kör träna 2 och vila 1 och sen repeteras detta och jag gillar detta upplägg (inte kört så innan) för att då kommer vilodagarna lite när som.
Jag delar upp kroppen på 3 dagar och jag kör tungträning (3 set x 6 reps).
Jag har inte tagit några mått eller så men ska göra det och posta senare.
Utöver detta så kör jag 40-50 minuter på cardio 3-4 ggr i veckan så det blir dubbelpass vissa dagar.
Jag tycker inte detta är så jobbigt då jag är rätt så morgonpigg.
Välkomnar alla tips

/F

Tvärarg
2010-09-15, 15:19
Skit i vad du väger, och gå efter spegeln.

fiskebulle
2010-09-15, 15:21
skit i vad du väger, och gå efter spegeln.

+1

vicarious
2010-09-15, 23:00
Räkna kalorierna.

Skippa ätardagen.

krappen
2010-09-16, 05:01
Du försöker deffa eller? Tråden ligger ju inte i deff och viktnedgångsdelen av forumet så man börjar ju undra om du fått saker om bakfoten eller om du faktiskt försöker deffa.

Tobbeh
2010-09-16, 16:33
Om du tappar kroppsfett och går upp i muskelmassa så ser jag inte vad problemet är.

Kan vara så att du ligger på underskott vissa dagar, överskott vissa och på så vis hamna på en balans eventuellt ett väldigt litet underskott då och då.

dupper
2010-09-16, 16:50
Om du tappar kroppsfett och går upp i muskelmassa så ser jag inte vad problemet är.


+1. Om du vill gå ner i muskelmassa också, eller ligga kvar på samma nivå, så bör du träna lättare och/eller äta mindre.