handdator

Visa fullständig version : Intervju med Fredrik Svensson!


ccm
2010-09-14, 09:33
Här är en helt ny intervju med bänkpressaren Fredrik Svensson:

http://maxstyrka.se/2010/09/intervju-med-fredrik-svensson/

Morrris
2010-09-14, 09:49
"345.5 i bänk" här på forumet, kanske ska tilläggas.

ccm
2010-09-14, 10:42
Precis. :)

Jag vet förresten inte om den här posten är i fel forum. Den kanske ska vara "Tävlande/aktiva "?

babidi
2010-09-14, 11:29
Tänk att man får intevjua one of SLs greatest så ställer man alla standard stela intervju frågor. Blev lite besviken.

ccm
2010-09-14, 15:13
Tänk att man får intevjua one of SLs greatest så ställer man alla standard stela intervju frågor. Blev lite besviken.

Och i stället hade du velat ha svar på vad? Vilken hans favoritfärg är? Hans favoritämne i skolan? Om han var en frukt, vilken frukt hade han varit då?

Wille005
2010-09-14, 15:17
Och i stället hade du velat ha svar på vad? Vilken hans favoritfärg är? Hans favoritämne i skolan? Om han var en frukt, vilken frukt hade han varit då?
Troligtvis ett granatäpple med den styrkan.

ccm
2010-09-14, 15:36
Det är bara att mejla vilken fråga ni vill ha ställd till nästa intervju till info@maxstyrka.se.

filmjölk
2010-09-14, 16:43
Och i stället hade du velat ha svar på vad? Vilken hans favoritfärg är? Hans favoritämne i skolan? Om han var en frukt, vilken frukt hade han varit då?

hahahaha, underbara förslag!

Intressant intervju fö. För oss motionärer är frågor om träningsupplägg rätt roliga.

KaptenKnäsvag
2010-09-14, 16:57
Och i stället hade du velat ha svar på vad? Vilken hans favoritfärg är? Hans favoritämne i skolan? Om han var en frukt, vilken frukt hade han varit då?


Varför han tränar? Varför har han valt styrkesport? Hur ser han på träning ur ett filosofiskt perspektiv? Kan han nämna lite wacky saker som hänt under alla år av tävling?

Man kan ställa mycket roligare frågor än hur mycket han maxar och när hans nästa tävling är.

ccm
2010-09-14, 18:25
Varför han tränar? Varför har han valt styrkesport? Hur ser han på träning ur ett filosofiskt perspektiv? Kan han nämna lite wacky saker som hänt under alla år av tävling?

Man kan ställa mycket roligare frågor än hur mycket han maxar och när hans nästa tävling är.

Varför han valde styrkesport frågades. Varför han tränar är ju i stort sätt samma sak som vilka mål han har med träningen. Träning ur ett filosofiskt perspektiv låter inte vidare roligt, faktiskt. Lite "wacky" saker skulle kunna frågas, men det finns en stor risk att det berör andra atleter, och det kan uppfattas som nedvärderande.

Men som sagt, mejla gärna förslag på bättre frågor.

KaptenKnäsvag
2010-09-14, 19:02
Varför han valde styrkesport frågades. Varför han tränar är ju i stort sätt samma sak som vilka mål han har med träningen. Träning ur ett filosofiskt perspektiv låter inte vidare roligt, faktiskt. Lite "wacky" saker skulle kunna frågas, men det finns en stor risk att det berör andra atleter, och det kan uppfattas som nedvärderande.

Men som sagt, mejla gärna förslag på bättre frågor.

Tror inte att han började träna styrketräning för att det vore ballt att bänka över 300 eller vinna VM i sl. Kanske låter tråkigt att diskutera träning på en filosofisk nivå, eller iaf att det är mer andligt kopplat än ett random tidsfördriv att ägna sig åt, men det sätter även nivån på intervjun att ställa trista faktafrågor.

Vet inte om du är kopplad till skapandet av denna artikel, men med tanke på din postcount så antar jag att du gör reklam, därför kan jag rekommendera att ställa lite mer intressanta frågor som får både han som intervjuas och den som läser artikeln att tänka lite. Bara mina spontana tankar när vi ändå diskuterar ämnet.

Jag drar mig personligen mer till tidsskrifter som vågar ställa lite frågor om personen bakom den offentliga figuren. Tar man 345.5 kg i bänkpress och tävlar på hög nivå i strongman så är mannen bakom vikterna nog lite mer intressant än dom flesta random gymmarna, vissa skulle gärna vilja veta lite mer om sådana.

babidi
2010-09-14, 19:02
Och i stället hade du velat ha svar på vad? Vilken hans favoritfärg är? Hans favoritämne i skolan? Om han var en frukt, vilken frukt hade han varit då?

Det är bara att mejla vilken fråga ni vill ha ställd till nästa intervju till info@maxstyrka.se.

Är det din intervju eller? Varför tar du så illa vid?

Frågorna känns så basic. nu vet jag inte om Fredrik Svesson har en wikipedia sida men om du tar alla frågorna och går in på vilken kändis som helst i hela världen så hittar du svar på alla intervjuns frågor i första stycket. Det jag menade med basic. Jag hade gärna sett lite mer personliga frågor.

ccm
2010-09-14, 21:42
Klart att man vill veta mycket om intervjusobjektet, men jag tycker att man får en ganska bra bild av vem han är ändå. Jag gillar inslaget om hans pappa och de om hans fråntagande av VM-guldet.

stevebc
2010-09-14, 21:46
Intressant intervju och vilka bra bilder du fick tag på!