handdator

Visa fullständig version : Eiselt Protec+


Jan
2003-10-26, 23:10
Har tänkt att beställa Eiselt Protec+ från *************, men jag är inte så kunnig och såg att förpackningarna där inte är likadana som de normala förpackningarna, så jag undrar om det är någon gammal version av det, eller om dom bara tagit bilder från ev någon gammal version?

Berry
2003-10-26, 23:38
Kan vara vilket som, men den nya versionen av Protec har inte längre tillsatt glutamin och kallas därför inte Protec+. Beställer du Protec+ får man väl räkna med att det är vad du får, vilket betyder att det är den gammla versionen dom har i lager. Om inte förpackningen är viktig för dig spelar det dock ingen roll :)

shirunai
2003-10-27, 06:19
varför köper du inte ifrån kolozzeum.com!

muskelbyggarn
2003-10-27, 06:42
Om du vill ha just Protec+ så kanke GG har kvar dem i lager, annars så finns den produkten inte kvar i Eiselts sortiment utan nu är det Protec utan +, alltså nygammal version förpackad i kartonger istället för målarhinkar.

Vänl,,,
Tobbe

Jan
2003-10-27, 07:49
Det är klart jag vill ha det nyaste. Så kunnig som jag är, trodde jag Protec+ var nyare, eftersom det var ett litet + bakom :P

shirunai: anledningen till att jag hade tänkt att beställa grån GG, var att dom har gratis frakt, på beställningar över 500kr.

Dwag
2003-10-27, 10:24
han byter namn frisk på sin Protec.. först hette den Protec sen blev det protec + och nu protec igen ! Han kanske skulle kallat den Protec (-) eftersom han tog bort glutaminet igen

EiseltUK
2003-10-27, 11:35
Originally posted by Jan
Har tänkt att beställa Eiselt Protec+ från *************, men jag är inte så kunnig och såg att förpackningarna där inte är likadana som de normala förpackningarna, så jag undrar om det är någon gammal version av det, eller om dom bara tagit bilder från ev någon gammal version?

Den nuvarande versionen heter bara PROTEC. Mer info och bild på förpackningen ser du på: www.eiselt.se (http://www.eiselt.se/produkter/Protec.htm)

/ Henrik

nordland
2003-10-27, 14:21
kommer ihåg gamla hederliga PROMAX från eiselt, enligt mitt tycke eiselt´s bästa protein genom tiderna. Enda nackdelen var att inte ens blandade sig med elvisp...

muskelbyggarn
2003-10-27, 14:48
Jo Promax var coolt =) på den tiden snackades det om PROTEINBOLLAR. Okunnig som man var då så svalde man allt med hull o hår från försäljarna :naughty:

Proteinbollarna... var bra för upptaget. Ja ha sade jag och köpte 4kg :bpump:

Givetvis också påhejad Stars jävla skitprotein då på den tiden...
(då vasslet var skummjölkspulver med lite tillsatt vassle och ENORM skumbildning :D )

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-10-27, 14:55
Det är inte så stor skillnad på gamla Protec och Promax. Vi bytte namn eftersom det redan visade sig vara ett registrerat varumärke.

Proteinbollar??? Vad är det? Chokladbollar mer proteinpulver? Kan man rulla dem i coccos kanske?

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-10-27, 15:37
Det var försäljaren som sade till mig att Promax skapar proteinbollar i magen :D bollar med längre upptag = mer anabolt.

Så fick jag förklarat för mig på den tiden, tur man tog sig i kragen och börja intressera sig för kost/kosttillskott...

Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2003-10-27, 16:04
Proteinbollar...........det måste vara Henriks teorier..:D och Tobbe går på det:laugh: :laugh:

EiseltUK
2003-10-27, 16:26
Ok det har att göra med att kaseinet fäller ut vid ett visst pH och bildar klumpar. Testa att blanda kasein med hydroklorid...

/ Henrik

nordland
2003-10-27, 17:06
vad händer då ? (vågar inte testa själv)

Jan
2003-10-27, 17:23
Ändå skillnaden mellan Protec och Protec+, är att Protec+ innehåller Glutamin?
Ska man köpa den nya eller gamla? Någon fördel med Glutamin?

nordland
2003-10-27, 17:46
Spelar ingen roll vilken du köper. Du kommer ändå inte få någon extra effekt av glutaminet då det rör sig om en så liten mängd.
Tror dock att den vanligtvis snåla Henrik ;) har sänkt priset lite nu när det inte finns något extra glutamin i...

EiseltUK
2003-10-27, 18:10
Originally posted by Jan
Ändå skillnaden mellan Protec och Protec+, är att Protec+ innehåller Glutamin?
Ska man köpa den nya eller gamla? Någon fördel med Glutamin?

Glutaminet tas upp snabbare än aminosyrorna som finns inkorporerade i proteinet och eftersom många av våra kunder också använder glutamin så var den goda tanken att vi blandar dem. Tyvärr så skapade det en del svårigheter med att få en homogen blandning i större skala och därför tog vi bort det. Priset är nu sänkt något, men inte fullt ut beroende på att vi bl a numera paketerar proteinerna med kväve som kostar en del extra. Vi kommer inom kort även att byta ut proteinråvarorna och vet inte ännu riktigt vad den slutliga notan hamnar på. Vår målsättning är att sänka priet en aning i varje fall inom någorlunda snar framtid.


/ Henrik

muskelbyggarn
2003-10-27, 18:39
Men lilla lasse, det var ju LÄÄÄÄÄNGE sedan :D

Nu går jag inte på något mer, inte ens allt dravvel på fairing.se :naughty:

Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2003-10-27, 18:43
Originally posted by nordland
vad händer då ? (vågar inte testa själv)

Kaseinet klumpar ihop sig i stora "kockor".

/ Henrik

MaW
2003-10-27, 20:45
Jag är sådan att jag ska testa alla olika märken av proteiner.. nu var det Eiselt protecs + tur..
Efter att ha blandat till drinken som det står på förpackningen och lagt mig till ro för att dricka den så kommer det inget ur shakern..
Öppnar locket till den och ser till min förvåning att det inte är någon vätska kvar av mjölken utan någon grötliknande massa som vägrar kommar ut... även om man håller den uppochner och slår på den så ligger den ändå kvar i botten..

Vad är det för stärkelse jag köpt igentligen??:rolleyes:

Laan
2003-10-27, 21:36
Originally posted by MaW
Jag är sådan att jag ska testa alla olika märken av proteiner.. nu var det Eiselt protecs + tur..
Efter att ha blandat till drinken som det står på förpackningen och lagt mig till ro för att dricka den så kommer det inget ur shakern..
Öppnar locket till den och ser till min förvåning att det inte är någon vätska kvar av mjölken utan någon grötliknande massa som vägrar kommar ut... även om man håller den uppochner och slår på den så ligger den ändå kvar i botten..

Vad är det för stärkelse jag köpt igentligen??:rolleyes:

Hehe... Så blev min första protec shake också :D

i med 2-3 dl vätska till ska du se att rinner..

jag kör med 5-6dl vatten eller mjölk.:cheers:

EiseltUK
2003-10-27, 22:26
Det är inte ovanligt att de som första gången blandar till Protec får en mindre chock eftersom kaseinet sväller upp, vilket vassleprotein inte gör. Det behövs därför mer vätska. Efter ett tag brukar man vänja sig med konsistensen och med tiden lär sig de flesta att t o m uppskatta den. Ganska bra som mellanmål om man vill ha en drink som ger lite fylligare konsistens.

/ Henrik

Sve
2003-10-28, 15:49
lite fylligare? dessutom skummar det så in i h-e att man ska vara glad om man får i sig hälften.

EiseltUK
2003-10-28, 18:12
Blandar du i mjölk kanske? Då är det troligen mjölken i sig som skummar.

/ Henrik

Sve
2003-10-28, 18:51
jo jag blandar alltid i mjölk. vissa pulver skummar mer än andra. körde nåt vassle från 13 proteinimport. det skummade nåt gräsligt. fick skaka det å vänta typ 20 min innan det gick att dricka. protec är kanske itne lika illa men skummar gör det. mycket!

EiseltUK
2003-10-28, 19:11
Testa med vatten istället om du vill slippa skummet.

/ Henrik

Sve
2003-10-28, 19:18
jo jag vet att det brukar gå bättre med vatten, men smaken och konsistensen blir vedervärdig då. mjölken är verkligen kanon isåfall. hellre för mkt skum än för mkt spykänslor.

Berry
2003-10-29, 11:19
När jag senast använde Protec så blandade jag alltid i mjölk hemma. Fungerar utmärkt.

Instruktion: Fyll shakern med minst 1 dl mjölk/skopa Protec du tänkt ta. Häll i proteinet. På med galler och lock. Skaka några gånger. Drick.

Perfekt löslighet och inget skum. Står du och skakar i 20 minuter finns det knappast nått protein som INTE skulle skumma..

:cheers:

Sve
2003-10-29, 15:02
Originally posted by Berry
När jag senast använde Protec så blandade jag alltid i mjölk hemma. Fungerar utmärkt.

Instruktion: Fyll shakern med minst 1 dl mjölk/skopa Protec du tänkt ta. Häll i proteinet. På med galler och lock. Skaka några gånger. Drick.

Perfekt löslighet och inget skum. Står du och skakar i 20 minuter finns det knappast nått protein som INTE skulle skumma..

:cheers:

när jag blandar kör jag alltid minst 4dl mjölk på 3 skopor. Sen får du nog läsa lite noggrannare eftersom jag sa att jag VÄNTADE i 20 min. inte SKAKADE i 20 min....

Kimo
2003-10-29, 15:50
Det var ett jävla gnällande....

Sve
2003-10-29, 15:51
Originally posted by Kimo
Det var ett jävla gnällande....

Gillar du inte inläggen behöver du varken läsa dom eller svara på dom.

nordland
2003-10-29, 17:08
Förstår inte hur du kan få protec att skumma.

Ett tips är att skaka hinken/burken med pulver så all luft försvinner från pulvret när du öppnar. Kom ihåg att öppna lilla locket på shakern och sedan stänga det igen innan du börja skaka (gör man inte det så skummar alla pulver).

Jag tycker protec+ är helt suverän. 3,5dl mjölk+ 3skopor pulver och man får en helt perfekt yogurt konsistens. Perfekt at blanda i flingorna på morgonen.

STarfish
2003-10-31, 20:25
nån mer än jag som fått en shaker fylld med mjölk och pulver sprängd mitt i huvet? kladd o kladd över hela köket!

så kan det gå när man glömmer släppa ut luften och skakar som en galning :whipped:

FyllSkalle
2003-10-31, 22:11
Aaaagh
Jag trodde att jag var ensam om att ha råkat ut för detta missöde.
Stod i köket 01:00 en natt ,skakade mitt protec och var nöjd med tillvaron trots att jag var gristrött för snart skulle jag få sova.
"SVASK" helt plötsligt hade jag protec blåbär i halva köket.
:cryout:
Trots att jag ville vråla ut min ilska var det bara att bita ihop o börja städa.
:furious:

muskelbyggarn
2003-10-31, 22:18
Men lille pöjkar då :D

regel 1:
vätskan skall vara kall, varm vätska värmer upp plasten så den "poppar" till...

regel 2:
tryck på locket uta helvete

regel 3:
det kan vara den batch av shakers som var JÄVLIGT dåliga, de var dåliga under 6 månader och alla shakers från företagen jag har var hårda och dåliga lock. Skitprodukt helt enkelt, men nu är de bättre!!!


Vänl,,,
Tobbe

Sve
2003-10-31, 22:27
Originally posted by muskelbyggarn
Men lille pöjkar då :D

regel 1:
vätskan skall vara kall, varm vätska värmer upp plasten så den "poppar" till...

regel 2:
tryck på locket uta helvete

regel 3:
det kan vara den batch av shakers som var JÄVLIGT dåliga, de var dåliga under 6 månader och alla shakers från företagen jag har var hårda och dåliga lock. Skitprodukt helt enkelt, men nu är de bättre!!!


Vänl,,,
Tobbe

1. kör alltid kall mjölk, eller vatten om mjölken e slut

2. räcker inte, man måste hålla fast locket

3. alla shakers blir gamla å hårda, köp nya i tid!

muskelbyggarn
2003-10-31, 22:46
nummer 2 där, tyder på en dålig shaker du har!

Har flera 2-3 år gamla som fungerar utmärkt, vilket märke det är på dem tänker jag inte tala om :D


Vänl,,,
Tobbe

Sve
2003-10-31, 23:01
Originally posted by muskelbyggarn
nummer 2 där, tyder på en dålig shaker du har!

Har flera 2-3 år gamla som fungerar utmärkt, vilket märke det är på dem tänker jag inte tala om :D


Vänl,,,
Tobbe

har en jäkla massa shakers. men tar inga risker!

har en som är ca 5år men den är locket stenhårt på!

buchsteiner eller vad dom nu heter gör väl alla shakers va. även ast :)

muskelbyggarn
2003-10-31, 23:54
"buchsteiner eller vad dom nu heter gör väl alla shakers va. även ast "

Stämmer, 5 år gamla, ja vet inte vad du gjort med den. Haft den i kall vinterkyla :D

Mina är perfekta och fina :bpump:

Vänl,,,
Tobbe


ps. jävla drygt ämne detta blev. Snack om ena jävla shakers :D

Sve
2003-11-01, 02:04
Originally posted by muskelbyggarn
"buchsteiner eller vad dom nu heter gör väl alla shakers va. även ast "

Stämmer, 5 år gamla, ja vet inte vad du gjort med den. Haft den i kall vinterkyla :D

Mina är perfekta och fina :bpump:

Vänl,,,
Tobbe


ps. jävla drygt ämne detta blev. Snack om ena jävla shakers :D

hehe det var du som tog upp ämnet shakers :)