handdator

Visa fullständig version : Styrketräning 3ggr


Marleedd
2010-09-12, 20:44
Hej Kolozzeum!

Jag har nu bestämt mig för att bulka istället för att vara vid samma vikt hela tiden. Jag har erfarenhet av gym och bulking men jag vet inte hur jag ska göra just nu eftersom jag bara kan styrketräna på gymmet 3 gånger i veckan. Måndag, onsdag och fredag har jag BJJ-träning, de resterande dagarna kan jag gymma men såndagen ser jag helst som en vilodag eftersom jag lätt drar på mig skador. Eftersom jag håller på med kampsport tänkte jag att styrketräningen ska innehålla basövningarna. Jag hade tänkt bänkpress, marklyft, frivändning, benböj och chins-dips. Till detta tänkte jag även lägga till vanliga bicepsövningar och träning för vaderna. Hur skulle ni gjort i min sits? Tack på förhand!

Rusk
2010-09-12, 20:55
Skulle gjort en 3 split, sen vet jag inte vad ditt mål är. Vill du bli stark eller fokusera mer på muskler? Jag kör liknande det nedanför fast med 5 pass i veckan. Sets och reps baserar du på dina mål.

Ex på 3 split ->

Pass 1 - bröst, triceps, axlar
Bänk / Hantelpress
Lutande Bänk / Hantelpress
Någon axelpress
Sidolyft
Smal bänk / Dips
Pushdowns

Pass 2 - Ben, Mage
Benpress / Knäböj
EV Raka Marklyft
Benspark
Lårcurl
Cable / Crunches
Benlyft

Pass 3 - Rygg, Biceps, Vader
Chins / Latsdrag
Stångrodd / Hantelrodd
Framåtlutande sidolyft / Stångrodd till bröstet (baksida axlar)
Stångcurl
Stående vadpress
Marklyft

Marleedd
2010-09-12, 21:01
Skulle gjort en 3 split, sen vet jag inte vad ditt mål är. Vill du bli stark eller fokusera mer på muskler? Jag kör liknande det nedanför fast med 5 pass i veckan. Sets och reps baserar du på dina mål.

Ex på 3 split ->

Pass 1 - bröst, triceps, axlar
Bänk / Hantelpress
Lutande Bänk / Hantelpress
Någon axelpress
Sidolyft
Smal bänk / Dips
Pushdowns

Pass 2 - Ben, Mage
Benpress / Knäböj
EV Raka Marklyft
Benspark
Lårcurl
Cable / Crunches
Benlyft

Pass 3 - Rygg, Biceps, Vader
Chins / Latsdrag
Stångrodd / Hantelrodd
Framåtlutande sidolyft / Stångrodd till bröstet (baksida axlar)
Stångcurl
Stående vadpress
Marklyft

Fokuserar mest på styrka men volym får gärna medfölja! Tack så mycket för schemat, jag skulle kunna tänka mig köra en liknande variant =)

Bluesparv
2010-09-12, 21:03
Helkropp. Böj varje pass, alternera mark/frivändning, bänk/axelpress och chins/dips vartannat pass. Det skulle iaf jag gjort. Sen lite kompletterande övningar på det.