handdator

Visa fullständig version : Min mobil dog nyligen


Potatiskillen
2010-09-10, 23:05
Liksom va fan, har knappt använt den i en månad och den bara dog sådär spontant efter att jag tog två bilder. Den hakade ihop sig och sedan blev det svart. Det enda långsökta jag kan tänka mig är att jag hade lite svett i hörlurarna, kan ju knappast vara så långsökt att det blev kortslutning pga av det? Har svettas som fan och haft på mig hörlurar i en mobil och det har fungerat bra, har ju även förut tappat mobil i snön utan att det har hänt något särskilt.

Jag har kvar garantin och kvittot, vad väntas hos återförsäljaren? En sjuhelvetes förhör och maniska blickar eller en ny mobil?

Har en Nokia Xpress 5200, sjukt bra musik i den.

Jens.Andersson
2010-09-10, 23:13
Jag har kvar garantin och kvittot, vad väntas hos återförsäljaren? En sjuhelvetes förhör och maniska blickar eller en ny mobil?

Det bror väl sig på hur du behandlat den. Den lägger såklart inte av att du har
svettats med hörlurar på. Om det är som du säger så är det nog mjukvarufel så
bara berätta som det är.

Potatiskillen
2010-09-10, 23:18
Denna mobil har jag behandlat bäst anser jag och den har varit med på fuktiga platser och dog inte då, vi pratar om utomlands och så vidare. Om det är som du säger så borde jag få en ny, tänkt så att det inte tar upp denna skitförsäkring som det erbjudöd, att det gäller endast bara den. Har varken tappat den eller sådant.

Snobbe
2010-09-10, 23:29
Var har du köpt den? Har du kvar garanti o kvitto ska de inte va några problem om den bara dör. Tyvärr har dom flesta mobil affärer att dom tar den o försöker fixa den så du kanske är utan i några veckor har hört en del skräckhistorier.

Potatiskillen
2010-09-10, 23:31
Var har du köpt den? Har du kvar garanti o kvitto ska de inte va några problem om den bara dör. Tyvärr har dom flesta mobil affärer att dom tar den o försöker fixa den så du kanske är utan i några veckor har hört en del skräckhistorier.

Elgiganten , företaget som säger "Det är dumt att betala för mycket" eller hur den nu går.

Jag får ta och köpa den billigaste mobilen som de har därinne om jag inte har något annat val, lär väl få en "ny" för under 400 kr om inte billigare.

Jag känner mig lite sådär "hur fan gick det här till" just nu.

Snobbe
2010-09-10, 23:41
För det första du har kvitto och du har garanterat garanti på den. Du kommer antingen få en ny lr så kommer du få din lagad. Och nej du kommer inte få en för 400kr du kommer få en likadan isf. Eller ett tillgodo kvitto på vad den kostade.

ante
2010-09-11, 00:27
Så länge den inte är vätskeskadad eller uppenbart misshandlad så kommer de lösa det åt dig, bara du är bestämd. Med vätskeskadad menar jag om du t ex snackat i den när det spöregnat eller gjort något annat som gjort att det kommit in vätska i telefonen.