handdator

Visa fullständig version : På tillskottsfronten intet nytt


Ondskapelsen
2010-09-10, 18:44
Tja!
Kan tänkas vara en ganska onödig tråd men;

Jag tycker det har varit dött på kosttillskottsfronten ett tag.
Är det någon som har insider info om nya produkter som är på G?
Det var ju ett jävla hype när rage kom osv osv.

Finns det någonting alla väntar på eller väntar vi bara på att nya rön presenteras så vi kan spekulera i nya dimensioner?

Tror ni att "allt är uppfunnet"? Eller att allt som vi hittar på i framtiden bara kommer vara smååå förbättringar på det som redan finns?

Eddie Vedder
2010-09-10, 18:50
Eller att allt som vi hittar på i framtiden bara kommer vara smååå förbättringar på det som redan finns?

Så tycker jag i princip att det varit länge. Det mesta prestationshöjande är ju cocktails av kreatin, koffein, Beta-alanin samt lite olika mindre bevisade ämnen.

Är det något jag tycker blir mer och mer evidensbaserat som effektivt, och som man inte läser om i lite äldre litteratur, är det nog just Beta-alanin enligt mig.

frong
2010-09-10, 19:54
Rage var ju ändå bara en pwo, det var inget direkt nytt heller

Ondskapelsen
2010-09-10, 21:03
Så tycker jag i princip att det varit länge. Det mesta prestationshöjande är ju cocktails av kreatin, koffein, Beta-alanin samt lite olika mindre bevisade ämnen.

Är det något jag tycker blir mer och mer evidensbaserat som effektivt, och som man inte läser om i lite äldre litteratur, är det nog just Beta-alanin enligt mig.

Jo förvisso är det väl så. Det enda är nya former av kreatin och olika "naturstackers" som egentligen inte har någon effekt.
Just Beta-alanin är jag dåligt påläst på, kanske du kan skriva 2 meningar över dom kartlagda effekterna?

Rage var ju ändå bara en pwo, det var inget direkt nytt heller

Oavsett om det var bajs på burk så var det en sjuk hype kring det när det kom. För övrigt en grym PWO-produkt om du frågar mig.

Sjoba
2010-09-10, 21:10
Beta Alanin höjer ju både styrkan och uthålligheten, sen har det även något med att motverka surhet i musklerna att göra, och att det passar bra med kreatin på något vänster. Googla på't :D
Det nyaste med beta alanin är väll ändå att det även har visats så bra för löpare.

I övrigt är väll allt tjat om ZMA relativt nytt?

kalajset
2010-09-11, 16:46
Rätt mig gärna om jag har fel, men "Ragehypen" berodde väl till stor del, (förutom att det självklart är en mycket bra produkt i sig), just på att när den kom ut var det väl ändå inte sådär jättepopulärt med PWO's, (i Sverige), m ao en då ganska ny företéelse?. Blir nog svårt för något ämne, eller snarare en helt ny typ av produktsort, att bli lika populär eftersom PWO's som bekant har en mycket direkt effekt/verkan, som man märker av redan från första början. Nästan vad det än rör sig om så tror iaf jag det är lättare för en produkt att "slå stort" om den har en effekt som användaren märker av själv, och det gärna redan igår.

Finns i vilket fall som helst en del någorlunda nytt och intressant i mitt tycke:

7-keto-dehydroepiandrosterone, även kallad 7-keto DHEA, tror jag faktiskt kan bli relativt populär inom en snar framtid.

D-Aspartic Acid, DAA, kan nog eventuellt bli något inom marknaden för "naturliga testoboosters"

1,3-Dimethylamylamine - känd från kolo :D

..samt självklart produkter mer eller mindre baserade av bockhornsklöver....

Men nej, inga större revolutioner verkar vara på gång. Mycket "smånytt" dock, kanske framförallt inom fettförbränning.

blondyz
2010-09-11, 17:10
Rätt mig gärna om jag har fel, men "Ragehypen" berodde väl till stor del, (förutom att det självklart är en mycket bra produkt i sig), just på att när den kom ut var det väl ändå inte sådär jättepopulärt med PWO's, (i Sverige), m ao en då ganska ny företéelse?. Blir nog svårt för något ämne, eller snarare en helt ny typ av produktsort, att bli lika populär eftersom PWO's som bekant har en mycket direkt effekt/verkan, som man märker av redan från första början. Nästan vad det än rör sig om så tror iaf jag det är lättare för en produkt att "slå stort" om den har en effekt som användaren märker av själv, och det gärna redan igår.

Finns i vilket fall som helst en del någorlunda nytt och intressant i mitt tycke:

7-keto-dehydroepiandrosterone, även kallad 7-keto DHEA, tror jag faktiskt kan bli relativt populär inom en snar framtid.

D-Aspartic Acid, DAA, kan nog eventuellt bli något inom marknaden för "naturliga testoboosters"

1,3-Dimethylamylamine - känd från kolo :D

..samt självklart produkter mer eller mindre baserade av bockhornsklöver....

Men nej, inga större revolutioner verkar vara på gång. Mycket "smånytt" dock, kanske framförallt inom fettförbränning.

Är väl inget direkt nytt att olika PWO's kommer och går med ämnen som ligger i "gråzonen" som, 1,3-Dimethylamylamine..

De andra ämnena får du gärna ge lite info om, har ingen aning om vad de har för effekt :)

Apos78
2010-09-11, 17:21
Kan tycka det är skönt att marknaden håller sig lugn. Väldigt mycket är ändå meningslösa produkter och det gäller att hålla sig uppdaterad för att inte kasta pengarna i sjön. Jag tror inte det kommer att komma något som slår oss med häpnad. De tillskott jag ser som värdefulla är aminosyror, kreatin och protein i olika former samt vissa vitaminer. Kolhydrater kan vara praktiskt beroende på träningsupplägg. Alla dessa finns, därmed min icke-längtan efter nya produkter. Och då använder jag tillskott ytterst sparsamt.

Luca Brasi
2010-09-12, 14:02
Jag tror på en stor revival för Dibencozide,Gamma oryzanol,HMB och lever-tabletter.

ThisIsTheOne
2010-09-12, 16:51
D-Aspartic Acid, DAA, kan nog eventuellt bli något inom marknaden för "naturliga testoboosters"

Det har jag också läst alltmer om på sistone. Finns det studier som bevisar något? MM Sports/Body Science är väl för övrigt på gång med en sådan produkt.

kalajset
2010-09-13, 20:41
De andra ämnena får du gärna ge lite info om, har ingen aning om vad de har för effekt :)

7-keto DHEA är i mitt tycke väldigt intressant. Kort sagt används det mest i "kortisolsänkande"/fettförbrännande syfte, men vad ämnet egentligen kan användas till, och vilken verkan det faktiskt har, är mer intressant än så. Denna videon länkas alltid in när det pratas om ämnet:

Gosl_r43NGM

Bockhornsklöver finns i s as litet olika varianter i vissa tillskott redan nu, med fokus på fettförbränning/testosteronökning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119937


Det har jag också läst alltmer om på sistone. Finns det studier som bevisar något? MM Sports/Body Science är väl för övrigt på gång med en sådan produkt.

Ja, de och FX om jag förstått rätt. Så vitt jag vet finns både det ena och andra som "hintar" en s as förhöjd testosteronproduktion, men det är knappast frågan om några otroliga höjningar. Kommer skillnaden märkas i form av ökad muskelmassa i det långa loppet? - med största sannolikhet såklart inte, men om man teoretiskt skulle kunna få några promilles mer muskeltillväxt med preparatet per år än utan, så tja, tror nog det kan sälja ganska bra. Inte särskilt dyrt jämfört med "motsvarande" produkter, vilket gör att intresset borde stiga.

blondyz
2010-09-14, 05:42
7-keto DHEA är i mitt tycke väldigt intressant. Kort sagt används det mest i "kortisolsänkande"/fettförbrännande syfte, men vad ämnet egentligen kan användas till, och vilken verkan det faktiskt har, är mer intressant än så. Denna videon länkas alltid in när det pratas om ämnet:

Gosl_r43NGM

Bockhornsklöver finns i s as litet olika varianter i vissa tillskott redan nu, med fokus på fettförbränning/testosteronökning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119937




Ja, de och FX om jag förstått rätt. Så vitt jag vet finns både det ena och andra som "hintar" en s as förhöjd testosteronproduktion, men det är knappast frågan om några otroliga höjningar. Kommer skillnaden märkas i form av ökad muskelmassa i det långa loppet? - med största sannolikhet såklart inte, men om man teoretiskt skulle kunna få några promilles mer muskeltillväxt med preparatet per år än utan, så tja, tror nog det kan sälja ganska bra. Inte särskilt dyrt jämfört med "motsvarande" produkter, vilket gör att intresset borde stiga.

Kommer väl dessvärre vara dopingklassat om det har någon märkbar effekt på testo-nivåerna? Även om det inte är steroider så räknas allt som har en märkbar effekt på testo-nivåerna som doping, och syns vid ev. dopingkontroll? Lite osäker på detta, men har för mig detta.

Däremot de fettförbrännande effekterna verkar intressanta :)

frong
2010-09-14, 12:54
Hur tar ni beta-alanin? Jag har en burk, men just nu får jag endast i mig det från min PWO...
När tar ni det separat?