handdator

Visa fullständig version : Motivation


Sprutasd
2010-09-10, 17:10
Hej!

Jag har tränat på gym i cirka 8 månader nu.
Gymmet är ett sånt härligt ställe att vara på, känslan att klara av en extra rep eller höja 2kg på en övning är en sån galet skön känsla!

Som ni förstår så är inte problemet att ha motivationen för att gå till gymmet och pressa allt för att öka, problemet jag har ligger i dieten och att verkligen hålla det jag lovar mig själv men ändå bryter.

När jag började träna för cirka 8 månader sedan vägde jag cirka 68 kg på 176 cm. Idag väger jag 76 kg, helt klart framgång även om den inte är den bästa. Har verkligen lagt på mig en del fett under dessa månader, har flera gånger blivit deppad över att jag både vill få bort fläsket samtidigt som jag vill få mer muskelmassa!

Problemet ligger väl i att jag inte ser någon framgång då jag tränat bort det där lilla stadiet i början då man märker att man kan slänga på 20kg extra på 2 veckor. Har inte ökat just i vikter på dom senaste 2 månaderna samt börjat lagt märke till magen som börjar bildas och det drar ju ner motivationen en hel del.:cryout:

Lite extra random info: Jag bor hemma och pluggar sista året på gymnasiet så matbiten är ju lite begränsad, brukar få i mig cirka 150-200g protein på en vanlig dag men en hel del kalorier också. Det jag strävar efter är att öka 3-4 cm på överarmarna, men tro inte att jag bara tränar armarna för det. Det är bara ett mål jag har med träningen.
Jag är inte den som har läst igenom ett 20-tal träningsböcker och vet allt om kost, träning osv. Men jag anser att jag kan lite om hur jag ska sköta vila, mat och träning.
En liten sidofråga, Jag undrar om ni anser att det går att öka 3 cm i omkrets på överarmarna på 6 månader? Jag har ungefär 35 cm just nu. Låter det som något en med världens bästa gener bara kunde göra eller är det möjligt att lyckas med det?


Frågan till er är just hur ni håller igång med dieten? Hur får ni motivationen då ni blir sjuk, har mycket fritid m.m?

Sprutasd:whipped:

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd så en admin får gärna flytta den om det behövs, tack!

Flonkz
2010-09-10, 21:21
När jag bulkar har jag exakt samma känsla som dig. Man älskar att gå upp i vikter, men när den där magen börjar synas så bryr jag mig inte om den, jag fortsätter bulka tills jag tar si och så i bänk/mark/knäböj.

Folket runtom märker nästan ingenting medans det är du själv som kollar varenda kvadratcentimeter på kroppen.

Även när man får motivation från kompisarna när de säger typ "biffen" (jag vet det låter löjligt, men det ger ändå en liten boost)

Så bara kör på!!! :D

Achivai
2010-09-10, 21:25
Jag vet inte hur jag får motivation, det kan vara svårt att bulka i och med att man känner sig tjock och ful, men deffar man så känner man sig hungrig, liten och svag, så det är pest eller kolera.

Phille
2010-09-11, 01:32
http://www.youtube.com/watch?v=mW1MHoNsxcc motivation...

hidden
2010-09-11, 09:23
Min motivation försvann med nära jag ville göra två saker samtidigt. Dvs att gå ner fettvikt samtidigt som att jag gainar muskler. Eftersom jag fortfarande är en nybörjare när det gäller kost osv så kunde jag inte utföra detta...

så jag valde att koncentrera mig på en grej och köra stenhårt på det. Försöker gå ner i vikt nu tills jag når runt 70kg snåret, sen ska jag bara satsa på att endast bygga till sommaren. Om jag råkar gå upp för mycket i vikt så deffar jag bara den sista månaden...

Om du vill få bort fläsket, försök bränna bort det då? Sen bygga igen? Om du satsar på en grej hela tiden så behöver inte saker bli så jobbigt.