handdator

Visa fullständig version : Hur göra sig bekant som tränare?


edly
2010-09-08, 21:21
Hej! Jag behöver lite tips ;)

Hur skulle du göra reklam för dig själv och få dina första kunder om du vore nyexad personlig tränare med kettlebellcertifikat? Du erbjuder KB-kurser, har ett privat "underground"-gym och erbjuder billiga bootcamps. Du har förövrigt en snygg flickvän med saftiga muskler som du själv tränat till att bli sådan. Du själv är också vältränad. Du har en snygg hemsida och en blogg där du skriver bra argumenterande artiklar om fitness.

Helt enkelt, hur når du "hardcore"-personerna som verkligen har ett mål med träningen?

Gädda
2010-09-08, 21:25
Vilka är "hardcore"-personerna? Det borde va folk med pengar som är för oambitiösa för att klara av att träna själva. De jag ser som hardcore inom träning behöver knappast någon PT.

edly
2010-09-08, 21:28
Med hardcore menar jag sådana som är beredda att kämpa rejält för att få resultat.

Fredrik_S
2010-09-08, 21:31
90% av kundkretsen är som sagt lata medelålders män/kvinnor i 30-50 årsåldern som jobbat på kontor alldeles för länge och har råd med PT.

Att hitta unga motiverade personer som har råd med regelbunden PT men som saknar internet och inte är berädda att hitta kunskapen själva... är nog tyvärr närapå omöjligt..

edly
2010-09-08, 21:33
90% av kundkretsen är som sagt lata medelålders män/kvinnor i 30-50 årsåldern som jobbat på kontor alldeles för länge och har råd med PT..

Det kan nog stämma. Hur når du dem?

MAXX
2010-09-08, 21:33
hardcore tränande vill nog inte fjolla runt med kettlebells i "underground gym"

oavsett om du har en blond snygg tjej eller inte

*rolleyes*

Gädda
2010-09-08, 21:35
Med hardcore menar jag sådana som är beredda att kämpa rejält för att få resultat.

Jag tillhör den kategorin men skulle aldrig betala för en PT eftersom han/hon inte skulle tillföra mig ett skit, även om jag skulle ha gott om pengar. Så frågan är om det är din rätta målgrupp..? Vi som kämpar rejält för att få resultat är ganska kunniga själva och känner andra som är det och behöver inte hjälp.

Koettman
2010-09-08, 21:40
Jag tillhör den kategorin men skulle aldrig betala för en PT eftersom han/hon inte skulle tillföra mig ett skit, även om jag skulle ha gott om pengar. Så frågan är om det är din rätta målgrupp..? Vi som kämpar rejält för att få resultat är ganska kunniga själva och känner andra som är det och behöver inte hjälp.

Fast det tror jag inte stämmer. Om det vore en riktigt kunnig person med kost-/träningskunskap skulle det garantera förbättra resultatet för i princip alla. Att folk tror att det kan "allt" om styrketräning tycker jag är rätt kul. Gäller detta fenomen inom andra idrotter/atletiska discipliner?

Jarod
2010-09-08, 21:41
Något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:D

edly
2010-09-08, 21:41
hardcore tränande vill nog inte fjolla runt med kettlebells i "underground gym"
/QUOTE]

du kanske ska testa det själv innan du uttrycker dig så..



[QUOTE=Gädda;4577362]Jag tillhör den kategorin men skulle aldrig betala för en PT eftersom han/hon inte skulle tillföra mig ett skit, även om jag skulle ha gott om pengar. Så frågan är om det är din rätta målgrupp..? Vi som kämpar rejält för att få resultat är ganska kunniga själva och känner andra som är det och behöver inte hjälp.
Det har du absolut rätt i. Så målgruppen är väl snarare personer utan kunskap som kanske inte riktigt tränat förut men som ändå är beredda att kämpa. Samt de få med kunskap som behöver ngn som skriker på dem ;) Hur skulle du göra reklam?

stafh
2010-09-08, 21:44
Något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:D

http://eatthiscity.com/wp-content/upload/1251828129-i_see_what_you_fucking_did_there_bird.jpg

Gädda
2010-09-08, 21:49
[QUOTE=MAXX;4577358]hardcore tränande vill nog inte fjolla runt med kettlebells i "underground gym"
/QUOTE]

du kanske ska testa det själv innan du uttrycker dig så..




Det har du absolut rätt i. Så målgruppen är väl snarare personer utan kunskap som kanske inte riktigt tränat förut men som ändå är beredda att kämpa. Samt de få med kunskap som behöver ngn som skriker på dem ;) Hur skulle du göra reklam?

Ja du... Reklam är bortkastat om du inte kan hålla vad du lovar där. Du måste vara bra och du måste nå ut och visa det så dina kunder rekommenderar dig till andra. Kanske kan vara idé att starta styrketräningskurser inriktade mot just sådana som är din målgrupp. Se till att få dit så många som möjligt. Där kan du visa vad du går för inför ganska många människor, knyta kontakter och bygga relationer. Relationsmarknadsföring.

Edit: Jag är ingen expert på marknadsföring så ta detta med en nypa salt ;) Ville från början bara poängtera att sådana som tänker som jag inte är en vettig målgrupp, oavsett om vi bara tror oss vara kunniga eller faktiskt är det.

Kek
2010-09-08, 22:57
Jag tillhör den kategorin men skulle aldrig betala för en PT eftersom han/hon inte skulle tillföra mig ett skit, även om jag skulle ha gott om pengar. Så frågan är om det är din rätta målgrupp..? Vi som kämpar rejält för att få resultat är ganska kunniga själva och känner andra som är det och behöver inte hjälp.

tss, skitsnackk om du kunde casha folk som lagade mat, peppade dig under träningarna la upp strikta kostscheman, träningscheman, hjälpte dig med passning etc etc skulle din träning gå jävligt mycket bättre. Tvivlar på att du kan så mycket om kost och träning som du tror att du kan. Man blir inte proffs för att man inte tränar bicepes 5 dagar i veckan och att man vet att protein är bra för muskelbyggnad.

krappen
2010-09-08, 23:22
Något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:D

http://www.joke-portal.com/captain_obvious.jpg

jakke
2010-09-08, 23:28
tss, skitsnackk om du kunde casha folk som lagade mat, peppade dig under träningarna la upp strikta kostscheman, träningscheman, hjälpte dig med passning etc etc skulle din träning gå jävligt mycket bättre. Tvivlar på att du kan så mycket om kost och träning som du tror att du kan. Man blir inte proffs för att man inte tränar bicepes 5 dagar i veckan och att man vet att protein är bra för muskelbyggnad.

Man blir inte proffs för att man går en utbildning på 1v. och sedan blir lic. tränare heller.

pojken
2010-09-08, 23:58
något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:d

Folk är för smarta för att inte genomskåda ett sådant hopkok... eller vänta nu *jorgen*

Wille005
2010-09-09, 00:05
Vänta menar ni han som har en egen övning döpt efter sig? Arnoldpress heter den va? Rekommenderas att köra på varje bicepspass för maximal muskelmassa, svett och pump.

http://a.imageshack.us/img835/9356/1283213713599.jpg

Fordon
2010-09-09, 05:37
Hej! Jag behöver lite tips ;)

Hur skulle du göra reklam för dig själv och få dina första kunder om du vore nyexad personlig tränare med kettlebellcertifikat? Du erbjuder KB-kurser, har ett privat "underground"-gym och erbjuder billiga bootcamps. Du har förövrigt en snygg flickvän med saftiga muskler som du själv tränat till att bli sådan. Du själv är också vältränad. Du har en snygg hemsida och en blogg där du skriver bra argumenterande artiklar om fitness.

Helt enkelt, hur når du "hardcore"-personerna som verkligen har ett mål med träningen?

Prata med folk, visa att du finns och träna sådant som du vill lära ut när det är mycket folk på gymmet. Visa upp dig själv.

hallar
2010-09-09, 05:59
Man kan också göra så att man överdriver svårigheten att lära sig övningarna så att nybörjare får för sig att det är helt nödvändigt att träffa en tränare ett par gånger innan de kan börja prova själva. Lite detta som sker inom dragondoor (Kettlebell världen). Med de flesta övningarna går det utmärkt att lära sig dem själv och prova sig fram, ifall inte det fungerar som t ex med ryck och stöt som kan vara lite svåra i början kan man alltid träna en tid på en klubb som är inriktad på det man vill lära sig. Där får man oftast bra och gratis hjälp av erfarna personer som mest tycker det är kul att man är intresserad av deras idrott.

Sedan om man skall träna andra är det bra om man kan visa något intyg eller liknande, men det är inte där man lär sig det mesta.

Tolkia
2010-09-09, 06:51
Ett bra sätt att sabotera för sig själv är nog att, som TS med flera gör i början av tråden, bestämma sig för att vissa kundgrupper är OK och coolt medan andra är bajs.

Cilia
2010-09-09, 06:59
Ett bra sätt att sabotera för sig själv är nog att, som TS med flera gör i början av tråden, bestämma sig för att vissa kundgrupper är OK och coolt medan andra är bajs.
Så reagerade jag också. Det är helt fel inställning för att bli framgångsrik. Du vill ha personer som kan motivera dig att träna dom. Medan man som PT-kund vill ha en tränare som är där för att motivera en själv och pusha en frammåt.



En som lyckats bra med att dra med "vanligt" folk till att träna väldigt hårt och utmana sig själv är han som driver Xwalk i Sverige.
http://www.xwalk.se/

Jag blir supermotiverad och funderar på att joina.

rooz
2010-09-09, 07:07
Något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:D
Hahahaha, funny because true:D

filmjölk
2010-09-09, 07:24
Det fins redan c:a nio miljarder utbildade PTs bara i södra Sverige. Lägg ner din dröm, skaffa ett riktigt jobb (tex. som flyttgubbe, där har du praktisk nytta av dina muskler) häng upp dina diplom på väggen hemma, titta på dom ibland men inse att den enda nyttan du har av dylika utbildningar är att du kan hänga med någotsånär i pretentiösa diskussioner om anatomi på kolozzeum.

Rahf
2010-09-09, 07:33
Det fins redan c:a nio miljarder utbildade PTs bara i södra Sverige. Lägg ner din dröm, skaffa ett riktigt jobb (tex. som flyttgubbe, där har du praktisk nytta av dina muskler) häng upp dina diplom på väggen hemma, titta på dom ibland men inse att den enda nyttan du har av dylika utbildningar är att du kan hänga med någotsånär i pretentiösa diskussioner om anatomi på kolozzeum.

Eller så kan man kämpa och försöka åstadkomma någonting.

Inställningar som denna är vad som skapar misslyckanden innan personerna ens försökt. Knip igen och håll dom åsikterna för dig själv. Jäkla motivationsdödare.

Osten80
2010-09-09, 07:52
Det fins redan c:a nio miljarder utbildade PTs bara i södra Sverige. Lägg ner din dröm, skaffa ett riktigt jobb (tex. som flyttgubbe, där har du praktisk nytta av dina muskler) häng upp dina diplom på väggen hemma, titta på dom ibland men inse att den enda nyttan du har av dylika utbildningar är att du kan hänga med någotsånär i pretentiösa diskussioner om anatomi på kolozzeum.

Haha, jag gillar dig.

z_bumbi
2010-09-09, 07:56
Vad är ett undergroundgym? Är det ett hemligt ställe någonstans där bara insatta tränar eller är det något som kallar sig "underground" där folk kör fys utan andra mål än att köra fys?

Något som funkar är ju om du ljuger att du har mer utbildning än du verkligen har. Kopiera gärna andras träningsscheman/kettlebell-artiklar och sånt och skriv att det är du som gjort dom. Fejka därefter fler certifikat och utbildningar. Viktigast är nog att du är dryg och arrogant samtidigt som du så ofta du kan påpekar din egen förträfflighet.
Ljug även mycket, typ att du tränar kändisar och skriver artiklar för stora tidningar.

:D

Det funkar förvånande nog för väldigt många.

Grotesk
2010-09-09, 08:39
Vad är ett undergroundgym? Är det ett hemligt ställe någonstans där bara insatta tränar eller är det något som kallar sig "underground" där folk kör fys utan andra mål än att köra fys?


Det är ju självklart ett gym under marken, doh! :D

jakke
2010-09-09, 09:16
Vad är ett undergroundgym? Är det ett hemligt ställe någonstans där bara insatta tränar eller är det något som kallar sig "underground" där folk kör fys utan andra mål än att köra fys?


Vill du hänga med hem till mitt underground gym och låta mig köra skiten ur dig?:D //Fritz mfl

Nitrometan
2010-09-09, 09:30
Det är ju självklart ett gym under marken, doh! :D

Ah. Då blir det nog inte mer underground än hemma hos Josef Fritzl.

Skulle vara om man byggde ett gym i en av de amerikanska missilsilos som finns till salu.

Exempelvis en Atlas F bas i Adisondack-bergen i New York (staten, inte centralt i stan).

http://www.missilebases.com/files/1484438/uploaded/AtFArtistRend.jpg

http://www.missilebases.com/

z_bumbi
2010-09-09, 10:02
Jag var iofs lite mer seriös, vilken typ av gym/träning det är avgör ju helt hur man marknadsför den.

Nitrometan
2010-09-09, 10:14
Jag var iofs lite mer seriös, vilken typ av gym/träning det är avgör ju helt hur man marknadsför den.
Jo.

Men om du tittar på denna tråd:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145663

Och sen läser vad TS skriver i första inlägget...

Så vill personen ha nåt som är tufft och hårt. Med ett klientel som lyckas av den stilen.

JimmyJoe
2010-09-09, 10:23
Köp reklam på tv3.

Deceiver85
2010-09-09, 10:31
Att försöka etablera sig som en hardcore-PT och söka efter klienter som redan har mål, det låter lite som "självlysande solglasögon - lätta att finna när det är mörkt".

n1tro
2010-09-09, 10:49
nu har jag inte läst det som skrivits i tråden, men det kanske inte spelar så stor roll i början vilka du tränar, eller hur många de är, så länge du har något att jobba med och gör det bra så kommer ryktet sprida sig. det viktiga är att du gör skillnad, vilket är det som de som söker sig till en pt ofta saknar tyvärr, de saknar möjligheten att göra skillnad själva, eller har inte riktigt kommit in i det..



mvh

Langster
2010-09-09, 11:06
Precis som det skrivits tidigare i tråden så bör man nog inte bry sig så mycket om vilka man får som kunder. Det viktiga är nog att få ett bra rykte från de kunder man faktiskt har.
Hur hardcore träningen blir handlar nog mycket mer om ens förmåga att motivera klienten än vem klienten är.

Jag tror inte man kan tjäna några pengar på de som redan tränar stenhårt.

För att bli en framgångsrik PT så tror jag man kan tjäna väldigt mycket på att få en eller ett par kända människor som klienter. Då får folk upp ögonen för en.

grondahl
2010-09-09, 11:29
Jag tycker TS ska fundera på vad målet med träningen han erbjuder är?
Hans fokus på estetiska resultat är ju inte direkt vad andra kb-instruktörer pratar om, där brukar ju "funktionell träning" vara i fokus.

Nitrometan
2010-09-09, 12:07
För att bli en framgångsrik PT så tror jag man kan tjäna väldigt mycket på att få en eller ett par kända människor som klienter. Då får folk upp ögonen för en.
Jupp. För att bli känd PT bör man träna kändisar. För att träna kändisar bör man bli kompis med nån av dem eller kompis till en kompis. Eller kanske träna deras kompisar och bli rekommenderad.



Eller nåt...

Nitrometan
2010-09-09, 12:08
Jag tycker TS ska fundera på vad målet med träningen han erbjuder är?
Hans fokus på estetiska resultat är ju inte direkt vad andra kb-instruktörer pratar om, där brukar ju "funktionell träning" vara i fokus.
Ah. Visst.

Men även "snygg-gymen" har gruppträning med KB:s.

spoonchest
2010-09-09, 12:16
Vad är ett undergroundgym? Är det ett hemligt ställe någonstans där bara insatta tränar eller är det något som kallar sig "underground" där folk kör fys utan andra mål än att köra fys?





http://bradpitt-information.com/wp-content/uploads/2009/03/brad-pitt-in-fight-club.jpg

spoonchest
2010-09-09, 12:18
En person som jag skulle vilja ha som PT är martin lidberg. så jävla skön inställning till träning!