handdator

Visa fullständig version : Ont i baksida axel vid knäböj


hillbilly90210
2010-09-07, 19:53
Jag får ibland ont i baksidan av axeln när jag kör tunga knäböj med stången långt ner på ryggen. Detta irriterar mig då jag annars är nöjd med hur hållningen blir, så jag undrar vad detta beror på och om man kan avhjälpa det på något sätt. Någon särskild övning för att jobba upp rörligheten, strechning, stärka någon antagonist, etc. Kanske är det en ren teknikmiss. Gissar att det har en ganska enkel förklaring bara att jag inte kan den. :)

Kön: Man
Ålder: 30
Längd och vikt: 181, 92

Smärtbeskrivning: Skarp men inte särskilt kraftig. Djupt i baksidan på axeln. Hittar inte någon speciell punkt när jag trycker på det men smärtan är ganska koncentrerad. Strålar lätt ut i armen vid de värsta tillfällena, som att det vore i triceps. Smärtan uppstår alltid plötsligt. Gör inte mer ont vid någon särskild rörelse eller i något särskilt läge.


Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: Slog i samma axel när jag körde omkull med cykeln i vintras, hade då rejält ont i några veckor. Minns inte riktigt om smärtan satt på samma ställe men jag tror att det var mer på ovansidan/framsidan den gången.

Tack!

frong
2010-09-07, 21:14
Jag har samma tror jag, lite krampaktigt blir det för mig...

Martin Löwgren
2010-09-08, 08:05
Stången kan klämma på m. infraspinatus och ge just dessa symptom. Försök ändra stångpositionen.

Mvh Leg. Naprapat Martin Löwgren