handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deff


ThomasBackstrom
2010-09-07, 19:49
Tjena.

Jag är bra ny när det gäller träning, har tränat i ett mindre gym som inte har så stort utbud av maskiner! Men det finns grejer så det räcker i alla fall!
Och nu är det så att ja vill ha hjälp med deff, och lite träningstips!
Jag är cirka 193 cm lång, väger cirka 97-98 kilo. Tränar tre dagar i veckan, mån ons och fredag på gymmet, ofta så kör jag helkropps träning på varje pass, cirka 1 - 1,5 timmar per tillfälle. Innebandyträning på söndagar också!

Mitt mål är cirka 80 - 85 kilo.

Hur förbränner jag fett men samtidigt bygger upp muskelmassa på de effektivaste sättet?
Morgonpromenader? Mer träning?
Äter havregrynsgröt till frukost, lunch cirka 2 - 3 mackor med ost och mat är otroligt varierande. Ett antal koppar kaffe tillkommer också.

Som sagt så är jag ny, så all hjälp jag kan få är mycket uppskattande.

WHITEFOLKS
2010-09-07, 20:00
Läs deffguiden, den innehåller det du behöver veta till att börja med.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

ThomasBackstrom
2010-09-07, 20:04
Läs deffguiden, den innehåller det du behöver veta till att börja med.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Ah jag har kikat på den ett par gånger nu och den har hjälpt en del. Man hänger med lite lättare nu!
Nu är det bara och börja så får vi se hur det utvecklar sig!

young_george
2010-09-07, 22:09
Vad har ni för anseende på måltidsersättare? Är det något att rekommendera eller? I så fall vilken sort?

Något att rekommendera för vad?
Det är en flytande måltid helt enkelt. Det är inget speciellt med den.

ThomasBackstrom
2010-09-07, 22:19
Okej, ja får läsa lite av andra trådar och ta reda på lite mer info så man börjar hänga med.

JimmyJoe
2010-09-08, 13:40
Har också skrivit en Guide i deff (http://itfeelsgood.blogg.se/2010/august/deffa-och-bygga-muskler-en-guide.html). som kanske kan vara till hjälp. Guiden här på forumet tar dock upp ämnet snarlikt.

Lycka till med deffen!

Fredrik_S
2010-09-08, 14:32
Här är en min kompletta Guide i deff.

Ät minst 200 gram protein per dag från kött fisk fågel mejeri
Ät mellan 40 och 80 gram fett per dag från fisk ägg olja smör osv(inte så noga)
Ät mellan 0 och 100 gram kolhydrater per dag främst från broccoli blomkål morötter och andra grönsaker.
Blir du alltför hungrig ät ännu mer protein.

Styrketräna regelbundet.

Konditionsträna om du vill.

Beräkna INTE din förbrukning då siffran kommer vara alldeles för ungefärlig och individuell oavsett uträkningsmetod.
Bry dig inte om om du hamnar på 200, 500 eller 1000 kcal underskott olika dagar. Se all aktivitet utöver styrketräning som extra bonus bara.

bleiz
2010-09-08, 14:51
Här är en min kompletta Guide i deff.

Ät minst 200 gram protein per dag från kött fisk fågel mejeri
Ät mellan 40 och 80 gram fett per dag från fisk ägg olja smör osv(inte så noga)
Ät mellan 0 och 100 gram kolhydrater per dag främst från broccoli blomkål morötter och andra grönsaker.
Blir du alltför hungrig ät ännu mer protein.

Styrketräna regelbundet.

Konditionsträna om du vill.

Beräkna INTE din förbrukning då siffran kommer vara alldeles för ungefärlig och individuell oavsett uträkningsmetod.
Bry dig inte om om du hamnar på 200, 500 eller 1000 kcal underskott olika dagar. Se all aktivitet utöver styrketräning som extra bonus bara.

Inga krussiduller.

Väl rutet.

ThomasBackstrom
2010-09-09, 07:46
Tackar!
Nu har jag lite att läsa och mycket att köra på!
Men jag tränar 3 gånger i veckan på gymmet, och kondition på söndagar, bör jag lägga till fler dagar till träning eller är detta lagom?
Ska man börja ut och gå oftare eller liknande? Nått som hjälper till mer?

Benjila
2010-09-09, 08:03
Men jag tränar 3 gånger i veckan på gymmet, och kondition på söndagar, bör jag lägga till fler dagar till träning eller är detta lagom?

3-4 gånger styrketräning i veckan är bra. Försök att dela upp så att du tränar olika muskelgrupper per träningspass. I alla fall om du tränar 4 gånger, för musklerna behöver vila med. Fast det får du känna av själv.

Ska man börja ut och gå oftare eller liknande? Nått som hjälper till mer?

Äter du för mycket kalorier får du se till att träna bort det. Är det genom att gå, springa eller cykla spelar ingen större roll. Så att du hamnar på det kaloriunderskottet du är ute efter. Det viktiga är att du hamnar på underskott.

ThomasBackstrom
2010-09-09, 08:20
Okej. Har bestämt mig för att köra 3 riktigt hårda träningspass i veckan, innebandyn söndagar, promenader så fort jag har lite tid över och äta så jag har ett kalori underskott varje dag!
Tack för hjälpen alla!

JimmyJoe
2010-09-09, 10:30
Inga problem. Lycka till nu!