handdator

Visa fullständig version : Köp råd för pulsklocka till träning?


dj_evil
2010-09-07, 19:30
Jag vill köpa pulsklocka men vet inte vilken. Jag har aldrig ägt en innan så jag vet inte vad jag ska tänka på eller inte.

Men det står mellan Suunto T3D och Garmin Forerunner 305. Någon här som kan ge tips/råd vad ska man tänka på och vilken kanske passar mig?

Jag cyklar MTB och vill hålla koll på min puls för att jag älskar promenera. Sen blir det en hel del gym och snart spinning.

Jag är inte intresserad av gps funktionen. Dock mer intresserad av kadens funktion. Har redan en cykel dator som sitter på cykeln.

Är tacksam för all tips och råd ni kan ge mig.

Multidebba
2010-09-08, 04:49
Du säljer alltså råd angående pulsklockor till träning? hehe..

svennebanan
2010-09-08, 06:23
Du säljer alltså råd angående pulsklockor till träning? hehe..

Hahahahah! Säkert första gången det händer(att någon råkar göra en särskrivning) i kollos historia.

Hobbes
2010-09-08, 06:28
Jag vill köpa pulsklocka men vet inte vilken. Jag har aldrig ägt en innan så jag vet inte vad jag ska tänka på eller inte.

Men det står mellan Suunto T3D och Garmin Forerunner 305. Någon här som kan ge tips/råd vad ska man tänka på och vilken kanske passar mig?

Jag cyklar MTB och vill hålla koll på min puls för att jag älskar promenera. Sen blir det en hel del gym och snart spinning.

Jag är inte intresserad av gps funktionen. Dock mer intresserad av kadens funktion. Har redan en cykel dator som sitter på cykeln.

Är tacksam för all tips och råd ni kan ge mig.

Utgar fran att du redan har kadens och dylikt ifran din cykeldator! Jag hade personligen rekommenderat Suunto, ager sjalv en T6c och X6HR. Programvaran till Suunto ar valdigt bra och ger bra data efterat att kika pa. Det finns ju aven pods att kopa till cykel och da far du aven kadens, hastighet och lite annat att studera.

Johan29j
2010-09-08, 06:32
Själv använder jag G-310XT. men eftersom du inte behöver/Vill ha GPS så skulle jag fundera en del på Polar, dessa brukar ofta gå att koppla till olika typer av träningscyklar och löpband. kanske inte en nödvändig funktion men gör ju passen på löpbandet lite roligare.

Har aldrig ägt en Suunto, men var väldigt nöjd med min G-305.
Kadensmätare finns till både suunto/Polar/Garmin/Sigma och ja dom flesta..
Annars kan man koppla in sin cykeldator till pedalerna så får du kadensmätaren där sök google.

Finns en GPS klocka på Clas Olsson.. som tydligen skall fungera väldigt bra, Har inte själv provat, dock hört en del ryktesvägen.

Hobbes
2010-09-08, 06:34
Själv använder jag G-310XT. men eftersom du inte behöver/Vill ha GPS så skulle jag fundera en del på Polar, dessa brukar ofta gå att koppla till olika typer av träningscyklar och löpband. kanske inte en nödvändig funktion men gör ju passen på löpbandet lite roligare.

Har aldrig ägt en Suunto, men var väldigt nöjd med min G-305.
Kadensmätare finns till både suunto/Polar/Garmin/Sigma och ja dom flesta..
Annars kan man koppla in sin cykeldator till pedalerna så får du kadensmätaren där sök google.

Finns en GPS klocka på Clas Olsson.. som tydligen skall fungera väldigt bra, Har inte själv provat dock hört en del ryktesvägen.

Polar eller Suunto, bada fran Finland, gar liksom inte att ga fel pa nagon av dem! Kika pa stallen sasom Addnature.se och outnet.se for paketpriser om man ar intresserad av extra tillbehor.

dj_evil
2010-09-08, 09:12
Ah, skrev lite fel så. Hur som helst, så blev det en t3d suunto.

dj_evil
2010-09-10, 10:50
Det blev en t3d, fyfan va dålig belysning klockan har tycker jag. Ingen här som har den?

Jag körde morgonpass idag på morgon och jag tror att klockan måste skämta med mig lite. Har ställt in den efter min vikt och längd. Morgonpasset var totalt på en timme och 7 minuter. Cyklade och promenerade. Enligt klockan så brände jag 1024 kcal.

Kan det stämma verkligen? Eller överdriver den?

grisbil3n
2011-05-14, 23:59
Bumpar den har istallet for att skapa en ny trad. Bryr mig egentligen inte om puls men vill ha en klocka som kan mata distans och hastighet samt har intervall timer och vibrationsalarm. Billig far den gerna vara med. Nagan som kan hjalpa mig?

solari
2011-05-15, 17:17
vill ha en klocka som kan mata distans och hastighet samt har intervall timer och vibrationsalarm.


Garmin 310 har väl allt som du räknat upp tror jag. Kolla den.

don ramon
2011-05-15, 21:45
Det blev en t3d, fyfan va dålig belysning klockan har tycker jag. Ingen här som har den?

Jag körde morgonpass idag på morgon och jag tror att klockan måste skämta med mig lite. Har ställt in den efter min vikt och längd. Morgonpasset var totalt på en timme och 7 minuter. Cyklade och promenerade. Enligt klockan så brände jag 1024 kcal.

Kan det stämma verkligen? Eller överdriver den?

Ett tips är att ställa in din vilopuls och maxpuls. Så blir den mer exakt.

schabo-labo
2011-05-29, 18:58
Suunto har inte GPS på nån av sina modeller?

Om inte, kan nån rekommendera en snygg puls-klocka med GPS som man kan ha till vardags, gärna liknande Suunto T3..?

schabo-labo
2011-05-30, 21:50
Inga förslag?

Springer
2011-05-30, 21:55
Suunot har ingen inbyggd GPS på sina modeller.

Det finsn ingen liten GPS-klocka.

rible12
2011-05-31, 05:45
garmin 310XT har en sådan själv och håller på med löpning och längdskidåkning, den är klockren! Puls och gps i klockan och massa andra bra funktioner.
305:an är oxå ett myket bra alternativ

schabo-labo
2011-05-31, 18:56
Mm har hört att 305:an är bra. Men har ändå önskemål om att kunna ha den till vardags, därför vill jag ha annan design, Suunto´s modeller är dugliga som vardagsklockor.. Synd att de inte har GPS.

Men om nån vet en snygg modell med GPS så hojta till.

Jonithan
2011-05-31, 19:16
Lånar tråden lite. Finns det någon billig klocka som inte kostar så förbannat mycket som 305:an? Egenskaper jag eftersöker är:
•Kunna mäta distans & tid.
•Kunna mäta mellantider vid varje 5km.
•Mäta puls

Finns det någon klocka runt 500 som har detta eller måste man punga ut över tusenlappen? Går sista året på gymnasiet så har inte pengarna att köpa en 305:a känner jag.

juulia_
2011-05-31, 19:25
Har en Garmin Forerunner 110 och är SUPERnöjd! rekommenderas. Vet ingen i din prisklass med GPS som jag hade kunnat rekommendera....

Supercharger
2011-05-31, 20:31
Suunto har inte GPS på nån av sina modeller?

Om inte, kan nån rekommendera en snygg puls-klocka med GPS som man kan ha till vardags, gärna liknande Suunto T3..?

Finns nog ingen som är lika nätt, men kolla på Garmin 410 eller 610. 610 har touchscreen.

Mvh