handdator

Visa fullständig version : Hjälp med gymschema, m.m.


Spelbrevet
2010-09-07, 18:47
Hej!

Ska förklara min situation, Är 17år och 1,85m.
Sist jag vägde mig låg jag på 70kg men under sommaren skulle jag gissa (har ingen egen våg) på att jag gått ner till 65kg, dvs att jag är rätt smal.
Nu har jag även legat sjuk i nästan 2 veckor så fysiken är väl inte på topp ;)

Nu när skolan har börjat tänkte jag att jag ska börja satsa på gym och springa, igen.. men nu på "riktigt"! har nämligen gymmat ca 4 månader innan sommaren. Dock fick jag inte så mycket utav det då jag inte åt tillräckligt, sov för lite, mm.

Mitt mål är inte att bygga enorma muskler utan främst att gå upp i vikt. Samtidigt vill jag ha en väl balanserad och snygg kropp;) vet att sånt här tar väldigt lång tid men är ju aldrig fel om man gör det så effektivt som möjligt, så att säga och större muskler är inte direkt något negativt ;)

min plan är väl främst att äta så mycket som möjligt. dvs frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat, nattmacka. springa och gymma.

Så nu hoppas jag på att kunna få hjälp av er att sätta ihop ett bra gymschema och även om ni har några tips eller råd osv :) Att tänka på är att jag går till ett litet lokalt gym så maskinutbudet är begränsat. Undrar också hur många gånger i veckan jag borde springa och hur långt. Sen finns det ju en massa olika tillskott, typ gainer, kreatin, aminosyror; är det nått att lägga pengar på? håller mig helst borta från "sånt" och kör på bra mat istället men om det gör stor skillnad så kanske det är värt det?

Hoppas att det inte är för många frågor :P
Mvh/

Ungrim
2010-09-07, 20:17
Läst denna?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Annars kanske det kan vara bra att börja med.

Spelbrevet
2010-09-07, 21:46
Läst denna?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Annars kanske det kan vara bra att börja med.

Ops! lite pinsamt där:em: går det inte att editera "huvudinlägget"? eller kanske ta bort tråden så kan jag göra en ny sen? (utan schemafrågan ;) )

HulkH
2010-09-07, 22:43
Har du lätt att gå upp i vikt annars? isf så tkr jag du ska kontrollera hur mkt kalorier du stoppar i dig.
Har du svårt, så skulle jag bara käka massor, så mkt det bara går. Sen träna bra och sköta vilan, ptjaaa. De vanliga:D