handdator

Visa fullständig version : Spel? LCD eller Plasma?


Rizza
2010-09-07, 15:45
Ska köpa ny tv, vet dock inte vad man ska välja, LCD eller Plasma?
Finns ju 50" plasma för 6.5k och uppåt men hur är det om man ska spela spel och koppla datorn till TV'n?

Det jag främst kommer använda TV'n till är ju filmtittande och sen har jag tänkt köpa Xbox 360 eller en PS3'a.

Vad passar mig bäst då?

Har kollat på denna:
http://www.netonnet.se/art/startpage/lg-50pk550n/128564.4790/

Olegh
2010-09-07, 16:06
Du länkar till en bra tv. Dock låter det som att du skulle klara dig utmärkt utan blåtand och med bara två HDMI-ingångar. Om du håller med mig så kommer du undan 2k billigare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=585048

Du hittar definitivt inget mer prisvärt alternativ iaf. Dagens plasmateknik är inte direkt olämplig för något användningsområde, men har givetvis sina brister. Liksom LCD har.
Om du redan nu vet med dig att du inte kommer kunna mörklägga hyfsat, så är kanske inte LG det bästa valet dock.

Ungrim
2010-09-07, 16:13
Vad är blueray funktion på tv´n??

hahavaffan
2010-09-07, 16:15
Vad är blueray funktion på tv´n??Menar du Bluetooth? Bluray är, enkelt förklarat, ett format precis som DVD, fast nyare. Bluetooth är en teknik för trådlös överföring, och i sammanhanget med TV-apparater antar jag att man kan visa bilder eller nåt annat onödigt och värdelöst med hjälp av en mobiltelefon med Bluetooth.

Erskan
2010-09-07, 16:27
Vad är blueray funktion på tv´n??
Förmodligen att den kör blurayfilmer i 24Hz som är vad filmerna spelats in i. Därmed blir bilden bättre på något vis. Har bara skumläst om detta och kan inga detaljer.

Rizza
2010-09-07, 16:28
Kommer köpa nåt så det blir riktigt mörkt i rummet iaf nu när det främsta ändamålet är film.
Och 2 hdmi räcker gott.. kommer nog mest spela upp filmer via hdmi på datorn.. då kanske man ska hitta en bra förstärkare för att få 5.1 ljud?

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/51-hemmabiosystem/meddvd/lg-ht805ph/128289.4315/

skulle denna passa bra? har bara hdmi anslutnign på datorn så vet inte hur det blir med ljudet, nybörjare :p

Ungrim
2010-09-07, 16:30
Menar du Bluetooth? Bluray är, enkelt förklarat, ett format precis som DVD, fast nyare. Bluetooth är en teknik för trådlös överföring, och i sammanhanget med TV-apparater antar jag att man kan visa bilder eller nåt annat onödigt och värdelöst med hjälp av en mobiltelefon med Bluetooth.

Läste igen och såg att det var bluetooth, då blev det lite mer förståeligt.

Kischen
2010-09-07, 18:33
Kollar du minhembioforumet så har fler plasma än lcd, kan ju säga något.

Rizza
2010-09-07, 21:10
Kollar du minhembioforumet så har fler plasma än lcd, kan ju säga något.
jaha :)
någon som vet mer om film på dator > hemmabio hur det funkar... räcker det med hdmi för att få 5.1?

KniveN
2010-09-07, 22:37
jaha :)
någon som vet mer om film på dator > hemmabio hur det funkar... räcker det med hdmi för att få 5.1?

Lättast är nog att dra ljudet digitalt till stärkaren, iaf om din förstärkare inte har HDMI "växel".