handdator

Visa fullständig version : 100% Whey Protein - Gold Standard (Natural)


Stora Skuggan
2010-09-07, 10:32
Hej, är ny medlem här på forumet. Har kollat på några andra forum men det här verkar vara det bästa för träning. (I alla fall det största(?)) Har letat info här så gott som varje dag de senaste två veckorna och det finns mycket mycket bra saker att läsa. Nu till min fråga:

Finns det någon butik i Stockholm där man kan köpa 100% Whey Protein - Gold Standard (Natural)? Tänkte testa den eftersom scooby1961 på Youtube använder den. Man kan köpa den på Amazon men jag har ingen lust att betala ca 400 kr för produkten och sedan lika mycket till (eller mer) för frakten.

Det ska alltså vara Natural inte den vanliga.

blondyz
2010-09-07, 10:47
Vet inte vad det är för speciellt med natural..

Dock kan jag med stor säkerhet säga att du inte märker någon större skillnad på de olika vassleproteinen.. Skilj på koncetrat och isolat bara, och koncentrat rekommenderar jag till alla som inte är laktosinteolleranta. Är det naturell smak du är ute efter finns det många andra alternativ.

ThisIsTheOne
2010-09-07, 10:59
Gör dig själv en tjänst och köp ett billigare pulver. Whey-80 naturell t ex, om det nu måste vara utan sötningsmedel.

Stora Skuggan
2010-09-07, 11:03
Natural innebär att den inte innehåller några konstgjorda tillsatser som många andra kosttillskott gör. Jag läste på den här sidan:
http://www.scoobysworkshop.com/proteinpowder.htm
och skulle gärna vilja testa den OM den nu skulle finnas lättillgänglig i någon affär.
Jag försökte maila Optimum nutrition och fråga men det gick inte så bra.
http://www.optimumnutrition.se/contacts/index/

rooz
2010-09-07, 11:04
Hej, är ny medlem här på forumet. Har kollat på några andra forum men det här verkar vara det bästa för träning. (I alla fall det största(?)) Har letat info här så gott som varje dag de senaste två veckorna och det finns mycket mycket bra saker att läsa. Nu till min fråga:

Finns det någon butik i Stockholm där man kan köpa 100% Whey Protein - Gold Standard (Natural)? Tänkte testa den eftersom scooby1961 på Youtube använder den. Man kan köpa den på Amazon men jag har ingen lust att betala ca 400 kr för produkten och sedan lika mycket till (eller mer) för frakten.

Det ska alltså vara Natural inte den vanliga.
Finns AAS att köpa också. Flesta byggar på U-tube använder det!

Stora Skuggan
2010-09-07, 11:19
Gör dig själv en tjänst och köp ett billigare pulver. Whey-80 naturell t ex, om det nu måste vara utan sötningsmedel.
Dock kan jag med stor säkerhet säga att du inte märker någon större skillnad på de olika vassleproteinen.. Skilj på koncetrat och isolat bara, och koncentrat rekommenderar jag till alla som inte är laktosinteolleranta. Är det naturell smak du är ute efter finns det många andra alternativ.
Får lusläsa innehållet. Det kan vara med eller utan sötningsmedel, jag struntar i hur det smakar bara jag inte kräks när jag dricker det.
Viktigast att det inte innehåller konstgjorda tillsatser och gifter.

rooz

No comment.

Anton Fräs
2010-09-07, 11:28
Gifter och tillsatser?

rooz
2010-09-07, 11:35
Nya Whey BRUTAL MASS, Now with cyanide*flex*

WHITEFOLKS
2010-09-07, 11:41
Naturell pro fx ska innehålla bara vassle + sojalecitin. Kanske kan vara något för att spara lite pengar? :)