handdator

Visa fullständig version : Behöver tips om min träning/viktuppgång.


Slapper
2010-09-06, 19:20
Tjena, David heter jag. Jag är 18 år och väger 63 kilo fördelat på 182 cm, vilket inte är mycket.
Därför har jag bestämt mig för att gå upp i vikt! Jag har tränat på gym nu i cirka 2-3 veckor, tränar 3-4 ggr per vecka. Mitt schema ser ut såhär, eller har inte ett schema, har det i huvudet.

Dag 1: Bröst, Armar, axlar och lite mage.
Dag 2: Ben och Rygg.
Dag 3: Bröst, Armar, axlar och lite mage.
Dag 4: Ben och Rygg.

Eftersom jag inte är så kunnig inom styrketräning skulle jag gärna vilja ha lite råd och tips om hur mitt träningschema skulle kunna se ut dessa 4 dagar för att få så maximal träning för viktuppgång som möjligt.
Jag har också börjat med ett kosttillskott ("Super gainer") som jag tar efter träning och efter maten resterande dagarna.
Försöker ju självklart också äta så mycket jag orkar tills jag nästan spyr eftersom maten är ju ao.

Jag skulle uppskatta om det finns någon som vill lägga ner lite tid att försöka hjälpa mig. Tack på förhand!

~David

MtotheM
2010-09-06, 20:24
Har du något problem eller vill du bara se till att det ser ok ut?

Själv så tycker jag att du kan lägga biceps på ben/rygg dagarna och tå ut den rejält då efter ryggövningarna. Lämna dock triceps på dem andra dagarna då de tränas då tillsammans med bänk och axlar. Sen så finns det ingen rätt eller fel så om det du kör nu fungerar så kötta bara på.