handdator

Visa fullständig version : Kreatin löses ej upp


j00j
2010-09-06, 16:46
Hej!
Mitt kreatin löses inte upp, jag blandar det i shakern, skakar osv, kan väna i 1 timme ibland och det finns kvar lite på botten, vad ska jag göra?!! :smash:

WHITEFOLKS
2010-09-06, 16:47
Bara dricka, det är inga problem. Det bryts ner och tas upp av kroppen oavsett.

j00j
2010-09-06, 16:50
Bara dricka, det är inga problem. Det bryts ner och tas upp av kroppen oavsett.

Okej, man ska väll ta kreatin 5 gånger om dagen i 5 dagar? Jag har pågått i 2 dagar nu kan jag köra 6 dagar då? i och med att jag fått i mig lite för lite varje gång då?

WHITEFOLKS
2010-09-06, 16:53
Du behöver inte ta det 5 gånger om dagen. Jag gillar att ta lite i samband med träning och sen i samband med måltider men jag tror inte det gör någon större skillnad.

Det är bara fortsätta ta 5g+ om dagen.

Annars kan du läsa i kreatintråden för mer information.

JJOHANSSON
2010-09-06, 18:22
Varför inte röra om det med en sked i ett halvt glas vatten? direkt du slutat röra om så dricker du. DIREKT! så spolar man i lite mer vatten och dricker upp resten

Eizbear
2010-09-06, 18:51
Varför inte röra om det med en sked i ett halvt glas vatten? direkt du slutat röra om så dricker du. DIREKT! så spolar man i lite mer vatten och dricker upp resten

x2...




eller så skaffar du kreatin i kapselformat :)

Ande
2010-09-06, 19:11
Eller så blandar du med varmt vatten så det löses upp, för tarmen tar tydligen inte upp dom små partiklarna nå bra. Har jag då läst :hbang:

WHITEFOLKS
2010-09-06, 19:29
Kroppen tar upp kreatinet utan problem även om det är grusigt. Du kan ta en sked direkt i munnen och skölja ner om du vill.

hertzman
2010-09-06, 19:59
Det är lugnt, behöver inte lösas upp innan du dricker det. Du ska se att det händer i magsäcken sen ändå.

benacii
2010-09-06, 21:36
ta en sked och stoppa i munnen.

benacii
2010-09-06, 21:39
Du behöver inte ta det 5 gånger om dagen. Jag gillar att ta lite i samband med träning och sen i samband med måltider men jag tror inte det gör någon större skillnad.

Det är bara fortsätta ta 5g+ om dagen.

Annars kan du läsa i kreatintråden för mer information.

så man behöver alltså inte ta det på morgonen som det står på förpackningen?
hur långt före träning ska man ta det. brukar ta mig en vassle drink kvarten innan jag börjar samt efter avslutat träning. kan det passa att ta då?

EiseltUK
2010-09-06, 21:47
Om kreatinet inte är helt upplöst kan det tas upp lite långsammare vilket egentligen är en fördel eftersom muskelcellernas förmåga att ta upp kreatin är ganska långsam.

beckman88
2010-09-06, 22:20
Om kreatinet inte är helt upplöst kan det tas upp lite långsammare vilket egentligen är en fördel eftersom muskelcellernas förmåga att ta upp kreatin är ganska långsam.

om det är frågan om hur snabbt du vill att det ska tas upp så är det väl bra att svälja det med lite apelsinsaft för att få lite fart på det hela =)

WHITEFOLKS
2010-09-06, 22:29
så man behöver alltså inte ta det på morgonen som det står på förpackningen?
hur långt före träning ska man ta det. brukar ta mig en vassle drink kvarten innan jag börjar samt efter avslutat träning. kan det passa att ta då?

Jag brukar lägga i något gram i föredrinken och något gram i efterdrinken. Sen tar jag lite till innan jag slänger i mig en stor måltid efter träningen.

Nej du behöver knappast ta det direkt på morgonen eller så. Tror inte det spelar så stor roll när du får i dig det, efter träningen är känsligheten/upptaget kanske lite bättre men man behöver ju inte ha 100% maximerade nivåer hela tiden för att få bra effekt.

Funkar säkert jättebra att slänga i lite i vasslet innan och efter.