handdator

Visa fullständig version : Mästarnas Mästare säsong 3


mangs
2010-09-06, 08:24
Nu är startfältet officiellt:

Marie Helene Östlund
(Född Westin) 44 år, före detta längdskidåkare.

Hanna Ljungberg
31 år, före detta fotbollsspelare.

Kenny Bräck
44 år, före detta racerförare.

Evy Palm
68 år, före detta långdistans- och maratonlöpare.

Maria Brandin
46 år, före detta tävlingsroddare.

Pekka Lindmark
53 år, före detta hockeymålvakt.

Marianne Berglund
46 år, före detta cyklist.

Robert Prytz
50 år, före detta fotbollsspelare.

Ingemar Stenmark
54 år, före detta alpinåkare.

Anders Limpar
44 år, före detta fotbollspelare.

George Scott
43 år, före detta boxare.


Personligen tycker jag startfältet är något sämre än tidigare år, sämre ur de aspekten att många av deltagarna ligger en bit ifrån sitt bäst före datum att prestera på topp i tävlingar men å andra sidan kommer en del sköna karaktärer presenteras.

De som bör ha störst chans att ta hem det hela är väl Scott, Stenmark, Ljungberg eller Bräck.


Många av deltagarna har intressanta karriärer och jag ser personligen fram emot att se Prytz, Pekka och Bräck.

Kappman
2010-09-06, 08:37
Kenny har nog mer ont i sin kropp än Evy Palm trots åldersskillnaden.
Jag minns hur han fick kämpa för att komma tillbaka till "normal funktion".

http://www.youtube.com/watch?v=KNxJOJnKGiE

Drfg
2010-09-06, 08:43
Tror nästan det kan bli bättre just pga av att de flesta ligger en bit från bäst före, tidigare år har man ju typ vetat från början vilka det är som kommer vinna tävlingarna.

Börje H
2010-09-06, 08:49
Kul startfält!
Tror stenhårt på Ingemar och Hanna :)

Herr Oberst
2010-09-06, 09:20
Ingemar kommer leka hem detta.
Fast om Maria Brandin hållt igång kroppen någorlunda kan hon säkert matcha.

Zacke
2010-09-06, 09:24
Stenmark är stenklar, som Micke Nybrink skulle säga.

Nuthead
2010-09-06, 09:53
Hanna Ljungberg kommer att ta hem det. Det är en stor skillnad på ha legat på sin topp för 1 år sedan, och för 30 år sedan...

Om man ser på tidigare säsonger har egentligen ingen över 45 haft någon egentlig chans. Förra säsongen var ju Krajnc, Karlsson och Holm klara dominanter. Självklart att rävspel och nattduellen spelar in, men om man ser på fysisk kapacitet är åldersskilnaderna för stora. Iofs kom Johansson till final, där han inte hadde en chans.

Adama
2010-09-06, 10:02
Jädra synd att de inte lyckades få dit Waldner, hade ju varit grymt. Tillbakablicksgrejen hade ju ägt t.ex. när han tog bronset och slog ut världstvåan och trean på vägen(?).

Herr Oberst
2010-09-06, 10:03
Nuthead. Vet du vem Ingemar Stenmark är?
Han kommer vinna denna gången.

Sen om 34 år när man bestämmer sig för nya säsonger av mästarnas mästare kommer Stenis komma tillbaka igen som 88-åring och vinna över 50-åringarna Victor Hedman, Marcus Berg och Charlotte Kalla

Nuthead
2010-09-06, 10:04
Nuthead. Vet du vem Ingemar Stenmark är?
Han kommer vinna denna gången.

Sen om 34 år när man bestämmer sig för nya säsonger av mästarnas mästare kommer Stenis komma tillbaka igen som 88-åring och vinna över 50-åringarna Victor Hedman, Marcus Berg och Charlotte Kalla

Jo men han är inte 31

Herr Oberst
2010-09-06, 10:07
Nä och?
Han är inte löjlig fotbollstjej heller. Hanna Ljungberg har inte skuggan av en chans i detta startfält

Nitrometan
2010-09-06, 10:09
Hanna Ljungberg kommer att ta hem det. Det är en stor skillnad på ha legat på sin topp för 1 år sedan, och för 30 år sedan...


Jo men han är inte 31

Kom ihåg att du sa detta sen när Stenmark står där som vinnare.

Landström
2010-09-06, 10:26
Riktigt bra startfält måste jag säga. Pekka Lindmark och Robert Prytz gladde jag mig lite extra åt. Pekka lär nog inte dominera på tävlingarna, med tanke på alla cig han rökt/röker. Dock har han ju tagit många Guld oxå iofs... :cool:

Prytz har man inte sett mycket av sedan han grät i tv 1985... Trevligt att få höra hans historia nu.

Stenmark är lika vältränad som en vältränad 25-åring - Vinnare!

mangs
2010-09-06, 10:45
Ja, Pekka var ju inte ens vältränad när det en gång begav sig utan han levde väldigt mycket på sin talang. Han är dock en intresant personlighet och hans meritlista talar väl för sig själv. Jag tror att han kan bli ett kul tillskott i huset men på de fysiska tävligarna tror jag inte han kommer glänsa.
Stenmark är en grym idrottsman och kommer säkerligen prestera väl. Han har även troligtvis de andras respekt vilket gör at tde inte kommer vilja få ut honom ur tävlingen. Han kommer säkert gå långt om han inte går sönder på vägen.

Vem kommer bli årets överaskning? Förra året åkte ju Brolin in i huset med allmänhetens åsikt om att han var en dryg, gnällig och lat kille som en gång var duktig på fotboll men han lyfte sig enormt i de flestas ögon genom en härlig personlighet och fina prestationer i tävlingarna. På något sätt gjorde MM2 att han blev folkkär igen. Samma sak hände till viss del med Patrik Sjöberg och Armand.

De som sänkte sig var väl dels Holm som höll på som en barnrumpa och Erika Johanssson som i TV på bästa sändsingstid tydligt visade varför hon aldrig blev något mer än en lovande talang.

Jag tycker Mästaras mästare är det bästa nöjesprogrammet inom Svensk TV då man dels får spänning, nostalgi och en mer verklig bild av gamla hjältar så jag har höga förhoppningar inför den nya säsongen.

Nitrometan
2010-09-06, 12:03
Vem kommer bli årets överaskning? Förra året åkte ju Brolin in i huset med allmänhetens åsikt om att han var en dryg, gnällig och lat kille som en gång var duktig på fotboll men han lyfte sig enormt i de flestas ögon genom en härlig personlighet och fina prestationer i tävlingarna.
Mycket intressant fråga. Brolin visade en oanad taktisk förmåga också.

Ska bli spännande detta.

bubbe
2010-09-06, 12:21
Mycket intressant fråga. Brolin visade en oanad taktisk förmåga också.

Ska bli spännande detta.

Brolin visade en något oväntad förmåga i förra säsongen.

Stenmark verkade väl om jag inte minns fel ganska vass i senaste superstars?

Nitrometan
2010-09-06, 12:41
Stenmark verkade väl om jag inte minns fel ganska vass i senaste superstars?
Stenmark är alltid vass.

155 topp-tre-placeringar i världscupen på 231 starter. *flex*


Extrem vinnarskalle - när han fick stryk av Stig Strand i tennis i skolan tog det 20 år innan han spelade tennis med Stig igen. Han missade att göra en volt på gympan i skolan, läraren sa att det inte var många som kunde/klarade det. Ingemar övade i skogen i två dagar efter skolan och sen klarade han det och visade läraren.


Dubbla OS-guld i Lake Placid 1980.

Han fick verkligen Sverige att stå stilla. Inte Palme-stilla och deppigt. Inte Björn Borg-stilla och helgledigt. Utan Stenmark-stilla med ett helt land där arbetsplatser och skolor för några minuter stannar upp och tar andäktig paus. Bilderna av ett helt tomt riksdagshus under ett lopp är ett klassikt exempel. 1978 räknade något ut att svenskarnas Ingemar-tittande bara den säsongen kostade nationen totalt 978 produktionstimmar i industrin.

Det enkla skälet att han rent vetenskapligt är vår störste idrottsman. Det kom nämligen SIFO fram i en undersökning om ”Århundradets svenske idrottsman” genomförd 1999.

Äregirigheten var nästan fysisk, gick i princip att ta på. Han satte nivån redan vid SM-debuten 1972 med det plutiga uttalandet: ”Inte tycker jag det är så trevligt om någon annan vinner”.

Så skicklig men ändå så ödmjuk. Han lärde sig ständigt mer, var evigt vetgirig. Om andra åkare låg före på en punkt hämtade han genast in deras idéer, det spelade då ingen roll om de var Rok Petrovic eller landslagspolaren Jonas Nilsson.

Ingen slalomåkare, inte ens Alberto Tomba, har varit en sådan publikmagnet. När han åkte i tyska Grosser Arbler 1978 kom 50 000. Vid hans sista alpina VM i amerikanska Vail klappade publiken händer i fem minuter sedan han gått i mål i sitt sista åk.

Hade vi ens haft snö i Sverige utan Ingemar?

Tävlingsinstinkten var möjligen det allra största skälet att beundra Ingemar Stenmark. Många var bättre på träning. Åtskilliga var jämnstarka i det första åket. Men vid det andra klev han in i ett nervbefriat, tranceliknande tillstånd ”å bar’ åk”.

Stenmark gjorde många heroiska uppåkningar i sin karriär. Då han gick från 22:aplats till högst på pallen vid den första WC-triumfen i Madonna 1974 är den hjälteinsats som oftast nämns. Men frågan är om inte det var svettigare då han vid OS i Lake Placid räddade storslalomguldet trots att han i en sekvens av loppet åkte på höften och fick häva sig upp med armen.

Vi fick en nationalsport där det räckte att titta i två minuter. En före lunch, en efter. Eftersom ”Stenis” alltid vann var det vad som behövdes.

Han lyckades lura en hel skidvärld att knepet var att gå på lina och åka enhjuling. Helst samtidigt. I själva verket pysslade Stenmark med dessa övningar en enda sommar, men det fastnade i ett amerikanskt tv-reportage.

Ingemar Stenmark flyttade till Monaco och han hymlade aldrig -till skillnad mot många andra svenska idrottsstjärnor - om att det var av rent skattetekniska skäl. Folket hyllade honom för hans ärlighet.



Ingemar fick aldrig starta i OS i Sarajevo 1984, eftersom IOK ansåg honom vara proffs. Istället kom han till Jugoslavien som turist och han blev hyllad som en hjälte. Ingemar åkte nämligen för det jugoslaviska skidmärket Elan och folket uppskattade honom mer än OS-guldmedaljörerna under mästerskapet. Det är inte bara vi svenskar som älskar honom.



Några fina citat...

”Åk bättre själv din jävel”.

”Då hade jag nog varit traktorförare” - Ingemar om vad han hade blivit om han inte blivit skidåkare.


”Jag vet inget om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag”.


”Jag kunde ha åkt ännu fortare...” - Stenmark efter att ha vunnit storslalomtävlingen i tjeckiska Jasna 1979 med en segermarginal på hela 4,06 sekunder. Störst i historien.






Ja, jag gillar Stenmark... ;)

130kg finsk sisu
2010-09-06, 12:44
Saknar nån kastare,brottare eller lyftare dvs nån man skulle kunna lite gemföra sig med...

MAXX
2010-09-06, 12:45
Kenny har nog mer ont i sin kropp än Evy Palm trots åldersskillnaden.
Jag minns hur han fick kämpa för att komma tillbaka till "normal funktion".

http://www.youtube.com/watch?v=KNxJOJnKGiE

Otroligt att han kan gå ens efter den krashen. :MrT:

I kampen om tredje plats försökte han köra om sydafrikanen Tomas Scheckter, vilket ledde till att de två bilarna körde ihop. Kennys bil slungades iväg in i betongräcket och bröts sönder. Otroliga 214 G uppmättes i kraschen, det högsta värde som uppmätts sedan man började registrera kraschvåld i racing. Kennys skador inkluderade bland annat brutet bröstben, krossad ryggkota, brutet lårben och två krossade fotleder, nervskador och inre blödningar. Kenny tillbringade 18 månader med rehabilitering och få trodde att han någonsin skulle kunna komma tillbaka som racerförare.

Minns hur jag följde honom i indy. Han hade mycket otur med sitt team. Hade han haft lite mindre oflyt hade han vunnit.

babidi
2010-09-06, 13:12
ingemar all the way.

Landström
2010-09-06, 14:37
Saknar nån kastare,brottare eller lyftare dvs nån man skulle kunna lite gemföra sig med...

Med tanke på att du ska sadla om till marathonlöpare så finns ingen bättre att jämföra sig med än Evy Palm. Började med löpning vid 34 års ålder och sprang som 47-åring ett marathon på dryga 2.30. Kör hårt! ;)

Ame
2010-09-06, 14:59
Ingemar fick aldrig starta i OS i Sarajevo 1984, eftersom IOK ansåg honom vara proffs.
Va? Trodde att den regeln avskaffades tidigare, dessutom måste det väl ha funnits t.ex. friidrottare som mer eller mindre var professionella på den tiden.

Landström
2010-09-06, 15:05
Va? Trodde att den regeln avskaffades tidigare, dessutom måste det väl ha funnits t.ex. friidrottare som mer eller mindre var professionella på den tiden.

Tror proffsregeln avskaffades 1988, med vissa undantag som t ex boxningen. Friidrottare har historiskt sett inte varit speciellt "professionella" av sig.

bear.flowertwig
2010-09-06, 17:37
Jag håller på Pekka och hoppas de textar när Scott pratar.

Herr Oberst
2010-09-06, 17:48
Saknar nån kastare,brottare eller lyftare dvs nån man skulle kunna lite gemföra sig med...

Maria Brandin tog nog en hel del i knäböj på sin tid.

Frantic
2010-09-06, 17:53
Stenmark verkade väl om jag inte minns fel ganska vass i senaste superstars?

Jag vill minnas att han krossade allt motstånd. George var med han också och han gjorde riktigt dåligt ifrån sig.

Linnet
2010-09-06, 19:13
Vem kommer bli årets överaskning? Förra året åkte ju Brolin in i huset med allmänhetens åsikt om att han var en dryg, gnällig och lat kille som en gång var duktig på fotboll men han lyfte sig enormt i de flestas ögon genom en härlig personlighet och fina prestationer i tävlingarna. På något sätt gjorde MM2 att han blev folkkär igen. Samma sak hände till viss del med Patrik Sjöberg och Armand.

De som sänkte sig var väl dels Holm som höll på som en barnrumpa och Erika Johanssson som i TV på bästa sändsingstid tydligt visade varför hon aldrig blev något mer än en lovande talang.


Tänk hur olika man kan uppleva saker och ting..

Landström
2011-03-27, 08:01
Ikväll är det äntligen dags... *popcorn*

tp_88
2011-03-27, 09:02
Riktigt besviken på startfältet, förhoppningsvis kan det bli ok iaf.

Startfältet från Landskampen på 3an och själva produktionen/upplägget från Mästarnas Mästare vore en bra kombination. :)

Eddie Vedder
2011-03-27, 10:33
Jo men han är inte 31

Vet inte om du kollat Superstars på TV3 men Stenmark är i alla fall helt ofattbar, hans form är bättre konserverad än surströmming.

Tolkia
2011-03-27, 13:04
Just "åk bättre själv din jävel"/"åk själv gubbjävel" osv. i olika varianter är väl frågan om det inte är en Klintbergare. Yttrandet tillskrivs ju både en och två och fem olika svenska skidåkare; iofs är det ju inte direkt så unikt att inte en och två och fem alla kan ha sagt det någon gång. Men visst är Stenmark cool.

Ang. vem som är en löjlig fotbollstjej eller inte, så tycker jag att det är ganska löjligt att dissa någon av de tävlande som "löjliga".

Ame
2011-03-27, 19:11
Programmet har nyss börjat om någon missat det.

Petoria
2011-03-27, 19:18
Jävlar vad imponerande grepp :D

TheGhr
2011-03-27, 19:24
Hur var det nu förra säsongen, den vars karriär som berättas om i reportaget åkte ut? I så fall, hej då Kenny Bräck.

Frantic
2011-03-27, 19:34
Vet inte om du kollat Superstars på TV3 men Stenmark är i alla fall helt ofattbar, hans form är bättre konserverad än surströmming.

Som sagt :D

TheGhr
2011-03-27, 19:40
Som sagt :D

Mhm, minns hur han dominerade Superstars i TV3 för nästan 10 år sen, får se om han konserverat det så.

Såg nu förresten att programmet har fixat buggen från i fjol och det nu blir Prytz mot Bräck i duellen. Kul!

babidi
2011-03-27, 19:40
eller prytz

Everest
2011-03-27, 20:00
Stenmark är minst sagt en hård jävel :D

Cilia
2011-03-27, 20:33
Jag såg direkt när dom sprang backintervaller att Stenmark skulle ta det. Limpan bara brassade på medan Stenmark var taktisk. Han lurade alla dom andra medtävlande också.

Skulle man kunna tävla i vinnarskalle skulle Stenmark utklassa alla.

MasterChief
2011-03-27, 20:48
Fotbollstjejen var grym! Evy Palm var också grym!

Stenmark är ju Stenmark. Själva definitionen av vinnarskalle.

Överlag 3-4 för många gamla gubbar.

cirkelrak
2011-03-27, 20:53
Bräck sprang som att han skulle gå sönder närsomhelst.

Edit: Hoppas det blir gokart i år :D

Nuthead
2011-03-27, 21:07
Hanna Ljungberg kommer att ta hem det. Det är en stor skillnad på ha legat på sin topp för 1 år sedan, och för 30 år sedan..

Lol I take that back! Stenmark *drool*

Men jag tror fortfarande på Ljungberg.

Synd att hälften av gänget dras av skador. Alla verkar dock grymt sköna :)

Herr Oberst
2011-03-27, 22:28
Stenis är löjligt grym. Man vet redan på förhand att han är överjävlig i allt, ändå sitter man med hackan (see what i did there?) i golvet när han suttit över 10 minuter i 90 grader.
Mormor imponerar också när det gäller seghet.

Roligast var ändå Georg Scott som trodde han skulle kunna slå Stenis i boxning :laugh:

hurril
2011-03-27, 22:41
Jag gillar verkligen den här programserien. Evy Palm rockar!

rooz
2011-03-28, 08:27
Stenmark, vilken grym gubbe:D


Nästa säsong vill jag ha med Kaj Zackrisson. det skulle vara kul som fan:)

Nitrometan
2011-03-28, 09:17
Jag såg direkt när dom sprang backintervaller att Stenmark skulle ta det. Limpan bara brassade på medan Stenmark var taktisk. Han lurade alla dom andra medtävlande också.
Japp. Man såg att han hade koll och valde att komma tvåa i alla heat. Limpar slet för att vinna. I sista kunde Ingemar öka och vinna. Imponerande.

Skulle man kunna tävla i vinnarskalle skulle Stenmark utklassa alla.
:) ja, det också.

Fotbollstjejen var grym! Evy Palm var också grym!.
Ja, de imponerade. Evy hängde kvar för att hon inte vågade släppa. ;)

Överlag 3-4 för många gamla gubbar.
Ja, men det är inte lätt att få ihop ett startfält om folk både ska ha imponerande meriter, vara kända för en större publik och inte för gamla.

TKDman
2011-03-28, 09:23
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article12793789.ab

Jag tror jag drömmer, står det verkligen att han är stark som en oxé!? haha :D

eiri
2011-03-28, 09:24
stenmark e så jevla cool!

Arf Pingvin
2011-03-28, 09:26
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article12793789.ab

Jag tror jag drömmer, står det verkligen att han är stark som en oxé!? haha :D

Haha episk kolospoting.

spoon
2011-03-28, 09:37
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article12793789.ab

Jag tror jag drömmer, står det verkligen att han är stark som en oxé!? haha :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156675&highlight=h%E4nger ;)

Haha episk kolospoting.

+1

Stenmark är så jäkla grym. Jag hade gärna sett en rak serie istället för att rösta ut deltagare.

Landström
2011-03-28, 09:38
Jag har alltid varit svag för Robert Prytz. *cupid* Oförskämt bortglömd. Men förbannat vad sliten han ser ut. Han har inte snålat med borsten. Pekka Lindmark är som vanligt en härlig glidare.

Evy är ett krutpaket. Synd att hon inte upptäckte sin talang tidigare i livet. Hon var väl 30+ innan hon började träna på riktigt. Stenmark gjorde exakt vad som förväntades av honom. ;)

Bamse79
2011-03-28, 09:44
Stenis är och kommer alltid att vara Kingen! :hbang:
Grymt se att han fortfarande är så vältränad!

Nitrometan
2011-03-28, 09:45
Jag har alltid varit svag för Robert Prytz. *cupid* Oförskämt bortglömd. Men förbannat vad sliten han ser ut. Han har inte snålat med borsten.
Inte direkt du. Tråkigt att han inte fick vara med i nåt VM. Verkligen en av Sveriges bästa fotbollsspelare.

Evy är ett krutpaket. Synd att hon inte upptäckte sin talang tidigare i livet. Hon var väl 30+ innan hon började träna på riktigt.
Hon hade inte sprungit nånting innan 34 tror jag.

Sen måste man ha mycket pannben för att hålla på med maraton, hoppas att hon har nytta av det i kommande grenar.

Jockefoten
2011-03-28, 12:01
Kul start på säsongen, Hanna och Evy imponerar mest. Stenmark borde få tävla mot typ Lejon, Geparder och Gudar för att det ska bli spännande...
Man märkte särskilt i sista grenen vilka som hade viljan att vinna och vilka som gav upp innan benen sa emot.

Nitrometan
2011-03-28, 12:53
Man märkte särskilt i sista grenen vilka som hade viljan att vinna och vilka som gav upp innan benen sa emot.
Det var underhållande att de filmade när de sneglade på varann. De tittade och räknade hur många som var kvar. Till slut var det Hanna och Ingemar. De sneglade lite på varann och försökte bedöma hur det fanns kvar. Kul.

Gustaven
2011-03-28, 21:46
Jag satt och såg avsnittet nyss... såg om sista grenen tre gånger. Alltså det är helt sinnesjukt vad Stenmark är cool! 54 år och sitter 10:40 i 90 grader. Precis som Nitro var det sjukt roligt att se att de sneglade på varrandra, ingemars leende sådär 7min in skulle ju ta musten ur vem som helst. Att de tunga pojkarna skulle försvinna först kändes relativt väntat, jag trodde dock cyklisten skulle klara sig lite längre, de om några borde väl vara mjölksyretåliga i benen.

Mycket imponerad av hanna och evy också, 8 minuter som 68åring (visst var hon så gammal?) är galet bra.

Ingemar är inte av denna värld.

Herr Oberst
2011-03-29, 01:12
Jag är inte helt otränad, men sitta i 90 grader gör jag inte gärna längre än 2 minuter

JusupWillkosz
2011-03-29, 01:42
Äntligen är Jusups favoritprogram tillbaka! Och det är bara att ta av hatten för Stenmark som är en elitatlet av sällan skådat slag! Jusup garvade och njöt av Stenis pokeransiktet och psykningarna som Stenis levererade mot Hanna! Detta fick Jusup att driva tankarna mot Tomas Johanssons underbara pik i finalen förra året..

Nitrometan
2011-03-29, 06:49
Ingemar kommer att leverera en skön replik i nästa avsnitt. "Ingen behöver känna sig sågad på förhand". Innan de ska såga sten till rätt mått.

Cilia
2011-03-29, 20:13
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article12793789.ab

Jag tror Hanna o co går på misstaget många gör och det är att jämföra med normala människor. Nu är ju ändå dom andra elitidrottare så dom borde fatta.

När Ingemar pratar om att han inte tränar så hårt och mycket så är ju det med referens utifrån när han elittränade. Då är det här rena söndagspromenaden. Men att träna varannan dag så kan man upprätthålla en bra fysik utan problem. Utgår man sedan från ett superläge så är det ännu lättare. Jag tror dessutom att han inte hade så mycket skador när han la av. Elitidrottare idag är ju många slutkörda i kroppen


Jag har alltid varit svag för Robert Prytz. *cupid* Oförskämt bortglömd. Men förbannat vad sliten han ser ut. Han har inte snålat med borsten. Pekka Lindmark är som vanligt en härlig glidare.

Evy är ett krutpaket. Synd att hon inte upptäckte sin talang tidigare i livet. Hon var väl 30+ innan hon började träna på riktigt. Stenmark gjorde exakt vad som förväntades av honom. ;)
Prytz var en häftig lirare.

Evy var enormt imponerande tillsammans med Hanna. Båda dom har ett starkt psyke. Gillar att Hanna verkligen inte vill bli slagen särskilt inte av Ingemar. Jävligt cool.

Nitrometan
2011-03-29, 20:20
Evy var enormt imponerande tillsammans med Hanna. Båda dom har ett starkt psyke. Gillar att Hanna verkligen inte vill bli slagen särskilt inte av Ingemar. Jävligt cool.
Japp. Hanna var tuff. Hoppas att det går bra för henne.

Eddie Vedder
2011-03-29, 20:50
Jag har alltid varit svag för Robert Prytz. *cupid* Oförskämt bortglömd. Men förbannat vad sliten han ser ut. Han har inte snålat med borsten.

Han har iofs sett sliten ut även i sina bästa dagar. Han har nog inte snålat på spånken heller. ;) Lite lik Ruhl i ansiktet tycker jag. :D

Men i övrigt håller jag med om att han är underskattad och man få verkligen sympati för honom. Får han vara kvar länge nog känns det som han kan få den upprättelsen som Brolin fick förra säsongen.

Landström
2011-03-30, 01:41
Prytz var en häftig lirare.

Evy var enormt imponerande tillsammans med Hanna. Båda dom har ett starkt psyke. Gillar att Hanna verkligen inte vill bli slagen särskilt inte av Ingemar. Jävligt cool.

Prytz var Sveriges Maradona. :) Gillar oxå Hanna. Kvinnliga fotbollsspelare är ruggigt vältränade. Det har vi sett prov på under tidigare säsonger. Evy är ett unikum.

Han har iofs sett sliten ut även i sina bästa dagar. Han har nog inte snålat på spånken heller. ;) Lite lik Ruhl i ansiktet tycker jag. :D

Men i övrigt håller jag med om att han är underskattad och man få verkligen sympati för honom. Får han vara kvar länge nog känns det som han kan få den upprättelsen som Brolin fick förra säsongen.

Haha ja han har alltid sett sliten ut men nu såg han ut, och pratade, som Rocky Balboa direkt efter matchen mot Drago... :Virro

Ända sedan han grät i TV efter det missade kvalet till VM 1986 har jag haft sympatier för honom. Och när han som fullvuxen man sitter och gråter när han pratar om sin pappa så stärker han naturligtvis alla sina sympatiaktier. *cupid* Han får fan inte åka ut för tidigt!

4MseLIHB2xk

Eddie Vedder
2011-03-30, 08:47
*cupid* Han får fan inte åka ut för tidigt!

4MseLIHB2xk

Risken finns ju dessvärre eftersom hans film var med sist. Det behöver ju inte vara så men risken finns ju. Är ens film inte med i det första eller andra avsnittet vet man ju att den inte åker ut direkt i alla fall.

Nitrometan
2011-03-30, 08:52
Kenny?

Tryman
2011-03-30, 09:00
Kenny?

Vår egen crash test dummie *cupid*
Var när jag träffade honom för herrans massa år sen väldigt trevlig.

Nitrometan
2011-03-30, 09:07
Var det inte Limpar som sa att ett av målen med att vara med var att se Stenmark dyngrak?

Tryman
2011-03-30, 09:16
Var det inte Limpar som sa att ett av målen med att vara med var att se Stenmark dyngrak?

Jo, det var det :D Undrar om han börjar prata då eller verkligen går in i sig själv :laugh:

Minimjölk
2011-03-30, 09:44
Mycket bra program och programserie. Ett av få program som jag följer slaviskt. Denna säsongen har de hittat bra karaktärer och det känns hyffsat avslappnat jämfört med tex Holms och Sjöbergs jargong föregående säsong.

Landström
2011-03-30, 21:45
Risken finns ju dessvärre eftersom hans film var med sist. Det behöver ju inte vara så men risken finns ju. Är ens film inte med i det första eller andra avsnittet vet man ju att den inte åker ut direkt i alla fall.

Ja, så är det ju tyvärr. En nackdel med dessa filmer, att man i viss mån kan förutse vem som kommer åka ut. Men det får man leva med. Alltid kul att se filmer som sammanfattar deras prestationer. Intressant också att få höra deras diskussioner.

Leifallan
2011-03-30, 21:54
Måste säga att jag blev både grymt impad och förvånad över vilken fysik Stenmark har vid snart 55 års ålder. Kul att se. Jägarställningen på 11 minuter var ju inte sann.

JusupWillkosz
2011-04-03, 20:03
George Scott åkte ut...Jusup blev lite ledsen!

Jockefoten
2011-04-03, 20:05
Var det inte Limpar som sa att ett av målen med att vara med var att se Stenmark dyngrak?

Jag har hört (av säkra källor) att alkohol inte biter på Stenmark.

TheGhr
2011-04-03, 20:30
Tål inte Anders Limpar alltså, vilken småsint och uppblåst jävel. Han trodde dessutom på fullaste allvar att Pekka Lindmark säkerligen skulle platsat i NHL för att han hade blivit utnämnd till "Världens bäste målvakt" i VM. Finns för många gamla stofiler i det här landet som fortfarande tror att VM i hockey utser världens bästa hockeynation, och som tror att Sovjet otvivelaktigt var bättre än Kanada fram till 1991 nån gång. Och varför inte Sverige också, när vi har haft nästan ett helt lag borta i nordamerika sedan 1980.

Grapeman
2011-04-03, 21:46
...Tål inte Anders Limpar alltså...

Han verkar jä-häkligt intensiv att vara runt, ska hela tiden kommentera allting... :whipped:

petson
2011-04-04, 08:44
håller med Limpar verkar vara en bitter jävel. Han är på Stenmark hela tiden, men han är ju bara avundsjuk, de är ju därför han inte kan hålla käft. Bara för honom att inse att han inte är vidare tränad om man jämför med Stemark!

Minimjölk
2011-04-04, 10:20
Tål inte Anders Limpar alltså, vilken småsint och uppblåst jävel. Han trodde dessutom på fullaste allvar att Pekka Lindmark säkerligen skulle platsat i NHL för att han hade blivit utnämnd till "Världens bäste målvakt" i VM. Finns för många gamla stofiler i det här landet som fortfarande tror att VM i hockey utser världens bästa hockeynation, och som tror att Sovjet otvivelaktigt var bättre än Kanada fram till 1991 nån gång. Och varför inte Sverige också, när vi har haft nästan ett helt lag borta i nordamerika sedan 1980.


Vad det gäller Limpar väntar jag lite med att ge mitt utlåtande men visst verkar det ligga något i det du säger. I all fall är det den bilden som produktionen så här långt ger av honom.

Pekka skulle under sin storhetstid lätt platsa i NHL. Han var under flera år vår överlägset bästa Målis i Sverige. Sedan att han kanske inte var Världens bäste trots denna titel är en annan femma.


Jag tycker det är synd att George Scortt åkte ut, trodde att han skulle ha ungefär en likannde resa som Krajnc hade förra säsongen. Ibland önskar jag att MM skulle behålla alla deltagare serien ut med någon form avgörande först i finalen. Tycker ändå att George hann visa upp en sympatuisk sida och han fegade heller inte när han vlade Bräck i duellen. Detta trots att Kenny är så gott som stelopererad men han och Pekka borde vara de svåraste konkurenterna just med tanke på deras reaktionsförmåga. har man i sin karriär kört bil i över 300knyck på en tight bana mestadels av tiden måste reaktionsförmågan och koncetrationen vara på topp.

Fler än jag som känner det som att Prytz och Pekka är lite som Piff & Puff eller Humle & Dumle. De kanske inte glänser på tävlingarna men de bidrar på flera andra sätt med sina härliga karaktärer. De verkar ta mycket plats.

Också intressant att utöver Stenmark så hamnade killarna sist i totalen gällande tävlingarna men de tar/får mycket mer plats när det gäller snack och TV-tid i rutan. Tjejerna är lite mer anonyma och tysta.

Sedan måste man imponeras av Stenmark, inte för att ingen gör det sedan tidigare men att en kille som är 55 år ser ut och presterar på hans nivå tillhör inte vanligheterna. Han är ett unikom även om det också ligger mängder av träning bakom.

andnel
2011-04-04, 10:31
Visst visade de aldrig en film om George Scott? Det betyder ju i så fall att det inte går att köra uteslutningsmetoden i vilka som blir kvar till sist.

Leifallan
2011-04-04, 10:31
Tyckte även inslaget om Brandin var riktigt bra, vilken jävla skalle!! Bilden när hon drev sin kropp till kollaps och låg totalt utslagen på en brits på väg in i ambulansen sa en del...

hurril
2011-04-04, 10:34
Tyckte även inslaget om Brandin var riktigt bra, vilken jävla skalle!! Bilden när hon drev sin kropp till kollaps och låg totalt utslagen på en brits på väg in i ambulansen sa en del...

Ja! Snudd på att det blev jobbigt att andas; fick nästan lite smuts i ögat. Av någon anledning är jag otroligt svag för idrottsmän och -kvinnor som kommit långt och lyckats.

ha:cl
2011-04-04, 15:18
Sjukt att man inte fick se Georges video. Hur säker var man inte att Kenny skulle lämna när dom gick upp på duellen?

Minimjölk
2011-04-04, 15:23
Sjukt att man inte fick se Georges video. Hur säker var man inte att Kenny skulle lämna när dom gick upp på duellen?

Tror nog vi får se den i sinom tid.

SVT kanske har lyssnat på kritiken från föregående säsonger, precios som de har gjort duellen mer rättvis så att inte långa har en större chans att vinna.


En annan sak som är slående för serien är att de får in en del tevlig musik. Allt som oftast har de med fler låtar än programmet är långt i minuter. Någon borde bemöda sig med att göra en plalist av deras setlist i Spotify. :)

Nitrometan
2011-04-04, 15:29
De hade förändrat duellen till det bättre.

Bäst av tre med det nya upplägget känns som en bra variant.





Åsså vann Stenmark "såga sten"-tävlingen. :) Kul. Sen var det intressant att det blen några andra grenvinnare också.

Ame
2011-04-04, 15:42
Undrar om inte stenmark hade vunnit springa-på-samma-tid tävlingen också om han inte stannat upp i slutet, hade antagligen hamnat runt 0.6 som var bäst(tror jag).

bigtraps
2011-04-04, 15:46
Jag är stolt över att vara landsman med Stenmark

Nitrometan
2011-04-04, 16:00
Undrar om inte stenmark hade vunnit springa-på-samma-tid tävlingen också om han inte stannat upp i slutet, hade antagligen hamnat runt 0.6 som var bäst(tror jag).

Mycket möjligt, men nu tvivlade han på sin egen perfektionism och missade vinsten. ;)

nmanradnävna
2011-04-04, 16:11
Om Stenmark hade kommit in på exakt samma tid så hade vi kunnat börja konspirera huruvida mannen är en robot eller ej

TheGhr
2011-04-04, 16:17
Pekka skulle under sin storhetstid lätt platsa i NHL. Han var under flera år vår överlägset bästa Målis i Sverige. Sedan att han kanske inte var Världens bäste trots denna titel är en annan femma.

Du verkar lika säker som Limpar, men på den tiden var europeiska målvakter inte av samma snitt som idag, det var mycket få som klarade sig i NHL på 80-talet. Hur mycket som beror på omställningen skall jag låta vara osagt. Jag säger inte att det hade varit omöjligt men Pekka Lindmark var enligt meriterna knappast ens odiskutabelt bäst i Europa. Som han själv berättade fick han sitt första anbud vid 32 års ålder efter Canada Cup 1987 och OS 1988 men då hade han redan mött Team Canadas bästa lag i föregående upplagor av CC 1981 och 1984, samt något sämre om än NHL-fyllda lag i VM år efter år.

eJohansson
2011-04-04, 16:21
Jag är stolt över att vara landsman med Stenmark

+1000
Stenmark*cupid*

Landström
2011-04-04, 16:33
En nackdel med dessa filmer, att man i viss mån kan förutse vem som kommer åka ut.

Tji fick jag.

George Scott åkte ut...Jusup blev lite ledsen!

Ja, det kändes tråkigt. Jag börjar bli gammal och blödig. Blir ledsen för så mycket. :em:

Fler än jag som känner det som att Prytz och Pekka är lite som Piff & Puff eller Humle & Dumle. De kanske inte glänser på tävlingarna men de bidrar på flera andra sätt med sina härliga karaktärer. De verkar ta mycket plats.


Mycket goa och härliga gubbar. *cupid*

Tyckte även inslaget om Brandin var riktigt bra, vilken jävla skalle!! Bilden när hon drev sin kropp till kollaps och låg totalt utslagen på en brits på väg in i ambulansen sa en del...

Mycket inspirerande att se!

De hade förändrat duellen till det bättre.

Bäst av tre med det nya upplägget känns som en bra variant.


Jag håller med. En tydlig förbättring.

Undrar om inte stenmark hade vunnit springa-på-samma-tid tävlingen också om han inte stannat upp i slutet

Ja det hade han nog. Men det gäller ju för många andra oxå, som stannade före mållinjen eller "gasade" på lite extra innan målet. ;)

Nitrometan
2011-04-04, 16:36
Om Stenmark hade kommit in på exakt samma tid så hade vi kunnat börja konspirera huruvida mannen är en robot eller ej

Det var därför han stannade till. Ren beräkning. ;)

Herr Oberst
2011-04-04, 20:50
och som tror att Sovjet otvivelaktigt var bättre än Kanada fram till 1991 nån gång. Och varför inte Sverige också, när vi har haft nästan ett helt lag borta i nordamerika sedan 1980.

Fast när Sovjet var bäst så var dom otvivelaktigt bäst. 8-1 i finalen mot Kanada i Canada Cup, i Montreal, mitt under Kalla kriget då hela Nordamerika ogillade ryssarna vittnar väl ganska bra om det.
Att ryssarna sen inte vann fler gånger berodde nog mer på de kanadensiska domarna
Se här och döm själv

RCh4PtteLuY

HookersUnited
2011-04-10, 20:17
Jävlar så mysig Pekka är. Han vill jag ta en whiskey med.

C h r i s
2011-04-10, 20:20
Jävlar så mysig Pekka är. Han vill jag ta en whiskey med.

Trevliga personer, men deras prestationer detta avsnitt var inte direkt imponerande...

Adama
2011-04-11, 07:15
Undrar just vilka profiler de kan tänkas vaska fram till säsong 4 (om det nu blir någon). Peter Forsberg och JO Waldner hade varit grymt, tror nog SVT redan tjatar på foppa efter att han gick i pension.

Minimjölk
2011-04-11, 08:18
Pekka verkar vara grymt härlig och en känslomänniska som uppskattar alla de andra deltagarna. Prestationerna på tävlingarna så här långt håller lägre kvalité än tidigare men jag tycker samspelet/sammanhållningen personerna bakom idrotssmännen/kvinnorna nästan är mest intressant i år.

EN höjdare igår var när Anders Limpar var stensäker på hur man skulle gambla och gick in med sitt 95% är loosers och sedan hamnade han inte bara konstant i botten utan hans taktik var helt uppåt väggarna gentemot hur han först resonerade. Humor.

Jag vet inte om det är vinklinegn i produktion men han verkar en aning självgod den käre Limpan.

Du gjorde många mål, ja? 36 stycken som mest, ja ja, det gjorde du under flera säsonger eller, nehej.

Jag gjorde inte såå många mål men jag valde istället att passa lagkamrater som fick göra mål.

Mycket möjligt att jag har fel men han är så här långt inte min favorit i dessa tävlingarna och har däremd tangerat Holms småsintehet från förra säsongen. De flesta som går in i huset kommer därifrån som mer omtyckta idrottsstjärnor då de visat upp fina sidor av sig själv sm vi tidigare ej kände till. Tyvärr enligt mig tillhör inte Holm/Limpar denna skaran.

Nitrometan
2011-04-11, 13:34
Grenarna. Balansera med kallvatten, hålla andan och gå lagom fort. Vad skulle de visa egentligen?

Minimjölk
2011-04-11, 13:37
Mångsidighet? Hade de bara haft grenar där det gällde att springa snabbt och långt hade det varit alltför enkelt att räkna ut vem som skulle vinna.

jag håller med att vissa av grenarna känns lite konstlade men kul att de som inte är rena atleter kan vara med att deltaga/vinna med sina vinnarskallar.

Poxeman
2011-04-11, 13:39
Evy Palm och George Scott verkar ju vara fantastiska människor.
Att Evy dessutom vid denna ålder springer snabbare än de flesta motionärer är bra häftigt!

Nitrometan
2011-04-11, 13:42
Jag vill att de grenar de har ska testa en egenskap som kan vara viktig för en mästare. Taktik kanske. Hålla andan kan vara viktigt, så det kan man såklart testa. Envishet, pannben, uthållighet - men där hade de ju "häng i en pinne" i första programmet, så att balansera medn de häller kallvatten på dem kanske inte platsar.

Intressant avsnitt ändå.

Kul att Limpan snackade bort sig under balansövningen... :D

Herr Oberst
2011-04-11, 14:55
Ännu roligare att han hävdade att i spel så är 95% losers och därför skulle man spela säkert, sen gör han själv raka motsatsen och blir typ sist

Nitrometan
2011-04-11, 15:02
Ja, loser-dravlet var underhållande.

hurril
2011-04-11, 15:04
Grenarna. Balansera med kallvatten, hålla andan och gå lagom fort. Vad skulle de visa egentligen?

Stå ut med svinkallt vatten kanske? Hålla andan är svårt att göra länge. Gå lagom fort var en tävling i tidsuppskattning två gånger i följd.

De kanske skulle ha lite ledtexter med i TV-rutan när det är svårt att förstå?

Nitrometan
2011-04-11, 15:09
Stå ut med svinkallt vatten kanske?
Kanske det. Är det en mästaregenskap? Nåt man vill testa för att välja ut vem som är bäst?

Hålla andan är svårt att göra länge.
Ja. Det kan vara nog så svårt, vet man inte hur länge de andra höll andan heller så vet man inte heller hur länge man "måste" pressa sig.

Gå lagom fort var en tävling i tidsuppskattning två gånger i följd.
T.o.m. tre gånger tror jag. Tiden de skulle uppskatta var väl bara "mer än 20 sekunder". De visste att signalen skulle komma så småningom och den som gissade närmast vann, de som gissade försent fick minuspoäng. Tror att den mest testade nånslags taktik gentemot de övriga deltagarna.


Ledtexter kanske hade varit bra. Eller en ledarhund.

hurril
2011-04-11, 15:21
Kanske det. Är det en mästaregenskap? Nåt man vill testa för att välja ut vem som är bäst?


Ja. Det kan vara nog så svårt, vet man inte hur länge de andra höll andan heller så vet man inte heller hur länge man "måste" pressa sig.


T.o.m. tre gånger tror jag. Tiden de skulle uppskatta var väl bara "mer än 20 sekunder". De visste att signalen skulle komma så småningom och den som gissade närmast vann, de som gissade försent fick minuspoäng. Tror att den mest testade nånslags taktik gentemot de övriga deltagarna.


Ledtexter kanske hade varit bra. Eller en ledarhund.

Ja. Ja det är det. Eller du kanske kan visa mig vilket uppslagsverk du använder för att slå upp 'mästare' som utesluter förmågan att stå ut med obehag.

Ok, du menade den senaste tidsutmaningen. Om du bommade även den så handlar det där om att ha is i magen och försöka lägga sig så nära den sista som möjligt för att få mycket poäng. Vissa (Limpar) verkar inte ha förstått detta så nog testade det mästarnas taktiska sinne allt.

Nitrometan
2011-04-11, 15:27
Jag tyckte det kändes mer som dagislekar än som tävlingsgrenar. Men om man ser alla tre som nåt slags test på takstisk förmåga så gav det ett bra utslag.

Limpan missade alla tre. :thumbup:

ha:cl
2011-04-11, 15:28
Jag tror tyvärr att Limpars intelligens lämnar mer att önska. Jämför honom med Bräck så ser man en stor skillnad i allmänbegåvning.

hurril
2011-04-11, 15:29
Jag tyckte det kändes mer som dagislekar än som tävlingsgrenar. Men om man ser alla tre som nåt slags test på takstisk förmåga så gav det ett bra utslag.

Limpan missade alla tre. :thumbup:

Ja det är ju tv-underhållning.

Landström
2011-04-11, 15:33
Jag sörjer att min älsklingsgube Prytz åkte ur. En man med hjärtat precis där det ska vara. *cupid*

Nitrometan
2011-04-11, 15:39
Ja det är ju tv-underhållning.

Precis. Och alldeles utmärkt underhållning också. :thumbup:

Eddie Vedder
2011-04-11, 16:21
Kul avsnitt. Jag gillade speciellt musiken i filmen om Ewy Palm. "Man of the Hour" med Pearl Jam! La ni för övrigt märke till att det var soundtracklåten till The Simpsons under gångtävlingen?

Minimjölk
2011-04-11, 16:23
Ok, du menade den senaste tidsutmaningen. Om du bommade även den så handlar det där om att ha is i magen och försöka lägga sig så nära den sista som möjligt för att få mycket poäng. Vissa (Limpar) verkar inte ha förstått detta så nog testade det mästarnas taktiska sinne allt.

Ja, rent taktiskt skull man vänta ut de andra för att sedan direkt göra sitt drag direkt efter. Limpar gjorde precis tvärtom varje gång, dvs när ingen gjort något på ett tag sprang han fram och reste sin flagga varvid de andra lyfte flaggan efter honom. Ha ha

Det ackompanjerades fint av hans 95% loser-dravel.

LadyG
2011-04-11, 16:30
Jag funderade på hur knäckande det måste vara att vara motståndare och se Stenmark hoppa jämfota upp på en hög mur, utan ansats och få det att se lätt ut medveten om att karln är 55 och i kanonform fortfarande. Det måste ju vara otroligt psykande helt enkelt :)

Jag gillar Stenmark, han är cool! Den ende idrottsman som fått Sverige att stanna, mig veterligen. När han åkte drog de in TV i klassrummet, lika bra det för alla ville ju titta :D

Jockefoten
2011-04-11, 16:38
Har ni tänkt på att Kenny gnällt efter varje tävlingsmoment?

Tror det i slutändan kommer stå mellan Stenmark och Ljungberg.

Minimjölk
2011-04-11, 18:02
Jag gillar Kenny oavsett, han var/är en härlig karaktär som jag trots alla skador hoppas är kvar länge i tävlingen.

Ironbabe
2011-04-11, 18:10
La ni för övrigt märke till att det var soundtracklåten till The Simpsons under gångtävlingen?

Japp det gjorde vi :thumbup:

bigtraps
2011-04-11, 18:45
Gubben Stenmark verkar ha skaplig spänst fortfarande:)

tp_88
2011-04-12, 08:55
Om jag inte är helt ute och cyklar så var det snygga lögner SVT körde med i inslaget om Scott. Att han skulle ha vunnit 2 matcher om IBF-bältet, när han i verkligheten förlorade alla titelmatcher han någonsin gick i någon av dom riktiga organisationerna vad jag vet. Det går väl hem i Sverige dock, eftersom väldigt få vet något om boxning.

Nitrometan
2011-04-12, 09:52
Om jag inte är helt ute och cyklar så var det snygga lögner SVT körde med i inslaget om Scott. Att han skulle ha vunnit 2 matcher om IBF-bältet, när han i verkligheten förlorade alla titelmatcher han någonsin gick i någon av dom riktiga organisationerna vad jag vet. Det går väl hem i Sverige dock, eftersom väldigt få vet något om boxning.

Jag kan inget om boxning. Inte särskilt intresserad heller.

Men en liten snabb sökning ger iaf ett pro-record på 41-5 till George Scott. http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=004077&cat=boxer
Dessutom ett OS-silver. Så helt kass var han väl inte.

Det är väl bara tre svenskar som har vunnit "internationella mästarbälten" i boxning?

tp_88
2011-04-12, 10:10
Jag kan inget om boxning. Inte särskilt intresserad heller.

Men en liten snabb sökning ger iaf ett pro-record på 41-5 till George Scott. http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=004077&cat=boxer
Dessutom ett OS-silver. Så helt kass var han väl inte.

Det är väl bara tre svenskar som har vunnit "internationella mästarbälten" i boxning?
Jag sa aldrig att han var kass. Jag har ingenting emot honom om det lät så, han verkar tvärtom ganska sympatiskt. Däremot hade han ingen lysande proffskarriär, och Boxrec verkar ha samma uppfattning som mig ang. titlarna/titelmatcherna. Han vann WBU-titeln och något kontinentalt bälte men förlorade dom 2 riktiga vm-matcerna han gick; om IBF och WBC-bältena.

I klippet stod det, om jag inte missminner mig, att två av hans WBU-försvar var för IBF-titeln vilket är något helt annat. Imponerande research av SVT.

Nitrometan
2011-04-12, 10:55
I klippet stod det, om jag inte missminner mig, att två av hans WBU-försvar var för IBF-titeln vilket är något helt annat. Imponerande research av SVT.
Ahahahaha!!! Så går det när man inte är insatt. jag har inte ens nån aning om vilken bokstavsdiagnos som är bra boxning och vilken som är dålig. Men nog borde de kunna skriva rätt om de gör research. :laugh:

Bra att du har lite koll... Varför inte maila dem och berätta att du noterade det. ;)

tp_88
2011-04-12, 12:12
Bra att du har lite koll... Varför inte maila dem och berätta att du noterade det. ;)
Orka. Tyckte mest att det var ganska pinsamt att dom att misslyckats så med sin research. Skillnaden är väl ungefär lika stor mellan att vinna en WBU-titel och en WBC/WBA/IBF/WBO-titel som den är mellan att vinna en halvstor GP-tävling och ett OS i friidrott, ungefär.

Puddy
2011-04-17, 21:37
Mycket bra avsnitt ikväll.

Limpar är underhållande. :D

MasterChief
2011-04-17, 21:52
Trista grenar med allt för snabba klipp. Blir ingen spänning alls.

Vissa delmoment ur ju rena Gröna Lund tönteriet.

Nitrometan
2011-04-18, 13:05
Trista grenar med allt för snabba klipp. Blir ingen spänning alls.

Vissa delmoment ur ju rena Gröna Lund tönteriet.

Instämmer.

Hoppas nästa avsnitt blir bättre.

Det var inte så bra att ha lagidrottaren Limpar i sitt lag?

Nitrometan
2011-04-18, 14:59
Hans försök var ju helt patetiska.
Sträcka upp en hand, även om han når så finns det ingen chans att han kommer över om bara ena handen är där.

Men han kunde iaf skylla på Pekka som kastade sig över istället för att stanna på väggen. ;)

Eddie Vedder
2011-04-18, 15:20
Ja det var inga höjdarinsatser av Limpan, och inför nästa avsnitt verkar han ju skryta lite igen så det blir väl skit för honom i gokart också. Ägd av Stenmark och Hanna Ljungberg. :D

Jockefoten
2011-04-18, 16:06
Visst verkar Limpan lite halvkär i Hanna? Är på henne hela tiden (tror han även pussade henne på tinningen igår) och när hon fick en blöt t-shirt i balanstävlingen glömde han ju att titta på bollen :D.

Nitrometan
2011-04-28, 07:42
Jahapp. Nu fick Pekka ett par vinster. :thumbup:

Och sen blev Stenis immun på slutet. :bow:


Om Stenmark vann och Pekka kom sist i frågetävlingen så skulle han bli immun. Och visst blev det så.

Eddie Vedder
2011-04-28, 07:44
Visst verkar Limpan lite halvkär i Hanna? Är på henne hela tiden (tror han även pussade henne på tinningen igår) och när hon fick en blöt t-shirt i balanstävlingen glömde han ju att titta på bollen :D.

Jag tycker han verkar gilla att krama och ta på tjejerna lite allmänt. Han är kanske en stekare?:naughty:

För övrigt tycke jag faktiskt synd om honom på senaste avsnittet. Till och med på gokart sker det ju sig. :D

ThisIsTheOne
2011-04-28, 08:27
För övrigt tycke jag faktiskt synd om honom på senaste avsnittet. Till och med på gokart sker det ju sig. :D

Jag med. När t o m en plojplojgren i en plojtävling går åt helvete, då är det illa. Inte minst när man innan loppet skrävlat om sin Formel 3000-licens. :Virro

Nitrometan
2011-04-28, 09:45
Jag med. När t o m en plojplojgren i en plojtävling går åt helvete, då är det illa. Inte minst när man innan loppet skrävlat om sin Formel 3000-licens. :Virro

Det är det som är Limpans problem. Han skryter om hur bra han är innan han har gjort momentet/grenen. Då får han grym press på sig att göra ett bra resultat. När han dessutom är en person som pressar sig själv hårt så blir det inte så lätt att prestera.

Hade han hållt tyst om hur bra han var innan de tävlade så hade han kanske kunnat skryta lite efter istället.


:D

cirkelrak
2011-04-28, 12:23
Kul att Kenny väntade till sista kurvan med att ta ledningen :cool:

Landström
2011-04-28, 23:18
Efter duellen så viskar Marianne Berglund nåt till Limpar och det låter som att hon viskar "jag tror att du kommer vinna det här" *popcorn*

Minimjölk
2011-04-29, 08:02
Efter duellen så viskar Marianne Berglund nåt till Limpar och det låter som att hon viskar "jag tror att du kommer vinna det här" *popcorn*

Konstigt, jag hörde:
"jag tror att Ingemar kommer vinna det här"



;)

Landström
2011-04-29, 20:51
Konstigt, jag hörde:
"jag tror att Ingemar kommer vinna det här"



;)

Ja, det låter mer troligt :)

bear.flowertwig
2011-04-29, 22:34
LimpBar är ju ett skämt. Pinsam kille. Faktiskt så pass att man nästan tycker lite synd om honom.

cirkelrak
2011-05-01, 19:13
Limpar :laugh: learn to spika

LindaS
2011-05-01, 19:16
Pekka Lindmark, min gamle idol.*cupid*

cirkelrak
2011-05-01, 19:59
Hanna *cry*

Landström
2011-05-01, 20:14
Limpar har fan inte levererat i MM... Skönt dock att få återse hans fotbollskarriär... Det är så jag minns honom.

Angående Pekka Lindmark så har jag en trevlig "Jag-mötte-Lassie-merit" med honom... Min mor växte upp på samma gata som honom och hon var tydligen inte så populär hos Pekkas morsa eftersom hon jagade min mor längs gatan efter lite busstreck. :cool:

MasterChief
2011-05-01, 20:25
Ultratråkiga grenar igen. Synd att Hanna åkte ut.

Fredron
2011-05-01, 20:49
Kul som vanligt, synd på Hanna dock :(
Limpar är fortfarande en tomte, men börjar gilla honom mer och mer. Man ser och förstår vilken press han sätter på sig själv och hur jobbigt det måste vara.

Nitrometan
2011-05-02, 12:33
Synd att Hanna åkte ut.

Ja, jag hade hoppats på en showdown mellan Hanna och Stenis som avslutning på MM3.

bigtraps
2011-05-02, 16:01
Skulle vart kul att fått se hur länge Stenis kunnat balansera

Eddie Vedder
2011-05-02, 16:07
Angående Pekka Lindmark så har jag en trevlig "Jag-mötte-Lassie-merit" med honom... Min mor växte upp på samma gata som honom och hon var tydligen inte så populär hos Pekkas morsa eftersom hon jagade min mor längs gatan efter lite busstreck. :cool:

Och jag har tre med Limpar. När vi spelat mot BP hemma och borta samt när BP och vi var med i samma SM-slutspel i 5-mannafotboll. :)

On topic så var det lite trist med Hanna ja. Men hennes motståndarinna var grym. Fattar inte hur man som ett äpple hög kan välja en som är dubbelt så lång dock. För hon måste väl ha vetat vilken tävling det handlar om i nattduellen?

Nitrometan
2011-05-02, 16:12
On topic så var det lite trist med Hanna ja. Men hennes motståndarinna var grym. Fattar inte hur man som ett äpple hög kan välja en som är dubbelt så lång dock. För hon måste väl ha vetat vilken tävling det handlar om i nattduellen?
Man undrar ju hur hon tänkte?

BP? British Petroleum?

Eddie Vedder
2011-05-02, 16:16
Man undrar ju hur hon tänkte?

Ja jag undrar lite. Visst är hon snabbare men är man dubbelt så kort och det handlar om att nå fram till bordet snabbast för att greppa något måste ju längden vara viktigare än snabbheten känner jag.

BP? British Petroleum?

Ja precis. :D Nej men det är Brommapojkarna. Jag skrev BP för att slippa hela långa namnet men nu blev jag tvungen att göra det ändå. :D

Nitrometan
2011-05-02, 16:20
Ja jag undrar lite. Visst är hon snabbare men är man dubbelt så kort och det handlar om att nå fram till bordet snabbast för att greppa något måste ju längden vara viktigare än snabbheten känner jag.
Man tycker ju det. Dessutom är reaktion viktigt i rodd, titta på deras starter och hur mycket som kan avgöras där.

Brandin vann klart med 2-0.

Undrar hur snabb Hanna trodde att hon själv var? Som en iller? Två?

Ja precis. :D Nej men det är Brommapojkarna. Jag skrev BP för att slippa hela långa namnet men nu blev jag tvungen att göra det ändå. :D
Brommapojkarna? :confused: Är det ett band?

Herr Oberst
2011-05-02, 16:26
Brommapojkarna? :confused: Är det ett band?

Bowling

Nitrometan
2011-05-02, 16:29
Bowling

Va?

Bowlinggreppet?

Basebowls?

Eddie Vedder
2011-05-02, 16:29
Brommapojkarna? :confused: Är det ett band?

Japp, SM i 5-manna var naturligtvis för band med fem medlemmar. Sedan mötte vi dom både på hemma- och bortaplan i Tipselit för band.

Nitrometan
2011-05-02, 16:31
Japp, SM i 5-manna var naturligtvis för band med fem medlemmar. Sedan mötte vi dom både på hemma- och bortaplan i Tipselit för band.

Makes sense.

7-manna vet jag vad det är. Har varit funktionär vid en turnering som kördes i sydöstra hörnet av Sverige förr. Hong Kong Sevens brukar vara kul att kolla på också.

Landström
2011-05-02, 16:36
Och jag har tre med Limpar. När vi spelat mot BP hemma och borta samt när BP och vi var med i samma SM-slutspel i 5-mannafotboll. :)

Antar att Limpan visade lite mer mästartakter då...


On topic så var det lite trist med Hanna ja. Men hennes motståndarinna var grym. Fattar inte hur man som ett äpple hög kan välja en som är dubbelt så lång dock. För hon måste väl ha vetat vilken tävling det handlar om i nattduellen?


Man undrar ju hur hon tänkte?

BP? British Petroleum?

Ja jag undrar lite. Visst är hon snabbare men är man dubbelt så kort och det handlar om att nå fram till bordet snabbast för att greppa något måste ju längden vara viktigare än snabbheten känner jag.

Ja precis. :D Nej men det är Brommapojkarna. Jag skrev BP för att slippa hela långa namnet men nu blev jag tvungen att göra det ändå. :D

Men det värsta felet Hanna gjorde var att hon retade upp Maria Brandin. Ska man duellera mot någon måste man till varje pris undvika att irritera motståndaren. Maria var så grymt fokuserad pga att hon blev lite "putt".

Har själv spelat i BP... Men då betydde förkortningen Bosses Pojkar :D

Nitrometan
2011-05-02, 16:42
Men det värsta felet Hanna gjorde var att hon retade upp Maria Brandin. Ska man duellera mot någon måste man till varje pris undvika att irritera motståndaren. Maria var så grymt fokuserad pga att hon blev lite "putt".
Det där är en svår konst. Vissa kan bli störda av att man retar dem. Andra kan bli störda av att bli ignorerade eller underskattade. Andra påverkas väldigt lite av sånt.

Vissa motståndare blir som syntes grymt taggade.

Om man nu vill spela ett "psykkrigsspel" gäller det att veta vad man ger sig in på.

Eddie Vedder
2011-05-02, 16:45
Antar att Limpan visade lite mer mästartakter då...

Han var väldigt lugn som tränare faktiskt. Mer den som står tyst och tittar på spelarna. Det var den andra tränaren som stod mer för skrikandet. Ska man dra någon slutsats utifrån Limpans snack på MM så skulle jag nog gissa att han är mer av typen som sköter en del av strategi- och finslipande på träningen mer än att stå och gorma bredvid planen.

Men trevlig verkar han vara. Får se vad det blir nästa avsnitt, han verkar ju kollapsa. :(

Har själv spelat i BP... Men då betydde förkortningen Bosses Pojkar :D

80119

Landström
2011-05-02, 16:57
Han var väldigt lugn som tränare faktiskt. Mer den som står tyst och tittar på spelarna. Det var den andra tränaren som stod mer för skrikandet. Ska man dra någon slutsats utifrån Limpans snack på MM så skulle jag nog gissa att han är mer av typen som sköter en del av strategi- och finslipande på träningen mer än att stå och gorma bredvid planen.

Men trevlig verkar han vara. Får se vad det blir nästa avsnitt, han verkar ju kollapsa. :(

Ja, han verkar vara en hyvens kille. Hoppas han skärper till sig lite... Kollapsen verkar dock inte lovande.



80119

Hehe precis! Farbror Bosse som coach... ;)

Landström
2011-05-02, 17:07
Det där är en svår konst. Vissa kan bli störda av att man retar dem. Andra kan bli störda av att bli ignorerade eller underskattade. Andra påverkas väldigt lite av sånt.

Vissa motståndare blir som syntes grymt taggade.

Om man nu vill spela ett "psykkrigsspel" gäller det att veta vad man ger sig in på.

Hanna var lite slarvig där när hon "tryckte på lite fel knappar"... Hon skulle kört den klassiska lögnen "jag har lottat". ;)

Jockefoten
2011-05-08, 20:48
Skönt avsnitt.
Limpan:
"Snälla ge mig lite luft"
Kenny:
"Jag tror kanske Stenmark blir ett hot i finalen"

Cilia
2011-05-08, 20:50
Hanna var otaktisk när hon valde motståndare i nattkampen. Hon valde en som var dubbelt så lång som hon själv. Det går ju inte när det gäller att nå fram så fort som möjligt.

Jockefoten
2011-05-08, 20:53
Mm, Kenny, Limpan och Brandin förtjänar verkligen inte att vara kvar, hade velat se Hanna i en final. Nu är det bara Billan kvar som är intressant i en final.

Herr Oberst
2011-05-08, 21:08
Limpan är ju helgrym. Han kommer vara Stenis huvudfiende i finalen

Loke
2011-05-08, 21:14
Mm, Kenny, Limpan och Brandin förtjänar verkligen inte att vara kvar, hade velat se Hanna i en final. Nu är det bara Billan kvar som är intressant i en final.

Håller med, förutom Kenny. Kenny har ju visat sig riktigt stabil, det är ju sällan han ligger i bottenstriden. Gissningsvis för att han har bra nerver och därför aldrig helt sumpar tävlingar, något som är Limpan gör jämt och ständigt.

Sen stör jag mig på Limpars och Brandins attityder, okarismatiska människor. Där är Kenny också bättre.

stevebc
2011-05-08, 21:18
Hanna var otaktisk när hon valde motståndare i nattkampen. Hon valde en som var dubbelt så lång som hon själv. Det går ju inte när det gäller att nå fram så fort som möjligt.Valde hon inte den som låg näst sist då? Det verkar vara praxis av det lilla jag har sett.

Cilia
2011-05-08, 21:21
Valde hon inte den som låg näst sist då? Det verkar vara praxis av det lilla jag har sett.
Nej, hon valde bland dom som totalt låg näst sist. Annars har dom valt den som kom näst sist just den omgången.

TheGhr
2011-05-10, 07:01
Några klassiska Anders Limpar igen i senaste avsnittet. Bland många andra när han menar på att svensk damfotboll är bättre än herrfotbollen för att de är mer framgångsrika. Det är som att säga att svensk hockey är bättre än herrfotbollen, konkurrensen är mindre. Hanna skämde också ut sig precis därefter då Pekka slängde in en oförsiktig kommentar kring publiksiffrorna.
Limpar hörde sen också Hanna själv säga att Perrugias kontraktsförslag till henne var ett PR-trick men strax efter menar han trots detta på att hon är bättre än de allra flesta inom herrfotbollen som minsann inte fått något förslag från Serie-A. Det, bland mycket annat pekar på att han är ett svin om ni frågar mig. Tog Maria Brandin på rumpan gjorde han också efter han förstört för henne i sista grenen. Jävla mansgris!

Nitrometan
2011-05-10, 07:05
Gillade Kennys smeknamn på alla inblandade. Kaptenen och E.T. :D

Två 56:or i topp i medaljligan.

Minimjölk
2011-05-10, 07:47
Jäkligt synd att Pekka är ute ur tävlingen. jag gilalde honom innan MM3 men han har växt fram till en riktig mysfarbror med hjärtat på rätta stället. oerhört sympatisk. Sedan undrar jag om han inte lade sig självmant i finalen, man såg att han led enormt när han var tvungen att välja en motståndare och han tyckte väl inte det var mer än rätt att han själv skulle åka ut efter denna omgången. Jag tycker även det är kul att Limpar äntligen fick lyckas i lite tävlingar och han var inte fullt så grinig som han framställts tidigare. Att Stenmark skulle vinna var inte otippat men ahn har ögonen på sig och alla kommer hugag så fort de får chansen. Jag tror Billan kan smyga sig med till final och väl där kan allting hända.

Jockefoten
2011-05-15, 20:42
Jag hatar Brandin! Sämsta jäklar kärringen någonsin! Enda anledningen att hon klarar sig kvar är att hon är tre meter lång. Meningslöst med alla tävlingar om allt ska avgöras i "nattduellen" hela tiden...

MasterChief
2011-05-15, 21:21
Instämmer, nattduellen förstör allt. De usla har möjlighet att slå ut bra tävlande på en riktig pissgren. Brandin verkar vara osympatisk och dryg.

Herr Oberst
2011-05-15, 21:49
Brandin är en vinnarskalle/tjurskalle. Fantastisk tävlingsmänniska men usel i grupp. Att svenska roddförbundet knappt ville ha med henne att göra på den tiden hon var aktiv vittnar om just det.
Samtidigt är det ju en enorm tjusning med dessa vinnarskallar också. Hade det bara varit en massa mysiga Pekka-gubbar med i MM så hade det blivit jävligt tråkigt

Jockefoten
2011-05-22, 20:05
Då vet vi vilka som är klara. En förtjänar verkligen inte att vara där. Stör mig något enormt när hon ler osmakligt och säger helt utan självinsikt "Mja, jag tränade ju tyngdlyftning i någon månad sen vann jag SM och satte svenskt rekord".

andnel
2011-05-22, 20:13
Då vet vi vilka som är klara. En förtjänar verkligen inte att vara där. Stör mig något enormt när hon ler osmakligt och säger helt utan självinsikt "Mja, jag tränade ju tyngdlyftning i någon månad sen vann jag SM och satte svenskt rekord".

I så fall skulle jag säga att det är två som inte förtjänar att vara där. Vilka två är ju ganska lätt att räkna ut...

bigtraps
2011-05-22, 20:45
Då vet vi vilka som är klara. En förtjänar verkligen inte att vara där. Stör mig något enormt när hon ler osmakligt och säger helt utan självinsikt "Mja, jag tränade ju tyngdlyftning i någon månad sen vann jag SM och satte svenskt rekord".

Det var dock i barndomen av svensk damlyftning har jag för mej

Minimjölk
2011-05-23, 07:37
Då vet vi vilka som är klara. En förtjänar verkligen inte att vara där. Stör mig något enormt när hon ler osmakligt och säger helt utan självinsikt "Mja, jag tränade ju tyngdlyftning i någon månad sen vann jag SM och satte svenskt rekord".

Jag stör mig med på Brandin men inte på just detta uttalande konstigt nog. Jag har väl blivit mer tolerant med tiden men jag tycker inte hon lade fram det på ett dåligt sätt. Det är väldigt svårt att berätta något bra om sig själv utan att få det att framstå som skryt.

Skall man nu vara så tror jag inte en person som varit världsmästare i en global idrott tycker det är en biggie att gå in och vinna ett SM i en liten underground idrott som svensk damtyngdlyftning var vid tillfället. Jag tror mer hon syftade på att hon har det väl förspänt vad det gäller styrka och explosivitet.

Det är ju det vi får lite en glimt av här, våra idrottare som lyckats bra internationellt är unikum iom att de oftast är "talanger" på mycket av det de testar på, sedan har de en vinanrskalle och träningsmotivation som driver dem.

Det kräver sin Man/kvinna att nå yttersta eliten av en idrottsgren.


Nu är det dags för final, Stenmark lär väl vinna och i ärlighetens namn hade det varit rättvist. Däremot tycker jag Limpan växt på mig på slutet, I början framstod han som mer gnällig och synisk men nu tycker jag han verkar helmysig och sympatisk. jag gillar män som visar känslor och är ärliga. Antingen har produktionen ändrat hur de valt att klippa honom eller hände något där nere som fick Limpan att blomma ut i de senaste avsnitten. Det kan vara så att det fanns någon som inte drog jämt med honom tidigare och fick honom ur balans.

Jag gillar detta programmet och funderar redan på vilka stjärnor som skulle kunna vara aktuella för en säsong 4?

Pernilla Wiberg
Therese Alshammar (om hon slutar)
Peter Forsberg
Kajsa Bergqvist
Per Carlén
Magdalena Forsberg
Henke Larsson
Zlatan (i säsong 10)
Magnus Samuelsson
JO Waldner (Säsong 28 när han pensionerat sig)
Jonas Claesson
Tony Rickardsson
Björn Ferry när han lägger av.
Ida Therese Karlsson.

+ 100 till, finns faktiskt många svenska idrottstjärnor att ta av
som dels imponerat under sin karräir och del är intressanta personligheter.

petersson
2011-05-23, 08:26
Jag tycker tyngdlyftaren Anders Bergström ska vara med i nästa säsong :)

Cilia
2011-05-23, 14:21
Jag tycker nog alla tre är ok i finalen. Limpar gillar jag, han var lite gnällig även som aktiv. Stenmark är ju i en klass för sig. Jag tror att det är en av världens bästa idrottsmän alla kategorier genom tiderna. Han har en extrem vinnarskalle. Sen kan jag tycka synd om honom att han fortfarande bär pressen av svenska folket samtidigt som det är så fint.

Det som förvånade mig var hur förvånade de var över att Stenmark fortsatte att träna särskilt Kenny. Det är som om det har gått honom förbi att miljoner av människor tränar så eller mer och aldrig i sitt liv har valt att elitsatsa.

andnel
2011-05-23, 15:45
Jag gillar detta programmet och funderar redan på vilka stjärnor som skulle kunna vara aktuella för en säsong 4?

Pernilla Wiberg
Therese Alshammar (om hon slutar)
Peter Forsberg
Kajsa Bergqvist
Per Carlén
Magdalena Forsberg
Henke Larsson
Zlatan (i säsong 10)
Magnus Samuelsson
JO Waldner (Säsong 28 när han pensionerat sig)
Jonas Claesson
Tony Rickardsson
Björn Ferry när han lägger av.
Ida Therese Karlsson.

+ 100 till, finns faktiskt många svenska idrottstjärnor att ta av
som dels imponerat under sin karräir och del är intressanta personligheter.

Jag hade velat se en het diskussion mellan Zlatan och Magnus Samuelsson :naughty:

bigtraps
2011-05-23, 16:19
jag vill se GUNDE!

Jockefoten
2011-05-23, 16:21
Nu är det dags för final, Stenmark lär väl vinna och i ärlighetens namn hade det varit rättvist. Däremot tycker jag Limpan växt på mig på slutet, I början framstod han som mer gnällig och synisk men nu tycker jag han verkar helmysig och sympatisk. jag gillar män som visar känslor och är ärliga. Antingen har produktionen ändrat hur de valt att klippa honom eller hände något där nere som fick Limpan att blomma ut i de senaste avsnitten. Det kan vara så att det fanns någon som inte drog jämt med honom tidigare och fick honom ur balans.



Håller med till 100% i början var det bara gnäll, nu har han till och med börjat vinna lite. Jag tror det är efter samtalen med Stenmark, Ingemar har fått han att lugna ner sig lite inför tävlingarna.


I kommande säsonger vill jag ha med
Charlotte Kalla (hon kan möta Zlatan i säsong 10)
Magnus Samuelsson
Mats Sundin
Peter Forsberg
Håkan Mild
Ravelli (om han inte redan varit med?)
Carolina Klüftpotatis (hon lägger av efter London)

hurril
2011-05-23, 16:23
Men orka med Samuelsson. Då sjunker värdet omedelbart till minusgrader.

LadyG
2011-05-23, 16:32
Håller på Stenmark, den ende som verkligen verkar höra hemma i finalen. Han är djupt imponerande helt enkelt.

Magnus Wislander skulle jag vilja se i MM, och Fredrik Ljungberg. Mats Sundin vore inte tråkig heller, liksom Annette Norberg och Kim Martin (men hon lär väl vara aktiv i evigheter än). Patrik Järbyn kanske lägger av snart? :)

Herr Oberst
2011-05-23, 18:23
Ricky Bruch är ju den totala drömdeltagaren. Tyvärr lär det dock aldrig hända är jag rädd.

Samuelsson orkar jag inte se i TV mer.

Finns många gamla handbollslegender som borde få träda fram, varit tunt med dom under tidigare säsonger. Finns även många hockeyspelare kvar att ta av.
Bernt Johansson vore även kul att se

bigtraps
2011-05-23, 18:54
Ricky Bruch är ju den totala drömdeltagaren. Tyvärr lär det dock aldrig hända är jag rädd.

Samuelsson orkar jag inte se i TV mer.

Finns många gamla handbollslegender som borde få träda fram, varit tunt med dom under tidigare säsonger. Finns även många hockeyspelare kvar att ta av.
Bernt Johansson vore även kul att se

Vore inte drömmen att MM gick i TV3 med Lasse Kink som kommentator och Kristin Samuelsson som bisittare:)

Jockefoten
2011-05-23, 18:56
Med tanke på Svts sportsliga utveckling (tappat skidskytten, Wikegård och snart även längden) så skulle det inte förvåna mig om MM visas i Tv4 nästa år. Med Peter Jihde som programledare och Niclas Jihde som tävlande.

Nitrometan
2011-05-24, 06:59
Hoppas att Stenmark vinner! :hbang:

Minimjölk
2011-05-24, 07:47
Notera att min lista på troliga deltagare tog hänsyn till hur villiga personerna i fråga är att synas i media och att de skulle ha meriter nog för att få delta. Det var på inget sätt en lista över deltagare som jag vill se. Magnus Samuelsson skulle vara kul att se tävlingmässigt, vet dock inte om jag orkat med att ha honom i huset, men vem vet många idrottsstjärnor som jag av någon anledning haft ett horn i sidan mot har i MM visat sig vara väldigt trevliga vilket fått mig att ändra uppfattning.

Frantic
2011-05-29, 19:01
Finaldags!

Frantic
2011-05-29, 19:53
Hur kan en sån här underbar och spännande tävling med så proffsig produktion avgöras med en sån skittävling?

TommyBoy
2011-05-29, 20:00
Buga! :bow:

MasterChief
2011-05-29, 20:00
Hur kan en sån här underbar och spännande tävling med så proffsig produktion avgöras med en sån skittävling?

Betydligt tyngre än förra årets.

STENMARK!!!!!

Fjällbrynt
2011-05-29, 20:01
Betydligt tyngre än förra årets.

STENMARK!!!!!

+1 All cred till honom!

cirkelrak
2011-05-29, 20:03
Betydligt tyngre än förra årets.

STENMARK!!!!!

Yes!

Konstigt av limpar i finalen att hela tiden försöka sig på sin metod som inte fungerade. Tycker man borde kopiera vad den bästa gör?

MasterChief
2011-05-29, 20:04
Tyckte Limpar växte otroligt mycket (eller så blir man delvis lurad av produktionen). Han var ju onekligen bra på fysikgrenarna.

Skönt att inte Brandin vann.

heraso
2011-05-29, 20:04
Jag är mållös, vilken karl den där Stenmark!*cupid*

TheGhr
2011-05-29, 20:04
Hur kan en sån här underbar och spännande tävling med så proffsig produktion avgöras med en sån skittävling?

Jag vet inte jag, det hade vart mer irriterande om de valt en som rånat Stenmark på sin självklara seger. När det gäller Limpar så kan jag så här i backspegeln se vissa likheter i psyket med mig själv. Var dock ingen fan av hans förmodligen omedvetna försök att psyka Stenmark innan kubbgången.

Frantic
2011-05-29, 20:10
Tyckte Limpar växte otroligt mycket (eller så blir man delvis lurad av produktionen). Han var ju onekligen bra på fysikgrenarna.

+1.
Han verkade ha ganska skön självdistans också.


Skönt att inte Brandin vann.

+10


Bland de bättre TV-programmen där ute och en mer värdig vinnare än Stenmark går inte att få.

Landström
2011-05-29, 20:18
Stenmark har från allra första början varit favorit till segern hos i princip alla. Fantastiskt starkt gjort att ändå kunna leverera med sån press på sig. En finalförlust hade t ex setts som ett litet misslyckande...

LadyG
2011-05-29, 22:53
Yes!

Konstigt av limpar i finalen att hela tiden försöka sig på sin metod som inte fungerade. Tycker man borde kopiera vad den bästa gör?

+11111

Tycker rätt man vann, oavsett om det var en konstig finalgren eller ej. Någon annan än Stenmark som vinnare hade jag ansett orättvist, karln vann ju hur många grenar som helst! En Mästarnas Mästare ska väl vara den som är bäst, skickligast, smartast och svårast att slå? Då blev det plötsligt bara en värdig kvar av de som hamnade i final, de andra var bara bäst på att förlora en massa grenar utan att åka ur i tid och otid.

Fredron
2011-05-30, 00:52
Stenmark, vilken kille!

Jockefoten
2011-05-30, 19:41
Ingen oväntad seger direkt, synd att Stenmark inte fick några värdiga motståndare. Hanna Ljungberg hade förtjänat en plats i sista avsnittet.

Någon mer än jag som reagerade på målgången? Kändes inte som Ingemar-style. Ab förklarar varför:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13101084.ab

Nitrometan
2011-05-30, 19:45
de andra var bara bäst på att förlora en massa grenar utan att åka ur i tid och otid.
Haha.. :D

Nitrometan
2011-07-15, 14:18
Gunde vinner nästa säsong!

Klara för nästa säsong:
Deltagare i "Mästarnas mästare":

• Anders Järryd, tennis.

• Gunnar Larsson, simning.

• Gunde Svan, längdskidor.

• Magnus Wislander, handboll.

• Håkan Loob, ishockey.

• Susanne Ljungskog, cykel.

• Anne Le Moine, curling.

• Victoria Sandell Svensson, fotboll.

• Annichen Kringstad, orientering.

• Linda Haglund, friidrott.

• Pernilla Wiberg, alpin skidåkning

11 st, en plats kvar.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/pernilla-wiberg-i-mastarnas-mastare

Pernilla Wiberg ska vara med. Kan bli kul.

Som alpinist är man ganska allroundtränad och det verkar vara allroundtävling, säger Pernilla Wiberg.

Under sin aktiva karriär i de alpina backarna vann Pernilla Wiberg två OS-guld, fyra VM-guld, 24 segrar i den alpina världscupen och fick bragdguldet 1991.

Hon lade skidorna på hyllan 2002 men tränar fortfarande regelbundet.

– Om jag hinner kör jag fem entimmarspass i veckan. Jag springer, cyklar, går på gym och simmar. Och nu är det kul att ha något att se fram emot i träningen, säger hon.

tp_88
2011-07-15, 14:33
Awsum! KLART roligare deltagare än säsong 3, imo.

MasterChief
2011-07-15, 14:46
Gunde...världshistoriens vinnarskalle nummer 1! Kommer bli grymt kul.

Nitrometan
2011-07-15, 14:54
Prääsiis. Han kommer aldrig att ge upp.

bigtraps
2011-07-15, 16:26
Ser intressant ut. Särskilt Gunde och Pernilla

fiskarn
2011-07-15, 17:28
Gunde vinner nästa säsong!

Klara för nästa säsong:


11 st, en plats kvar.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/pernilla-wiberg-i-mastarnas-mastare

Pernilla Wiberg ska vara med. Kan bli kul.

Dom sparar nog en plats för Björn Borg, men tveksamt om han kommer vara med. Annars saknar jag J-O Waldner fast han kanske fortfaranade håller på? Han lär förmodligen ha lika mycket bollkänsla i lillfingret som de andra deltagarna tillsammans.

Herr Oberst
2011-07-15, 18:17
Borg, Edberg eller Wilander hade ju varit intressant

cirkelrak
2011-07-15, 19:09
Gunde kommer säkert borra hål i sina skor, plocka ut sina tänder och tävla naken för att bli lättare och få övertag. Ska bli kul att se :D

Landström
2011-07-15, 19:26
Sen om några år borde de göra en säsong där alla årens tidigare vinnare får komma tillbaka och möta varandra. Kanske även några fler toppnamn från årens gång kan platsa...

cirkelrak
2011-07-15, 19:32
Mästarnas mästare mästare.

Jockefoten
2011-07-15, 20:06
Sen om några år borde de göra en säsong där alla årens tidigare vinnare får komma tillbaka och möta varandra. Kanske även några fler toppnamn från årens gång kan platsa...

Man kan kalla det för Mästarnas Mästare skidor. :D