handdator

Visa fullständig version : Angående Crack


GreekPoW
2010-09-06, 00:41
Hej, jag beställde hem crack, och det är så att jag har haft svårt att lösa upp allt pulvret, har försökt med varmt vatten men ändå finns det fortfarande kvar längst botten av glaset, några tips på hur jag kan lösa upp allt pulvret ?

koffein_beroende
2010-09-06, 00:43
Häll pulvret i munnen och skölj sedan ner med vatten:thumbup: Inte ett sätt att lösa upp pulvret men ett enkelt sätt att få i sig det på.

GreekPoW
2010-09-06, 00:50
Ska f.n prova det där..

Någon annan med nån annan lösning ?

bear.flowertwig
2010-09-06, 01:00
offT men...

En har beställt hem crack och en annan har en katt som fejkar att den spinner.
Mkt bra trådar idag :thumbup:

Symphony Flex
2010-09-06, 01:05
hej, jag beställde hem crack :)

visst är det fantastiskt :)

blondyz
2010-09-06, 05:29
Häll pulvret i munnen och skölj sedan ner med vatten:thumbup: Inte ett sätt att lösa upp pulvret men ett enkelt sätt att få i sig det på.

Gör INTE detta med crack!

Man ska inte skaka det i shaker eftersom att det pyser ordentligt och blidar rätt bra tryck, det blir INTE bättre i magen vet jag av erfarenhet!

Gör såhär, blanda i rejält med iskallt vatten (0,5 L på 3 skopor körde jag) rör med en gaffel, stå 1 min, rör igen tills det slutar pysa, låt stå lite, rör och drick om vartannat.

Jag kan nästintill garantera magproblem om man försöker svälja detta "självpplösande" pulver direkt i munnen.

HulkH
2010-09-06, 11:36
Crack e ju underbart :) Men har dom tagit bort den där texten där det stod att man inte fick använda den vid tävlingsammanhang för man blir tagen för doping :D

Testa skaka det i en shaker som sagt, fast jag brukar bara röra om. mitt fastnar aldrig, knasigt...

blondyz
2010-09-06, 11:45
Crack e ju underbart :) Men har dom tagit bort den där texten där det stod att man inte fick använda den vid tävlingsammanhang för man blir tagen för doping :D

Testa skaka det i en shaker som sagt, fast jag brukar bara röra om. mitt fastnar aldrig, knasigt...

Står på burken att man INTE ska skaka det i shaker, eftersom det bildar tryck. Och den dopingklassade stimulanten finns kvar.

hidden
2010-09-06, 11:48
Vad är Crack för något egentligen? Vad finns i? Kreatin? EAA? Koffein?

blondyz
2010-09-06, 11:50
Vad är Crack för något egentligen? Vad finns i? Kreatin? EAA? Koffein?

Crack är en svindyr PWO med kolhydrater, aminosyror, kreatin, koffein och Methylhexanamine. Varav den senare är den som ger skjutsen. Har själv provat och jag blev direkt påverkad av 3 skopor. Läser man om ämnet på wikipedia står det blandannat att det används i partypiller och är dopingklassat.

hidden
2010-09-06, 12:03
Crack är en svindyr PWO med kolhydrater, aminosyror, kreatin, koffein och Methylhexanamine. Varav den senare är den som ger skjutsen. Har själv provat och jag blev direkt påverkad av 3 skopor. Läser man om ämnet på wikipedia står det blandannat att det används i partypiller och är dopingklassat.

Finns det något liknande Crack fast billigare?

blondyz
2010-09-06, 12:06
Finns det något liknande Crack fast billigare?

Jag kör själv för nuvarande Jack3d, innehåller också Methylhexanamine (dock benämnt som 1,3-dimethylamylamine) och är mycket nöjd. Burken ser skrämmande liten ut, men det är sjukligt koncentrerat pulver. Inget malto eller sånt skit med. Doseringen på 1-3skopor är liten med tanke på att en skopa endast är 5g.

Jay-Z
2010-09-06, 12:46
Alltså, back to basics:

Tändare och en sked.

HulkH
2010-09-06, 12:50
Står på burken att man INTE ska skaka det i shaker, eftersom det bildar tryck. Och den dopingklassade stimulanten finns kvar.

aha ok... konstigt att hans klumpar sig.. min löser sig bra"/

hertzman
2010-09-06, 12:58
Känns det så jävla smart att dagligen stoppa i sig ett relativt otestat ämne som återfinns i "partypiller"? Ingen som funderar på långsiktiga biverkningar, hjärt-kärl hälsa?

blondyz
2010-09-06, 13:16
Känns det så jävla smart att dagligen stoppa i sig ett relativt otestat ämne som återfinns i "partypiller"? Ingen som funderar på långsiktiga biverkningar, hjärt-kärl hälsa?

det känns inte smart nej. och det är det förmodligen inte heller. biverkningar är dock relativt kända, då endast vid markant större doser då drogen använts i rekreationellt syfte vilket verkligen inte rekommenderas.

De bieffekter jag känner till dels av egen erfarenhet och vad folk har berättat är hög puls, huvudvärk, insomnia, muntorrhet (väldigt vanligt). man ska dessutom tänka på att ämnet är något termogent.

EDIT: Det som studerats och det jag beskriver är akuta bieffekter, dvs inget svar på frågan om långsiktiga bieffekter.

Grotesk
2010-09-06, 14:19
Bästa tipset är nog som någon skrev att bara köra vatten + pulver och låta det "lösas upp" sedan röra lite med en gaffel/sked/kniv/kattsvans efteråt. Jag hade aldrig problem med att det löste sig otillräckligt!

nocantdo
2010-09-06, 19:15
Har kört en burk Crack och är inte super imponerad samma styrka som No-explode i princip det enda + är att man inte blir lita kraschad efter. Tackar vet jag vpx clenbutrx hardcore den är det klösssss i jaaa!

hertzman
2010-09-06, 19:28
Har kört en burk Crack och är inte super imponerad samma styrka som No-explode i princip det enda + är att man inte blir lita kraschad efter. Tackar vet jag vpx clenbutrx hardcore den är det klösssss i jaaa!

Varför inte ta tjack istället? Det känns som en ungefär lika bra idé.

Osten80
2010-09-06, 19:41
Alltså, vad är det med namnen på många av den senaste tidens produkter. Crack, wtf? :laugh:
Nuförtiden har verkligen morsorna fog för sin oro över sina barns kosttillskott-vanor.
Proteinpulver, kreatin och gainer står sig onekligen slätt mot crack. Crack!!!

blondyz
2010-09-06, 19:42
Varför inte ta tjack istället? Det känns som en ungefär lika bra idé.

Defnitivt en sämre idé.

hertzman
2010-09-06, 19:50
Defnitivt en sämre idé.

Marginellt sämre. :D

Gurra med O
2010-09-10, 10:36
http://www.realtid.se/ArticlePages/201009/09/20100909171657_Realtid816/20100909171657_Realtid816.dbp.asp :cool:

vicarious
2010-09-10, 12:00
Det som verkar skilja Crack och Jack3d från övriga PWO produkter är just 1,3-dimethylamylamine, eller Methylhexanamine som det också kallas.

Läste lite om det (förvisso på wikipedia)

Bland annat


In 2009, the World Anti-Doping Agency added methylhexanamine to the 2010 prohibited list.



It is a vasoconstrictor


http://en.wikipedia.org/wiki/Methylhexanamine


Vasoconstriction is the narrowing of the blood vessels resulting from contraction of the muscular wall of the vessels, particularly the large arteries, small arterioles and veins. The process is the opposite of vasodilation, the widening of blood vessels. The process is particularly important in staunching hemorrhage and acute blood loss. When blood vessels constrict, the flow of blood is restricted or decreased, thus, retaining body heat or increasing vascular resistance. Cutaneously, this makes the skin turn paler because less blood reaches the surface, preventing the radiation of heat. On a larger level, vasoconstriction is one mechanism by which the body regulates and maintains mean arterial pressure.

Substances causing vasoconstriction are called vasoconstrictors or vasopressors. Generalized vasoconstriction usually results in an increase in systemic blood pressure, but it may also occur in specific tissues causing a localized reduction in blood flow. The extent of vasoconstriction may be slight or severe depending on the substance or circumstance. Many vasoconstrictors also cause pupil dilation. Medications that cause vasoconstriction include antihistamines, decongestants and stimulants used to treat ADHD.


http://en.wikipedia.org/wiki/Vasoconstrictor

Vill man verkligen ha vasokonstriktion? Det innebär ju ett mindre blodflöde till muskeln.

De flesta PWOs som bygger på NO principen (nitric oxide) bidrar ju till en vasodilation, vilket borde vara det man eftersträvar, right?

blondyz
2010-09-10, 12:53
Det som verkar skilja Crack och Jack3d från övriga PWO produkter är just 1,3-dimethylamylamine, eller Methylhexanamine som det också kallas.

Läste lite om det (förvisso på wikipedia)

Bland annat





http://en.wikipedia.org/wiki/Methylhexanamine



http://en.wikipedia.org/wiki/Vasoconstrictor

Vill man verkligen ha vasokonstriktion? Det innebär ju ett mindre blodflöde till muskeln.

De flesta PWOs som bygger på NO principen (nitric oxide) bidrar ju till en vasodilation, vilket borde vara det man eftersträvar, right?

Det stämmer.. Dock får jag hyffsad pump av jack3d och crack. Men det syns att ådrorna drar sig tillbaka väldigt snabbt när pumpen lägger sig, vet dock inte om det är placebo och om effekten från methyhexanamin är tillräckligt stor för att kunna märkas alls. Dessutom innehåller båda produkterna AKG? Antar att AKG/arginin tar ut den vasokonstriktionen? Ganska tvetydia observationer jag gjort märker jag nu, men ja, så är det :D

kalajset
2010-09-10, 12:54
Men vad är egentligen meningen med 1,3-dimethylamylamine? - vad ska det tillföra produkten som rent konkret förbättrar någon form av prestation?

blondyz
2010-09-10, 13:32
Men vad är egentligen meningen med 1,3-dimethylamylamine? - vad ska det tillföra produkten som rent konkret förbättrar någon form av prestation?

Stimulerar centrala nervsystemet (CNS) dvs. Ger stim.

Effekterna blir energi, fokus och mental uthållighet. Precis som de flesta andra centralstimulerande perpparat.

kalajset
2010-09-10, 13:36
Tack för svar, men vad är det som gör preparatet "unikt" ? - hur skiljer det sig effektmässigt från t ex koffein?, som ju "bevisligen" fungerar bra träningsmässigt. (Vilket jag iofs visst tror 1,3-dimethylamylamine gör också). Har de i det "för att skapa hype", eller för att det faktiskt har några någorlunda unika egenskaper som t ex inte kan ersättas av koffein?.

blondyz
2010-09-10, 13:41
Tack för svar, men vad är det som gör preparatet "unikt" ? - hur skiljer det sig effektmässigt från t ex koffein?, som ju "bevisligen" fungerar bra träningsmässigt. (Vilket jag iofs visst tror 1,3-dimethylamylamine gör också). Har de i det "för att skapa hype", eller för att det faktiskt har några någorlunda unika egenskaper som t ex inte kan ersättas av koffein?.

Kan inte svara på de kemiska skillnaderna. Men 1,3-dimethylamylamine har starkare effekter och bättre fokus, iaf för mig. Den stimeffekten 1,3-dimethylamylamine ger, kan jag inte uppnå på koffein (inom "rimliga" doser) och verkligen inte med samma fokus. Man kan bli riktigt speedad av 1,3-dimethylamylamine om man inte är försiktig.

kalajset
2010-09-10, 13:50
Tack för svar ännu en gång, nu vet jag det jag undrade över. :)

panzerpig
2010-09-10, 15:01
varför inte ta tjack istället? Det känns som en ungefär lika bra idé.

+1

zegna
2010-09-10, 15:02
Herre gud vad är det folk stoppar i sig i jakten på bättre träning?
Tacka vet jag concerta :D

blondyz
2010-09-10, 15:53
det som verkligen är skrämmande enligt mig är hur förvånade folk verkligen är över att folk stoppar i sig dessa tillskott, när det finns många andra som har klassade ämnen. Finns de som är mycket värre än såhär.

Hålla koll på vad man stoppar i sig och vad det har för effekter/bi-effekter är en bra idé .

nocantdo
2010-09-11, 00:47
Varför inte ta tjack istället? Det känns som en ungefär lika bra idé.

Hyfsat löjligt inlägg? jag vill ju inte bli tjack smal hallåå

Onigiri
2010-09-11, 06:54
Ja hallåååå!

Måste testa Crack innan det blir säljförbud på den i Sverige. Har någon testat jacked och crack och kan jämföra?

Till TS: Ta pulvret i mun och svälj, utan vatten (det gjorde jag igår), riktiga män dricker/behöver inte vatten för helvete! ;)

blondyz
2010-09-11, 10:02
Ja hallåååå!

Måste testa Crack innan det blir säljförbud på den i Sverige. Har någon testat jacked och crack och kan jämföra?

Till TS: Ta pulvret i mun och svälj, utan vatten (det gjorde jag igår), riktiga män dricker/behöver inte vatten för helvete! ;)

Crack är som jack3d fast med kolhydrater och aminosyror. Dessutom annan smak, och bör inte skakas i shaker.

Ande
2010-09-11, 11:59
Herre gud vad är det folk stoppar i sig i jakten på bättre träning?
Tacka vet jag concerta :D

Exakt! *screwy*

nocantdo
2010-09-12, 12:39
Herre gud vad är det folk stoppar i sig i jakten på bättre träning?
Tacka vet jag concerta :D

För resultat kräv åtgärder va gör man inte för att komma ditt man vill.ALLT

Exakt! *screwy*

Under diet med 00.00 kolhydrater är varje liten boost man kan få mer än välkommen!

blondyz
2010-09-12, 14:03
För resultat kräv åtgärder va gör man inte för att komma ditt man vill.ALLT



Under diet med 00.00 kolhydrater är varje liten boost man kan få mer än välkommen!

Och om man ligger på diet med 00.00 kolhydrater är nog crack en väldigt dålig idé.

Luca Brasi
2010-09-12, 14:06
Om det inte löser sig i vatten kanske man kan prova att röka det i en glaspipa?

blondyz
2010-09-12, 14:07
Om det inte löser sig i vatten kanske man kan prova att röka det i en glaspipa?

Hade du läst tråden så står det i inlägg att det löser sig själv i vatten (som brustablett ungefär) och bör därför inte skakas.

zegna
2010-09-16, 09:27
Exakt! *screwy*

Hehhe.
Jag har ADHD och äter mao concerta.
Jag hade gärna varit utan.

Tycker dock det är lite skrämmande vad man kan stoppa i sig av tillskott.
Jag antar de flesta tränar för att må bra, bygga långsiktigt och äta bra.
Folk ojjar sig ofta över att äta godis/socker/läsk/junk food, men tvekar inte stoppa i sig kosttillskott som evt blir förbjudna.

zegna
2010-09-16, 09:32
För resultat kräv åtgärder va gör man inte för att komma ditt man vill.ALLT



Under diet med 00.00 kolhydrater är varje liten boost man kan få mer än välkommen!

Njae, du bör isf nog köra på koffeintabletter tror det blir bättre.
Concerta är en depotablett som pytsar ut lite under dagen.
Dessutom är den hyfsat dyr på gatan har jag för mig, typ 20 -30spänn tabletten. Det är den inte värd ur ett missbrukarperspektiv.

Sedan har du en del biverkningar också.
Skakningar, sömnproblem, förhöjd blodtryck och puls.

Inser att du kan ha varit ironisk :naughty:
Men tyckte ändå jag kunde ge ett uhm ordentlig svar.

limenka
2010-09-16, 11:08
Mamma tror Crack är crack

capron
2010-09-16, 20:44
alltså, back to basics:

Tändare och en sked.

:d Hahaha

Jens.Andersson
2010-09-17, 00:16
Haha kolla bilden på Crack-burken då. En kille som häller massa vitt pulver över sin näsa.

Nitrometan
2010-09-17, 08:52
Mamma tror Crack är crack
Ja? Står det crack på burken så är det väl det i den?

Står det kaviar på en tub så ska det väl inte vara marmelad i den?

Snorre Snabel
2010-09-19, 10:10
Ja? Står det crack på burken så är det väl det i den?

Står det kaviar på en tub så ska det väl inte vara marmelad i den?

Red bull är inte ett extrakt från röda tjurar...

g00dstuff
2010-09-19, 14:10
Red bull är inte ett extrakt från röda tjurar...

Du har raserat min världsbild.*gah!*

Ljung
2010-09-19, 15:16
Haha kolla bilden på Crack-burken då. En kille som häller massa vitt pulver över sin näsa.

jag vet ser ut som en riktigt neandertalare , men i självverket funkar produkten bra så döm inte pga omslag :cool:

1123hg
2010-09-19, 17:16
Bilden är ju lite missvisande för crack röker folk, dom smetar inte in ansiktet med det :P

karlingen
2010-09-20, 15:30
Crack är skit..
Kör på rena grejer o köp Jack3d där du får det en PWO ska ha och inte en massa blandade skit ingredienser. Varför ha kolsyra i en PWO? :S

blondyz
2010-09-20, 16:59
Crack är skit..
Kör på rena grejer o köp Jack3d där du får det en PWO ska ha och inte en massa blandade skit ingredienser. Varför ha kolsyra i en PWO? :S

Skillnaden mellan crack och jack3d är väl endast att crack innehåller malto och eaa också?

Malto är inget jag vill ha i en pwo, därav faller mitt val på Jack3d (mer prisvärd dessutom)

Jag håller med dig, jag hade valt Jack3d alla dagar i veckan, men att påstå att det är kolsyra i crack? Påstår du att det är kolsyra i brustabletter också?

karlingen
2010-09-20, 19:12
Skillnaden mellan crack och jack3d är väl endast att crack innehåller malto och eaa också?

Malto är inget jag vill ha i en pwo, därav faller mitt val på Jack3d (mer prisvärd dessutom)

Jag håller med dig, jag hade valt Jack3d alla dagar i veckan, men att påstå att det är kolsyra i crack? Påstår du att det är kolsyra i brustabletter också?

Med kolsyra menade jag den där "läske"-konsistensen. bikarbonat tror jag det är som gör det

Snorre Snabel
2010-09-21, 21:05
Jag var lite tveksam till crack men efter lite läsning bestämde jag mig för att det ligger inom mina marginaler för vad jag kan prova (en burk iaf), även om det låg på den bortre gränsen.

Fick burken idag och testade. Jag har testat (minst en burk av varje) noexplode, fierce, rage, rage x2, rage limited edition i ca 4 år (standard blev rage + x2).
Jag blev mkt positivt överraskad av crack, trots namnet, burken och lite tvivelaktiga innehåll.
Jag upplevde mindre "koffeinstressighet", mkt bättre fokus och en FÖRBANNAT pump.
Jag ska hålla ögonen öppna för kritik/biverkningar av denna produkt men om dessa uteblir blir det enbart denna fortsättningsvis.

DaGoose
2010-09-21, 22:57
Geraniumextrakt, finns det att köpa isolerat på någon svensk hemsida?

Ganymedes
2010-09-22, 09:32
Tog min första dos igår och tycker att den är helt ok. Jag är inte lika lyrisk som andra här tycks vara, men samtidigt långt ifrån lika kritiska som andra halvan. Det är en bra PWO och värd priset. Namnet och etiketten är mer än lovligt löjlig, men det syns ju inte när pulvret är i shakern ändå. Kan mycket väl tänka mig att köpa den igen när denna burk är slut.

Ljung
2010-09-22, 12:02
Har hört att crack inte ska vara bra för njurarna på vissa känsliga personer.. En kompis som sa att ett antal person har hamnat på dialys just pga crack. Att det typ utvecklade en slags allergisk reaktion och gjorde att man inte kunde pissa normalt. Vet dock inte om det stämmer .. har kört en halv burk crack och inte fått några problem mer än med sömnen... Men blev lite nojjig nu när man hörde det.

karlingen
2010-09-22, 12:03
Har hört att crack inte ska vara bra för njurarna på vissa känsliga personer.. En kompis som sa att ett antal person har hamnat på dialys just pga crack. Att det typ utvecklade en slags allergisk reaktion och gjorde att man inte kunde pissa normalt. Vet dock inte om det stämmer .. har kört en halv burk crack och inte fått några problem mer än med sömnen... Men blev lite nojjig nu när man hörde det.

Måste nog vara av Kreatinet

Ljung
2010-09-22, 12:05
Jag tror att de antagligen kört kanske kreatin och crack? kanske överdoserat jag vet inte men det kan ju inte vara bra att ta både kreatin och crack eftersom crack innehåller kreatin?

karlingen
2010-09-22, 12:07
Jag tror att de antagligen kört kanske kreatin och crack? kanske överdoserat jag vet inte men det kan ju vara bra att ta både kreatin och crack eftersom crack innehåller kreatin?

Mjoo det är det antagligen. Jag fick samma problem igår. Tog kreatin 90 minuter innan träning och sedan min PWO (Jack3d) och kunde knappt kissa efter träningspasset. Så ja, det är nog överdosering av kreatin som gör det hela.
För crack innehåller också kreatin..

blondyz
2010-09-22, 19:37
Mjoo det är det antagligen. Jag fick samma problem igår. Tog kreatin 90 minuter innan träning och sedan min PWO (Jack3d) och kunde knappt kissa efter träningspasset. Så ja, det är nog överdosering av kreatin som gör det hela.
För crack innehåller också kreatin..

Ni måste vara extremt känsliga. Tror ärligt talat inte det har med kreatinet att göra. Antingen lider ni av vätskebrist eller så har ni andra problem. Alt. är det bara en tillfällighet och ni nojar.

Visst, kreatin kan ha en negativ effekt på njurarna om man är väldigt känslig, men då grundar det sig allt som oftast i andra problem från början. Att man knappt kan kissa efter träningspasset beror kanske på att man inte har druckit, att man gått och spännt hela kroppen i 1h+ och annat som är otroligt mycket mer sannolikt än att kreatinet skulle spöka till det för er. Drick mycket vatten så kan ni vara lugna sålänge ni inte får stora ihållande smärtor.

karlingen
2010-09-22, 19:41
Ni måste vara extremt känsliga. Tror ärligt talat inte det har med kreatinet att göra. Antingen lider ni av vätskebrist eller så har ni andra problem. Alt. är det bara en tillfällighet och ni nojar.

Visst, kreatin kan ha en negativ effekt på njurarna om man är väldigt känslig, men då grundar det sig allt som oftast i andra problem från början. Att man knappt kan kissa efter träningspasset beror kanske på att man inte har druckit, att man gått och spännt hela kroppen i 1h+ och annat som är otroligt mycket mer sannolikt än att kreatinet skulle spöka till det för er. Drick mycket vatten så kan ni vara lugna sålänge ni inte får stora ihållande smärtor.

Jasså, så hur vet du hur MIN kropp reagerar på kreatin+pwo?
har kört konstant med pwo och kreatin under olika perioder och det var inte förrän jag började med dessa samtidigt som min kropp reagerade på det här sättet.

blondyz
2010-09-22, 20:39
Jasså, så hur vet du hur MIN kropp reagerar på kreatin+pwo?
har kört konstant med pwo och kreatin under olika perioder och det var inte förrän jag började med dessa samtidigt som min kropp reagerade på det här sättet.

Har jag sagt att jag "vet" hur din kropp reagerar? Nej, men att det är osannolikt att reaktionen beror på kreatinet? Ja.

Om du nu tror att kreatinet gör att du inte kan kissa efter träning så bör du sluta med det omedelbart och undersöka varför just din kropp är så känslig, det kan mycket väl medföra andra komplikationer också.

För övrigt så skulle kisseriet bara haverera när du kommer upp i en viss mängd kreatin? Med tanke på mängden Jack3d man doserar och innehållet kan jag säga att kreatinmängden i denna pwo är försvinnande liten. Men du får väl vara otroligt noga med att inte få i dig över 5-6g eller vad du nu kör för dosering och återkomma med resultat.