handdator

Visa fullständig version : Rännskita varje dag i flera veckor - kostomläggnings fel?


John M
2010-09-05, 20:21
Kom till Thailand för 4 veckor sedan. Har haft rännskita istort sett varje dag sedan dess.

Äter som vanligt förutom att jag inte längre äter närmare 1 kg kvarg eller keso om dagen. Äter mera kyckling och ägg/äggvita istället. Kan detta vara anledningen till rännskitan eller måste det vara något annat?

Ristretto
2010-09-05, 20:27
kaseinprotein har förstoppande effekt på mig och många andra, kanske din kropp är van att behöva ta hand om de mängderna och nu inte lärt sig att den inte behöver det. Jag gissar dock nu.

olle lindblad
2010-09-05, 20:27
Har du kollat om du har salmonella eller liknande?

hertzman
2010-09-05, 21:10
Har du kollat om du har salmonella eller liknande?

+1

Du är väl troligtvis sjuk helt enkelt.

John M
2010-09-06, 07:18
Jo ska dra iväg till en läkare och se vad det är.

s.m.f
2010-09-06, 17:41
visst kolla upp, men är väl knappast första alternativet. Det är faktiskt inte så ovanligt med sådan mage, men det skadar inte att känna till vad som får din mage att bli så och vad som motverkar det.

johan_jazz
2010-09-06, 17:47
Laktos?

Osten80
2010-09-06, 17:53
En hel del folk drar på sig olika typer av magåkommor under vistelser i tex Thailand där du befinner dig.

snej
2010-09-06, 18:23
Thailand, då har du garanterat dragit på dej nåt. Inte direkt ovanligt där.

nocantdo
2010-09-06, 18:26
Grattis du har fått Asien mage haha ingen fara alla får det som åker till asien första gången det beror på att du inte är van vid deras bakterier i maten och vatten ja i princip allt inget att oroa sig för jag har tunerat i Asien i över 2 år nu och har sett det hända alla!! Det kommer att gå över!

hertzman
2010-09-06, 19:11
Grattis du har fått Asien mage haha ingen fara alla får det som åker till asien första gången det beror på att du inte är van vid deras bakterier i maten och vatten ja i princip allt inget att oroa sig för jag har tunerat i Asien i över 2 år nu och har sett det hända alla!! Det kommer att gå över!

Eller så är han sjuk. Att kolla upp det hela skadar nog inte.

nocantdo
2010-09-07, 00:28
Har han ingen Feber kramper eller magsmärtor i övrigt så kommer inte doktorn att säga mkt annat än att han förmodligen skriver ut en antibiotika kur ''Ifall'' det är något det gör dom för allt där! känns ju lite onödigt!

Fredrik_S
2010-09-07, 08:31
Har han ingen Feber kramper eller magsmärtor i övrigt så kommer inte doktorn att säga mkt annat än att han förmodligen skriver ut en antibiotika kur ''Ifall'' det är något det gör dom för allt där! känns ju lite onödigt!

minst sagt, jag gick in på ett apotek där nere och mer eller mindre bara pekade på halsen, sa pain, och hosta lite(då han knappt förstog engelska) fick antibiotika mot det :)

Vanish
2010-09-07, 09:07
Grattis du har fått Asien mage haha ingen fara alla får det som åker till asien första gången det beror på att du inte är van vid deras bakterier i maten och vatten ja i princip allt inget att oroa sig för jag har tunerat i Asien i över 2 år nu och har sett det hända alla!! Det kommer att gå över!

Nu kommer jag och förstör din "alla"-teori då jag inte fick det. Sen att dricka vattnet är Thailand som svensk är väl aldrig att rekommendera? Samt med isen, det ska vara is med hål i då detta är gjort på renat vatten.

KniveN
2010-09-07, 09:19
Frågade en polare som bor i Thailand om man brukar ha konstant diarré där nere

"näää, bara om man äter som en flicka, man måste äta på de smutsigaste ställena så man vänjer sig" :D

nocantdo
2010-09-07, 22:06
minst sagt, jag gick in på ett apotek där nere och mer eller mindre bara pekade på halsen, sa pain, och hosta lite(då han knappt förstog engelska) fick antibiotika mot det :)

Ja det har hänt mig en hel del tillfällen med antibiotika mot allt bara :hbang:

Nu kommer jag och förstör din "alla"-teori då jag inte fick det. Sen att dricka vattnet är Thailand som svensk är väl aldrig att rekommendera? Samt med isen, det ska vara is med hål i då detta är gjort på renat vatten.

jag skulle nog skippa nästan all is om du nu inte är på nått lite högre klassat uteställe. Men blir man paranoid på sånt för mkt så kan man ju inte äta nått så bara att köra blir du sjuk så blir du !

Blitt sjuk på lax en gång när jag jobba i thailand FY fan säger jag magsmärtor!!! *spy*

saab900
2010-09-10, 13:23
Gå och kolla det, och gör något åt det. Vid långvarig diarré finns en risk att det blir ett mer eller mindre permanent tillstånd. Många otrevliga sjukdomar har diarré som symptom, men för Chrons och UC borde du även märka blod i avföring av kraftiga smärtor. De flesta bakteriella magsjukdomar går ju över på ett par dagar, så det låter nästan som om du utsätts för något smittämne nästan dagligen.