handdator

Visa fullständig version : svank lr ej i bänk


hElk
2003-10-25, 18:34
Man vet ju inte vad man ska tro när man läser om bänkpress.. den ena skriver att man inte ska svanka och andra säger att ett naturligt svank är bra.. fötterna uppe lr i golvet.. tycker jag får bra kontakt med svank.. fast man kan ju erkänna ett den sista reppen blir mer svank.. hehe.. träna på

JAM
2003-10-25, 18:35
Fötterna på golvet, rumpan och skuldrorna i bänken. Svanka "naturligt". Sen är det bara att köra!

X-Change
2003-10-25, 18:39
Visst ska man ha fötterna i golvet (och skulderna såklart!), men sen är det ju så lätta att lyfta fötterna då man maxar! :angel:

z_bumbi
2003-10-25, 18:40
Har man svårt att hålla en naturlig svank så kan man ställa något under fötterna, många som är lite korta i rocken måste göra så för att det ska se bra ut.
Finns det inga därför avsedda lådor/låga pallar på gymet så får man köra med viktskivor tills gymet har fixat något sådant. Gummivikter så klart så att man inte halkar.

Kimball
2003-10-25, 23:43
så att ha fötterna uppe på bänken med resten av kroppen är inget att rekomendera som man också läst..?
Varierar väl från person till person dock..

Jon2
2003-10-26, 00:12
Originally posted by Kimball
så att ha fötterna uppe på bänken med resten av kroppen är inget att rekomendera som man också läst..?
Varierar väl från person till person dock..

Inte om du ska lyfta så mkt som möjligt

z_bumbi
2003-10-26, 09:43
Kimball: Har du fötterna uppe på bänken och du samtidigt tappar balansen på stången så är det ganska kört.
Kör man lätt en period så funkar det men ska man få lite vikt på stången så är det inget att rekommendera, iofs verkar vissa typer av tränare rekommendera det men det är ju upp till dem vad de anser vara "säker" träning....

Kimball
2003-10-26, 11:11
hm okej, tänkte bara då många på gymmet där jag tränar gör så, och då kör med relativt tunga vikter.
men då ska jag inte ge mig på det med tunga vikter.