handdator

Visa fullständig version : Att festa hela helgerna?


Pungis
2010-09-04, 22:11
De tycks vara omöjligt att hitta vänner som inte festar stenhårt fredag och lördag. Folk verkar inte ha några hobbys över huvud taget. När slutar folk egentligen gå på krogen varenda helg?
Tröttsamt! :Virro
Jag tycker de är skoj att festa ibland, men de är knappast så kul att jag är beredd att ligga utslagen av bakfyllan 2 gånger i veckan.
Skitdrog!

svennebanan
2010-09-04, 22:14
Du får vara min vän om du vill. :)

Men on topic så slutar dom flesta aldrig. Supa är livets höjdpunkt för vissa tydligen.

Kwon
2010-09-04, 22:15
jag slutade gå på krogen varje helg för cirkus 12-14 år sedan

Lacenicienta
2010-09-04, 22:18
Alkohol och krogen suger....

Exdiaq
2010-09-04, 22:18
Tell me about it! Jag förstår inte heller mig på de som festar fredag och lördag varje vecka, d.v.s. en stor del av min bekantskapskrets. Kan tycka att det är kul att festa (dricker knappt dock) om det finns någon anledning med det, exempelvis födelsedag, svensexa, fira avslutet på övningsserie i lumpen o.s.v. Men annars har jag verkligen inte förstått mig på vad som är roligt med det förutom att man då och då lyckas få med något hem.

Elso
2010-09-04, 22:22
Jag träffade en snubbe som var väldigt märklig på många sätt men en av hans teorier var iaf att han kommer inte att festa järnet som han faktiskt nu gör om/när han träffar en tjej.

En annan grej med att träffa folk som är likasinnade, gillar träning osv. gymgänget i staden jag bodde innan drack mer än "average" jag trodde att de om några kanske prioriterade något annat i livet än kalas- och bakfylla.

Jockefoten
2010-09-04, 22:24
I gymnasiet drack jag nästan varje helg. När jag började plugga efter gymnasiet slutade jag i princip helt. Kanske dricker fyra gånger per år.

Pungis
2010-09-04, 22:33
Jag träffade en snubbe som var väldigt märklig på många sätt men en av hans teorier var iaf att han kommer inte att festa järnet som han faktiskt nu gör om/när han träffar en tjej.

En annan grej med att träffa folk som är likasinnade, gillar träning osv. gymgänget i staden jag bodde innan drack mer än "average" jag trodde att de om några kanske prioriterade något annat i livet än kalas- och bakfylla.

Jag tror helt klart många drar ner på det när de träffar en tjej/kille.. Jag har själv gjort det flera gånger.. Är dock för närvarande singel, men börjat tröttna på det ändå. Man vill liksom ha goda vänner som man kan ha kul med nykter. Bara snacka och utöva intressen ihop typ

Att ta några öl eller groggar med några polare eller på en mindre fest är ju underbart, men de är tyvärr inte många som verkar vilja hålla sig på den nivån i min ålder (23)

xkurdi
2010-09-04, 22:38
Aldrig smakat på alkohol och jag har inga planer på att göra det :)
Festa är uteslutet för mig, har dock många vänner som gör det, blir bjuden till fester varje dag osv...

Men visst, händer ju att man testar på det någon gång i framtiden men så länge det går ska man hålla sig borta från sånt skit! :)

ceejay
2010-09-04, 22:45
Hur kommer det sig att du bildat den uppfattningen xkurdi?

svennebanan
2010-09-04, 22:46
Hur kommer det sig att du bildat den uppfattningen xkurdi?

Kurder gillar väl inte droger?

blondyz
2010-09-04, 23:22
Jag tror helt klart många drar ner på det när de träffar en tjej/kille.. Jag har själv gjort det flera gånger.. Är dock för närvarande singel, men börjat tröttna på det ändå. Man vill liksom ha goda vänner som man kan ha kul med nykter. Bara snacka och utöva intressen ihop typ

Att ta några öl eller groggar med några polare eller på en mindre fest är ju underbart, men de är tyvärr inte många som verkar vilja hålla sig på den nivån i min ålder (23)

Lite roligt, har allt som oftast dragit ner på festandet och blivit mer "mysiga hemmakvällar" när man skaffar sälskap.. Men mitt senaste förhållande, det blev helt tvärtom, festade vi inte med mina polare, festade vi med hennes ^^

Yes
2010-09-04, 23:29
Jag har aldrig festat hela helgerna, och jag tror inte någon av mina polare gjort det heller. Även om jag tycker det är kul att festa till ibland skulle jag inte trivas i sällskap där det är det enda man gör tillsammans.

Du har helt enkelt fel sorts vänner. Tur för dig att du hittat till Kolo där det råder optinojja.

xkurdi
2010-09-04, 23:30
Hur kommer det sig att du bildat den uppfattningen xkurdi?

Vill inte gå in på det - hoppas du har förståelse för detta.

Kurder gillar väl inte droger?

Åh vad roligt detta var.
Och det värsta av allt är att detta stämmer ju så bra!!! Att ingen har sagt det här tidigare, du är verkligen the man!

Verbatim
2010-09-04, 23:31
Uppenbarligen så gillar kurder sarkasm iaf.


Jag har aldrig festat hela helgerna, och jag tror inte någon av mina polare gjort det heller. Även om jag tycker det är kul att festa till ibland skulle jag inte trivas i sällskap där det är det enda man gör tillsammans.

Du har helt enkelt fel sorts vänner. Tur för dig att du hittat till Kolo där det råder optinojja.

+1

von huff
2010-09-04, 23:33
Ligger lite sanning i det som d säger ts.Jag går ut främst för jag ibland behöver en nollning och i hemlighet önskar att hitta nån trevlig brud.jag har dok dragit ner på supandet men man ä ju den tråkiga då och ingen orkar umgås ifall de super.Förstår ios det men tråkigt

Elso
2010-09-04, 23:34
jag har aldrig festat hela helgerna, och jag tror inte någon av mina polare gjort det heller. även om jag tycker det är kul att festa till ibland skulle jag inte trivas i sällskap där det är det enda man gör tillsammans.

Du har helt enkelt fel sorts vänner. Tur för dig att du hittat till kolo där det råder optinojja.

+1

Upptaget
2010-09-04, 23:35
Känner ett fåtal personer som super 2 ggr varje helg, dock inte alltid dem gör det.. Och det är ju bara att titta på hur dessa personer ser ut, smalfeta med kagge eller feta är väl den klassiska kroppsbygnaden..
Visst är det kul att festa (tycker jag) men aldrig så att jag skulle få för mig att dricka 2 ggr varje helg..

Adama
2010-09-04, 23:35
För min del upphörde det regelbundna festandet efter högskoletiden, dvs för ~10 år sen. Nu har dessutom väldigt många i bekantskapskretsen barn så då orkar ingen festa ever. Kanske kommer igen när kidsen har vuxit upp, who knows ;)

Elso
2010-09-04, 23:40
Jag tror helt klart många drar ner på det när de träffar en tjej/kille.. Jag har själv gjort det flera gånger.. Är dock för närvarande singel, men börjat tröttna på det ändå. Man vill liksom ha goda vänner som man kan ha kul med nykter. Bara snacka och utöva intressen ihop typ

Att ta några öl eller groggar med några polare eller på en mindre fest är ju underbart, men de är tyvärr inte många som verkar vilja hålla sig på den nivån i min ålder (23)

Det är i mina ögon en ganska stor skillnad på att dricka som det så fint heter "ett glas vin till maten" det sk livsnjutar-grejer och festa en massa. Tyvärr är det som du säger ganska få som håller sig till det.

Angående killar (jag gör ett antagande baserat på fördomar) som festar järnet i väntan på mysiga hemmakvällar så känns det märkligt, gillar man bara ett alkoholfritt helgliv under förutsättningen att man är i ett förhållande?

Verbatim
2010-09-04, 23:54
Angående killar (jag gör ett antagande baserat på fördomar) som festar järnet i väntan på mysiga hemmakvällar så känns det märkligt, gillar man bara ett alkoholfritt helgliv under förutsättningen att man är i ett förhållande?

Mina fördomar (som jag gärna sprider med mig av) säger mig att detta är samma personlighetslösa och tankeslöa människor som spenderar hela vardagarna (efter 9-17) med att titta på 2.5 män och vänner repriser. Avskyvärda människor helt enkelt.

Mantus
2010-09-05, 01:10
Det är i mina ögon en ganska stor skillnad på att dricka som det så fint heter "ett glas vin till maten" det sk livsnjutar-grejer och festa en massa. Tyvärr är det som du säger ganska få som håller sig till det.

Angående killar (jag gör ett antagande baserat på fördomar) som festar järnet i väntan på mysiga hemmakvällar så känns det märkligt, gillar man bara ett alkoholfritt helgliv under förutsättningen att man är i ett förhållande?


Jag ser inte problemet? Något ska man göra på helgerna när man inte jobbar. Om man inte har en tjej/pojkvän så umgås man mer med sina vänner (mest för att man lätt blir galen om man sitter hemma ensam), då umgänge med vänner i yngre åldrar ofta involverar alkohol plus att chansen att träffa personer av motsatt kön upplevs som större på fest då vissa blir mer sociala av alkohol så blir kontentan att många festar mycket som singlar. Jag vet att jag själv i mitt enda riktigt seriösa förhållande (6+år) inte hade någon som helst vilja att gå ut och festa varje helg utan det blev kanske en gång varannan månad på sin höjd.
Att anta att någon som dricker alkohol varje helg skulle fortsätta göra det i ett förhållande utan att först definiera VARFÖR personen ifråga dricker alkohol (dvs vad den bakomliggande orsaken är) är naivt och omdömeslöst.


Sedan kan jag ärligt säga att jag inte ser någon direkt skillnad mellan att dricka alkohol "för fisförnämhets skull" och att festa. I grund och botten utför du samma handling, dvs du dricker en vätska du egentligen inte har något behov av av någon anledning. Den enda skillnaden är hur du motiverar handlingen. Själv är jag allergisk mot ursäkten om "smak" och "livsnjutar" skälen vissa whisky- och vinfantaster drar upp när de motiverar att de tar sig en sexa whiskey eller ett par glas vin i sin ensamhet, det finns inget som skiljer dem från den typiske "Åsa-Nisse" som tar sig en hutt från HB-dunken så fort frugan vänder ryggen till.
Jag avnjuter gärna alkohol men enbart vid sociala tillställningar, att sitta hemma och supa i sin ensamhet är tragiskt och att dela på en vinflaska med flickvännen är obehövligt då det enbart slutar med att båda somnar i soffan.

stevebc
2010-09-05, 02:02
Det är lätt att fastna i fyllehelger-fällan som singelkille. Det är en rätt farlig fälla, som kan hålla en låst ett bra tag, innan man inser att man kan ragga bra mycket bättre i nyktert tillstånd.

Kek
2010-09-05, 02:58
Mitt festande ökade rejält när jag blev singel. Från ca 1 gång i månaden om äns det till ca 3-5. Kanske har något med det att göra eller att jag tycker att det är jävligt kul att dra ut o facckkka ur lite i goda vänners lag och dra hem något löst ibland.

Okej att jag föredrar hemmafester alla dagar i veckan men det är absolut inte tråkigt att dra ut på krogen. Ultimat sätt att träffa vänner och bekanta som man kanske inte hänger med allt för ofta annars. Sen träffar man ju nytt folk så gott som varje helg. Kul att gå omkring o prata med randoms o fyllon ibland också när man går ut nykter.

stafh
2010-09-05, 02:59
De tycks vara omöjligt att hitta vänner som inte festar stenhårt fredag och lördag. Folk verkar inte ha några hobbys över huvud taget. När slutar folk egentligen gå på krogen varenda helg?
Tröttsamt! :Virro
Jag tycker de är skoj att festa ibland, men de är knappast så kul att jag är beredd att ligga utslagen av bakfyllan 2 gånger i veckan.
Skitdrog!

Du har fel vänner.

kaer
2010-09-05, 03:20
De tycks vara omöjligt att hitta vänner som inte festar stenhårt fredag och lördag. Folk verkar inte ha några hobbys över huvud taget. När slutar folk egentligen gå på krogen varenda helg?
Tröttsamt! :Virro
Jag tycker de är skoj att festa ibland, men de är knappast så kul att jag är beredd att ligga utslagen av bakfyllan 2 gånger i veckan.
Skitdrog!

Hej TS
Vad är det för alkisar som du hänger med som ligger utslagna två ggr i veckan? Det verkat helt galet.
När du säger skitdrog, menar du att du har några andra alternativ som är bättre? Delge oss om dem tack.

Jag själv är ju 36 och tror mig ha ganska många hobbys, även om snudd på hela sommaren varit ett stenhårt festande, vad är dina hobbys som som vi andra inte har?

Oxe
2010-09-05, 03:53
Lite fylla och svineri har väl ingen dött av...

är självklart av dubbelnatur... i förhållanden är jag lugn och sansad utan för inte... själv är jag förvånad över kvällen har varit riktigt dyngpackad men inte lyckats hitta på nåt dumt... skäms lite faktiskt...

Jag har inte rutinen på festandet längre ...

Tycker dom festande kompisarna är roligare än dom inte festande på helgerna ...

xarizma
2010-09-05, 04:32
Har läst alla kommentarer , och nu ska jag skriva min kommentar om ämnet.

Jag är ett riktigt offer när det gäller att festa, I'm stucked - typ. Jag har varit ute Fre-Lör konstant sedan Februari månad, typ. Drickandet i sig är inget problem, jag dricker ibland mer, ibland mindre. Men jag hittar alltid hem, blir aldrig grovt berusad osv. Men jag märker nu att det är svårt att ta sig ur, tyvärr är Sverige ett land också där det inte finns så mycket mer att göra på helgerna, ''allting är gjort för att gå ut'', folk går typ ut på vardagar också.

Jobba vardagar
GÅ ut helger

ETC.

Men 98% av mina polare går ut, festar, dricker, sexar med brudar etc. MEN, jag känner folk som inte är sånna också. Tro mig, det är inte omöjligt/svårt att hitta människor som inte går ut så mycket. Men, det beror självklart på vilka man känner också.

ErikHB
2010-09-05, 06:06
Folk tycker man är konstig för att man släcker vid halv 11-11 på en vanlig lördag! Sen i och med att man går på högskola blir det desto värre ;<
I och med att man pluggar högskola blir det steget värre med folk som festar, bara för att en annan vill se awesome ut om 5år när de andra är försupna och lönnfeta ;D

svennebanan
2010-09-05, 06:59
Vill inte gå in på det - hoppas du har förståelse för detta.



Åh vad roligt detta var.
Och det värsta av allt är att detta stämmer ju så bra!!! Att ingen har sagt det här tidigare, du är verkligen the man!

Jag var seriös. Sa jag något dumt?

Wao
2010-09-05, 07:53
Jag var seriös. Sa jag något dumt?

Han har väl en alkoholist i släkten som stupat. Det är annars inte ovanligt att araber inte dricker pga religion som du säger.

Silverschnitzel
2010-09-05, 07:58
2 gånger per helg är väl lite att ta i? Jag pluggar just nu och de flesta av mina polare med, brukar ofta bli någonting på helgen, antingen bara lite bärsande eller ibland en rejäl utgång. Men 2 gånger per helg? Nån gång kanske men inte varje helg, det är för mycket..

svennebanan
2010-09-05, 08:06
Han har väl en alkoholist i släkten som stupat. Det är annars inte ovanligt att araber inte dricker pga religion som du säger.

Ops, du kallade honom arab. Nu kommer han bli ännu argare.

hultman
2010-09-05, 09:50
Lite fylla och svineri har väl ingen dött av...

är självklart av dubbelnatur... i förhållanden är jag lugn och sansad utan för inte... själv är jag förvånad över kvällen har varit riktigt dyngpackad men inte lyckats hitta på nåt dumt... skäms lite faktiskt...

Jag har inte rutinen på festandet längre ...

Tycker dom festande kompisarna är roligare än dom inte festande på helgerna ...

Haha. Kika in på Patricia och försök hålla dig lugn hela kvällen! :D

Det är fan ålderdoms/mognadsgradsprovet.

mattilainen
2010-09-05, 09:59
har många kompisar som dricker men det har avtagit mer och mer då vi kommit på att det inte är värt dagen efter eller pengarna. Men jag vet nte när alla slutade, jag började dra ner på det när ajg gjorde min första deff förra året. Sen blev det dricka igen och nu har jag drickit 3 gånger detta året tror jag. Vi har börjat lira spel istället :D 22 åringar som 15 på nytt ;)

Lellee
2010-09-05, 10:03
vaskar ute kvällarna... riktig stekare

mattepatte
2010-09-05, 10:04
Jag skriver här istället för att starta en tråd det känns lite overkill.
Iaf var ute igår och festade, jag är inget svin, jag bråkar inte och brukar vara något lugn.
Men var jävligt full igår så klämde en okänd tjej på röven, fick "örfil" för det, ganska misslyckad sådan iaf.
Det är verkligen inte likt mig och jag kände mig allmänt trasig efter att vara så respektlös.
Eller är det helt enkelt så att jag egentligen är sådan? Någon som känner igen sig?
Jag kanske gör en stor grejj av detta men.. Eller så gör hon det, jag menar det är inte så att jag gör det och kallar henne h**a, gjorde det för att jag tyckte hon var snygg.
Någon som känner igen sig i detta? Ville bara "tala" ut typ...
Har alltid behandlat tjejer bra, för bra, kanske bara undermedvetet gjorde så för att se vad som hände? Kommer inte hända igen på en helt okänd tjej det är säkert iaf.

Snobbe
2010-09-05, 10:51
De tycks vara omöjligt att hitta vänner som inte festar stenhårt fredag och lördag. Folk verkar inte ha några hobbys över huvud taget. När slutar folk egentligen gå på krogen varenda helg?
Tröttsamt! :Virro
Jag tycker de är skoj att festa ibland, men de är knappast så kul att jag är beredd att ligga utslagen av bakfyllan 2 gånger i veckan.
Skitdrog!

Du vet att du kan festa utan o bli bakfull va? Jag menar bara för att du går ut måste du inte dra i dig 10öl o några drinkar.

svennebanan
2010-09-05, 10:55
Jag skriver här istället för att starta en tråd det känns lite overkill.
Iaf var ute igår och festade, jag är inget svin, jag bråkar inte och brukar vara något lugn.
Men var jävligt full igår så klämde en okänd tjej på röven, fick "örfil" för det, ganska misslyckad sådan iaf.
Det är verkligen inte likt mig och jag kände mig allmänt trasig efter att vara så respektlös.
Eller är det helt enkelt så att jag egentligen är sådan? Någon som känner igen sig?
Jag kanske gör en stor grejj av detta men.. Eller så gör hon det, jag menar det är inte så att jag gör det och kallar henne h**a, gjorde det för att jag tyckte hon var snygg.
Någon som känner igen sig i detta? Ville bara "tala" ut typ...
Har alltid behandlat tjejer bra, för bra, kanske bara undermedvetet gjorde så för att se vad som hände? Kommer inte hända igen på en helt okänd tjej det är säkert iaf.

Ojdå. Är du svensk?

Nuthead
2010-09-05, 11:21
svennenbanan du är en allt bra skojig prick! http://regmedia.co.uk/2008/01/22/you_fail.jpg

Pungis
2010-09-05, 11:35
Du vet att du kan festa utan o bli bakfull va? Jag menar bara för att du går ut måste du inte dra i dig 10öl o några drinkar.

Det funkar, men de är sällan roligt.
Jag provade det igår faktiskt. Jag drack några 2,8or till maten och ett par till efter, men sen vill jag inte dricka mer medan vännerna börjar korka upp spriten och alla försvinner in i dimman..
Jag tycker inte de är kul att vara i princip nykter när alla andra börjar sladda runt som 17-åringar

mattepatte
2010-09-05, 11:46
Ojdå. Är du svensk?

Ja, hurså?

Potatiskillen
2010-09-05, 12:31
Kroglivet i Sverige är inget att hurra över måste jag medge. Åk till Cypern och festa vet ja.

svennebanan
2010-09-05, 12:34
Ja, hurså?

Jag läste på politiskt inkorrekt att det bara är "kulturberikare" som uppför sig som du just gjorde. Det kanske inte är sant?

svennebanan
2010-09-05, 12:43
Kroglivet i Sverige är inget att hurra över måste jag medge. Åk till Cypern och festa vet ja.

Vad saknar du här hemma?

Potatiskillen
2010-09-05, 12:47
Vad saknar du här hemma?

Billigt öl och den där avkopplingen.

svennebanan
2010-09-05, 12:48
Krog/festande och avkoppling känns inte som något som hör ihop? Eller kanske för vissa?

Snobbe
2010-09-05, 12:56
Kanske inte festande men de är ju inte så att de inte finns fina krogar me inte alldeles för hög musik osv? Billig öl nej men det påverkar ju inte att festandet suger i sverige om man har lite pengar får man väl föra lite mer.

Potatiskillen
2010-09-05, 12:57
Jag personligen ogillar hög musik och tajt, bättre att vistas på småa ställen så att säga. Får prova att använda öronproppar nästa gång :)

Tolkia
2010-09-05, 13:01
Jag skriver här istället för att starta en tråd det känns lite overkill.
Iaf var ute igår och festade, jag är inget svin, jag bråkar inte och brukar vara något lugn.
Men var jävligt full igår så klämde en okänd tjej på röven, fick "örfil" för det, ganska misslyckad sådan iaf.
Det är verkligen inte likt mig och jag kände mig allmänt trasig efter att vara så respektlös.
Eller är det helt enkelt så att jag egentligen är sådan? Någon som känner igen sig?
Jag kanske gör en stor grejj av detta men.. Eller så gör hon det, jag menar det är inte så att jag gör det och kallar henne h**a, gjorde det för att jag tyckte hon var snygg.
Någon som känner igen sig i detta? Ville bara "tala" ut typ...
Har alltid behandlat tjejer bra, för bra, kanske bara undermedvetet gjorde så för att se vad som hände? Kommer inte hända igen på en helt okänd tjej det är säkert iaf.
Lär dig av dina misstag. Rimliga slutsatser av det beskrivna misstaget (och ja, packade pojkar som nyper tjejer i rumpan i fylleövermod är sjukt töntiga):
1. Du drack för mycket igår.
2. I fortsättningen dricker du mindre, så att du håller dig på rätt sida gränsen.

Vad gäller att "vara sådan" eller inte, så tror jag personligen inte att alkoholen förvandlar en till något man inte är. Man blir inte besatt av någon alkoholdemon som får en att göra konstiga saker som är helt inkompatibla med ens personlighet. Däremot tycker jag inte att man skall tro att alkoholen tar fram vår "sanna personlighet; långt från alla "sanningar" som sägs under ruset är sanna annat än de fem sekunder det tar att säga dem just då. Vi har alla kapacitet för att bete oss tämligen grisigt, så man är absolut inte unikt konstig för att man grisat på fyllan. Däremot vet man uppenbarligen inte när man fått tillräckligt, eftersom man låter sig uppnå den grad av fylla då det händer.

Snobbe
2010-09-05, 13:09
Jag personligen ogillar hög musik och tajt, bättre att vistas på småa ställen så att säga. Får prova att använda öronproppar nästa gång :)

Det finns ju bra ställen med låg musik speciellt på sommarn i sthlm med alla uteserveringar.

martikainen
2010-09-05, 13:13
ursäkter till polarna för att inte behöva förklara varför jag inte vill supa denna helg heller:
1. Jag har fotbollsmatch/träning imorgon
2. Jag ska åka motorcykel
3. Ska iväg och vara tränare på gymmet åt random person

Rätt tragiskt att man ska behöva ursäkta sig hela tiden.. Tur att man har 2 olika vänskapskretsar

willis
2010-09-05, 13:15
Jag personligen ogillar hög musik och tajt, bättre att vistas på småa ställen så att säga. Får prova att använda öronproppar nästa gång :)

Du vet att det finns ett par riktigt schyssta ölpubar i Sverige?

http://www.svenskaolframjandet.se/publist

prOtotype
2010-09-05, 13:44
Jag är ute ca 3ggr i veckan. Men sen dricker jag inte mycket heller. Om jag känner mig klart berusad så anser jag att jag fått i mig mer än tillräckligt och slutar dricka. Favorittillståndet är när jag kan ana en berusning, men inte kan vara säker på att den är där.
Vad anser TS om den varianten?

eleni
2010-09-05, 13:44
Det var kul att gå ut och festa när man var yngre, student och singel. Nu några år senare kan det vara kul ibland, men mest bara för dansandets skull, inte supandets. Tyvärr blir mina vänner alltid superdupernedkrökade och enbart är ute efter hemsläp så nu är det inte ens kul att gå ut. Orka umgås med vuxna människor som druckit för mycket alternativt står och hånglar i ett hörn med random snubbe hela kvällen.

mattepatte
2010-09-05, 13:46
Lär dig av dina misstag. Rimliga slutsatser av det beskrivna misstaget (och ja, packade pojkar som nyper tjejer i rumpan i fylleövermod är sjukt töntiga):
1. Du drack för mycket igår.
2. I fortsättningen dricker du mindre, så att du håller dig på rätt sida gränsen.

Vad gäller att "vara sådan" eller inte, så tror jag personligen inte att alkoholen förvandlar en till något man inte är. Man blir inte besatt av någon alkoholdemon som får en att göra konstiga saker som är helt inkompatibla med ens personlighet. Däremot tycker jag inte att man skall tro att alkoholen tar fram vår "sanna personlighet; långt från alla "sanningar" som sägs under ruset är sanna annat än de fem sekunder det tar att säga dem just då. Vi har alla kapacitet för att bete oss tämligen grisigt, så man är absolut inte unikt konstig för att man grisat på fyllan. Däremot vet man uppenbarligen inte när man fått tillräckligt, eftersom man låter sig uppnå den grad av fylla då det händer.

Tack för ett långt och bra svar, kändes bra att läsa.
Det är nog sant det du säger, och jag menar att jag kände skam direkt efter, visar ju att jag klev över mina egna värderingar. Är väll sådant som händer när man dricker mycket. Var dock svårt att sluta dricka igår, mådde helt :hbang:

Eddie Vedder
2010-09-05, 13:57
Billigt öl och den där avkopplingen.

Avkopplingen?

Om man ogillar publivet i Sverige lär ju inte Cypern, där allt dåligt med svenskars supande multipliceras med 200, locka mer.

Här finns caféer, trevliga pubar, lite mer livade krogar, nattklubbar samt en hyfsat frekvent förekomst av olika lokala festligheter runtom i landet. Så utbudet tycker jag finns för de flesta smakerna om man inte bor på små orter (som där jag kommer ifrån).

Men åker man till Ayia Napa står ju valet mellan svineri eller lite mindre svineri.

Snobbe
2010-09-05, 13:58
ursäkter till polarna för att inte behöva förklara varför jag inte vill supa denna helg heller:
1. Jag har fotbollsmatch/träning imorgon
2. Jag ska åka motorcykel
3. Ska iväg och vara tränare på gymmet åt random person

Rätt tragiskt att man ska behöva ursäkta sig hela tiden.. Tur att man har 2 olika vänskapskretsar

Du har inte försökt o säga "nej jag vill inte?":)

mojoo
2010-09-05, 14:08
Funkar itne snobben med en del av polarna. Då säger de 'Fan va tråkig du är, kom igen nu' etc.

MissVain
2010-09-05, 14:12
Förstår inte heller det längre när jag insåg att jag gått upp cirkus 4kg i sommar, och de "enda" förändringen var att jag druckit 2-3ggr i veckan. Nästan alla mina vänner verkar tycka kul=alkohol.

Jag har dragit ner mitt alkoholintagande nu, framför allt för min hälsa. Visst är de tråkigt att sitta hemma själv när alla andra är ute och super och "ha kul". Däremot är det roande att sedan lyssna på deras gnäll om att de börjat bli segare, konditonen är borta och att de börja bli feta. För det kan ju inte beror på att de varje helg, tack vare alkoholen m. tilltugg ligger på ca 1500kcal överskott sådär. *rolleyes*

xkurdi
2010-09-05, 14:12
Jag var seriös. Sa jag något dumt?

Absolut inte ;)
Första gången jag hör det.....som jag sa: Your the man ! :) :D:D:D

Elso
2010-09-05, 14:19
Jag ser inte problemet? Något ska man göra på helgerna när man inte jobbar. Om man inte har en tjej/pojkvän så umgås man mer med sina vänner (mest för att man lätt blir galen om man sitter hemma ensam), då umgänge med vänner i yngre åldrar ofta involverar alkohol plus att chansen att träffa personer av motsatt kön upplevs som större på fest då vissa blir mer sociala av alkohol så blir kontentan att många festar mycket som singlar. Jag vet att jag själv i mitt enda riktigt seriösa förhållande (6+år) inte hade någon som helst vilja att gå ut och festa varje helg utan det blev kanske en gång varannan månad på sin höjd.
Att anta att någon som dricker alkohol varje helg skulle fortsätta göra det i ett förhållande utan att först definiera VARFÖR personen ifråga dricker alkohol (dvs vad den bakomliggande orsaken är) är naivt och omdömeslöst.


Sedan kan jag ärligt säga att jag inte ser någon direkt skillnad mellan att dricka alkohol "för fisförnämhets skull" och att festa. I grund och botten utför du samma handling, dvs du dricker en vätska du egentligen inte har något behov av av någon anledning. Den enda skillnaden är hur du motiverar handlingen. Själv är jag allergisk mot ursäkten om "smak" och "livsnjutar" skälen vissa whisky- och vinfantaster drar upp när de motiverar att de tar sig en sexa whiskey eller ett par glas vin i sin ensamhet, det finns inget som skiljer dem från den typiske "Åsa-Nisse" som tar sig en hutt från HB-dunken så fort frugan vänder ryggen till.
Jag avnjuter gärna alkohol men enbart vid sociala tillställningar, att sitta hemma och supa i sin ensamhet är tragiskt och att dela på en vinflaska med flickvännen är obehövligt då det enbart slutar med att båda somnar i soffan.

Jag dömer inte de som går ut och festar på helgerna, alla får ta ansvar för sig själva och jag går själv ut också, ibland nykter ibland onykter.

Diskussionen började med att jag hade träffat en snubbe som sa "jag kommer sluta festa så mkt när jag träffar en tjej" så enligt mig då gillade han inte sitt nuvarande liv utan väntade in en tjej för förändring. Det var det som var märkligt enligt mig. Jag menar varför gör man inte det man trivs med (om det nu är att vara nykter en helg) även om man inte är i ett förhållande.

martikainen
2010-09-06, 08:09
Du har inte försökt o säga "nej jag vill inte?":)

Funkar itne snobben med en del av polarna. Då säger de 'Fan va tråkig du är, kom igen nu' etc.

Precis, försökte att säga så det första året, blir bara mer tjat då. Men nu börjar dom förstå att jag inte vill ut o festa varenda helg. När man väl är med ut så blir det riktigt rolig stämning :)