handdator

Visa fullständig version : Energilös


Tjockisen
2002-07-02, 18:56
Vaknade som vanligt imorse och åt min vanliga frukost bestående av 1.2 dl havregryn och 2,5 dl keso och pallrade mig iväg till jobbet. Skillnaden idag var att all energi tog slut efter ett par timmar, det var riktigt jobbigt att gå från butiken till lagret och för att inte tala om att konka på pallar med frukt. Jag vet inte riktigt var ni jobbar någonstans, men ni som deffar och jobbar på fysiskt "krävande" arbeten: Hur lägger ni upp matschemat för att orka med att jobba ordentligt? Min effektivitet på jobbet ökas med ca 60% på en ätardag jänmfört med en deffardag.

blunder
2002-07-02, 18:59
Du får helt enkelt se till att äta med jämna mellanrum för att hålla blodsockernivån på en bra nivå.

Enkla mellanmål.

Frukt / Protiendrink / Havregryn + vatten eller mjölk m.m.

När jag deffade åt jag minst sju ggr / dag.

Nu under uppbyggnad äter jag åtta ggr.

[ 02 Juli 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

Karl Alfred
2002-07-03, 07:47
Mortla ner lite linfrö i morgongröten och släng med lite solrosfrön. På så sätt får du i dig lite bra fett också. Mer energi samt fett som skyndar på fettförbräningen. Morgonmålet är ruggigt viktigt för resten av dagen. Tycker nog att 1,2 dl havregryn är i minsta laget. Koka några ägg och peta bort gulan.
Jag tror personligen att man måste synda vissa dagar även under deff. Inte så att man gör om det till ätardagar utan att man helt enkelt går ifrån sitt 40-40-20 upplägg och tar mer enegri från ex.vis fett en dag och mindre en annan dag. Man måste lyssna på kroppen. Gör så själv med framgång.

Hur går det förövrigt med deffen? Håller det i sig med -0,5 kg/vecka eller använder du bara måttbandet?

Tjockisen
2002-07-03, 16:21
Det står still för tillfället, vikten ligger rätt konstant. Har precis ökat fetthalten per dag så jag får se hur det går. Har börjat dokumentera med bilder också, så fort jag får fram sladden till kameran så ska jag lägga upp ett par bilder.