handdator

Visa fullständig version : Börja på simhopp som vuxen


Larsson85
2010-09-03, 16:53
Jag har länge tyckt att simhopp verkar vara en grymt kul sport och fick ett infall att kolla upp det idag. Till min förvåning så såg jag att det faktiskt finns vuxenkurser från 20år och att det till och med är i en simhall i närheten av mitt jobb.

Det jag tänkte höra här är vad ni tror om att börja simhoppa i en klubb när man är 25år. Jag har ingen tidigare gymnastikerfarenhet, har dock tränat kampsport i många år som yngre.

Vad jag jag förvänta mig av träningarna, är det överdrivet mycket grundträning där man får stå och hoppa från kanten, eller kommer man igång och får göra något roligt snabbt? För min del handlar det ju knappast om att bli någon världsmästare, utan jag vill ha så kul som möjligt och förhoppningsvis få lite spänning och adrenalin när jag ska hoppa ut och göra saker som är svårt.

avocado
2010-09-03, 16:58
Ring och fråga?

Larsson85
2010-09-03, 17:01
Ring och fråga?

Måste det ena utesluta det andra?

Madame
2010-09-03, 17:14
Det låter som att du vill skippa grundträningen för att gå på volterna?

Det verkar helt knept i min värld, personligen skulle det inte falla mig in att försöka lära mig avancerade saker utan att ha övat in bra förutsättningar för det. Att hoppa ut å göra saker som är svåra blir ännu svårare när man inte har en bra grund, och då blir det snart inte heller kul. Matte A före matte B :)


Men nu ville du ju inte ha min åsikt, du ville veta hur de gör och det vet inte jag. Ring klubben å fråga hur det funkar!!