handdator

Visa fullständig version : Början på ett hårt träningsliv!


Sparkie
2003-10-25, 15:26
Har för ca 2 månader börjat ta min träning på allvar och bestämt mig för att detta är något jag vill fortsätta med. Har tränat till och ifrån under lång tid men som sagt varken tränignen eller kosten har sköts ordentligt.
Tränar förvörigt endast hemma just nu men kommer förmodligen att övergå till gym inom en snar framtid (när det känns behövligt).

Problemet med hur jag ska lägga upp kosten är att jag äter i skolan och när jag inte lagar maten hemma så är det svårt att ha full koll.

Måltid1: 2 Portitioner havregrynsgröt, 2 glas minimjölk, 2 skivor grovt bröd med "köttigt" pålägg, 1-2 ägg.

Måltid2: Skolmaten.

Måltid3: Frukt, minimjölk, grovt bröd med "köttigt" pålägg, (yoggi).

Måltid4: Mat som lagas hemma.

Måltid 5 (efter träningen): Snabba kolhydrater, 1-2 ägg, minimjölk/vatten och eventuellt någon köttbit från maten hemma.

Måltid 6: Havregrynsgröt, grovt bröd med "köttigt" pålägg, minimjölk.

Kan nämnas att jag är snart fyllda 17, så det känns inte så viktigt att börja räkna på energiintag osv.
Jag försöker få i mig så mycket proteiner som möjligt men det känns endå som om jag borde få i mig mer.
Är tillskott en bra lösning för mig?

Nu till min träning:

Måndag
Bröst, triceps.

Tisdag
Eventuell vilodag.

Onsdag.
Ben.

Torsdag
Biceps, Rygg.

Fredag
Axlar.

Lördag
Eventuell vilodag.

Söndag
Underarmar, Vader, Mage

Tränar även kondition ett antal gånger i veckan när jag känner att jag har ork och att det passar med kosten.

Kommentera gärna!!... Vill ha någolunda rätsida på dehär så fort som möjligt.

MVH
Gabriel

Matte_Maiden
2003-10-25, 15:56
låter bra! :) lycka till med träningen!
:hbang: :kickass:

Maaattias
2003-10-25, 17:03
Ska bli kul å följa en i samma ålder:)

Skaffa gärna nått prottepulver att ta efter träning!

Kör hårt! :thumbup:

Sparkie
2003-10-25, 21:27
Tar man proteinpulver efter träningen för att kroppen ska ta upp det snabbt??..
Fungerar det inte att ära mycket proteiner både före och efter träningen i form av kött o annat.

Hur mycket proteiner bör man få i sig som hårt styrketänande (anser mig vara en sådan:bpump: ).:rolleyes:

scythe
2003-10-25, 21:32
Originally posted by Sparkie

Hur mycket proteiner bör man få i sig som hårt styrketänande (anser mig vara en sådan:bpump: ).:rolleyes:
Det är VÄLDIGT individuellt. Beror på vikt och en massa annat. Det finns sidor på nätet och även program som kan räkna ut ett ungefärligt värde för dig.

Länk, någon?

Förresten, lycka till och kör hårt! :)

Sparkie
2003-10-25, 23:56
Nae.. nu känns det dags att börja skriva traningsjournal här!. Ta o börjar imonn om jag har tid. Lägger upp lite bilder.. så får jag se om jag gör några märkbara framsteg.

http://www.porrigt.se/user/17453/files/Gabriel_framsida.jpg

http://www.porrigt.se/user/17453/files/Gabriels_rygg.jpg