handdator

Visa fullständig version : Börja träna hemma..?


fieryy
2010-09-02, 22:15
Tjaa!


Har tänkt att börja träna hemma eftersom det är så långt till gymmet, och såklart vill jag bli biffigare :)


Så skulle ni kunna lägga upp ett träningsschema till mig , e.x vilka dagar jag ska göra sit-ups osvosv, och vad jag ska börja äta.
Förövrigt är jag 15 år, 57-60kg, 177+cm lång.



Tack för mig

hertzman
2010-09-03, 07:14
Det är ju rätt svårt att bli "biffigare" om du inte har tillgång till några vikter överhuvudtaget. Talar vi om enbart din egen kroppsvikt som belastning behöver du inte direkt lägga upp något schema utan kan nog utan problem jobba igenom hela kroppen varje dag.

Chins, crunches, armhävningar och lite hoppträning för benen är ju saker du kan göra helt utan vikt. Bor du i hus så kan du ju alltid snickra ihop lite egna grejer med lite uppfinningsrikedom.

robbob
2010-09-03, 08:36
Det går att komma långt med kroppsövningar, googla och sök lite både på svenska och engelska.

Sedan kan du kolla www.rosstraining.com där finns endel gratis artiklar och lite videoklipp som visar effektiv träning hemma med lite eller inga redskap.
Ross säljer även böcker som är väldigt bra och mycket prisvärda.
Infinit Intensity fokuserar på träning med endast hantel och kroppsvikt, Never Gymless har ett ännu större fokus på rena kroppsviktövningar. Böckerna behandlar både styrka och kondition på ett bra och lättförståligt sätt.

sedan ska du kolla in www.beastskills.com som visar lite svårare kroppsviktsövningar.

Jag hävdar att med kroppsviktsövningar, 2 hantlar och en stång för pullups så kommer du väldigt långt och det till ett mycket lågt pris.
Jag tränar hemma och gillar det bättre än gym!
Lycka till!!!

Troll
2010-09-03, 09:08
Tränar också hemma, både med gymutrustning och kroppsviktsövningar.
Har börjat köra en hel del crossfit senaste tiden vilket inte behöver kräva så mycket utrustning.

Skulle jag tipsa om något du skulle skaffa dig så är det ett hävräcke (Chin/Pull up stång) och ett par ringar du kan hänga i hävräcket.
Då har du absolut så du klarar dig.

Lycka till!

hertzman
2010-09-03, 09:18
Sa någon Crossfit? :D

oOEDItADqYU

limenka
2010-09-03, 11:03
Sa någon Crossfit? :D

oOEDItADqYU

:laugh:

Benjila
2010-09-03, 11:50
http://lumpen.nu/Luckan/Default.aspx

Gör en profil där, sen trycker du dig vidare till träningsdagbok. Därefter styrketräning. Du skulle ju kunna följa det schemat och fylla i hur det gick, då ändrar den reps för dig om du tycker det är för lätt. Brukar köra dessa ibland för att variera min träning från bara tyngder och maskiner. Samt för att jag vill öka min smidighet. Tror dem blir bra dig :)