handdator

Visa fullständig version : Bra gym i Göteborg?


xkurdi
2010-09-02, 20:04
Bra gym i göteborg med maskiner och fria vikter?
Helst där det är lite ungdomar också i 15-20 års åldern så man inte känner att man kommer in på ett pensionär gym (som mitt förra gym var (det lokala))

Alla förslag mottages.

Frantic
2010-09-02, 20:21
Vart i Göteborg? Sportlife är ju ett säkert kort.

Poxeman
2010-09-02, 20:21
Var i stan bor du?
Annars tycker jag det är alldeles för mkt kids på de flesta ställen...

mikaelj
2010-09-02, 20:23
Bra gym i göteborg med maskiner och fria vikter?
Helst där det är lite ungdomar också i 15-20 års åldern så man inte känner att man kommer in på ett pensionär gym (som mitt förra gym var (det lokala))

Så det finns bara två åldersgrupper: 15-20 och 65+?

Sportlife funkar nog finfint för dig. Annars har du Friskis. I stort sett samma sak, förutom att Sportlife har markplattformar.

Life och F24/7 har jag ingen erfarenhet av.

Sjoba
2010-09-02, 20:27
Sen är ju sportlife svindyrt också *gah!*

mikaelj
2010-09-02, 20:29
Bra klubbar är annars Crossfit Göteborg i Sisjön och GKK på Slottskogsvallen.

Säkerligen också Strongman GBG i Högsbo. Power to the People-gymmet öppnar snart vid Redbergsplatsen.

Vet inte hur maskinutbudet är där dock.

cero
2010-09-02, 20:33
Sportlife funkar nog finfint för dig. Annars har du Friskis. I stort sett samma sak, förutom att Sportlife har markplattformar.

Inte alla. Domkyrkan tex.

wo0ord
2010-09-02, 20:41
Kristinedals träningscenter i gamlestan, runt 3000 om året

MissTiger
2010-09-02, 21:03
Sen är ju sportlife svindyrt också *gah!*

Skulle inte vilja kalla priserna svindyra, men det är klart det beror på vad man jämför med...

AronP
2010-09-02, 21:09
Exhale finns ju alltid även fast det inte är lika bra som det har varit.

xkurdi
2010-09-02, 21:14
Jag bor igentligen utanför stan, bor närmare kungsbacka men jag vill ändå åka in till stan om det är värt att träna på en bra anläggning.

Tro det eller ej, sportlife öppnar där jag bor, typ 150 m ifrån mitt hus :P
Fast det är exclusive, öppet 24/7 ungefär men jätte litet.

Helst får det vara billigt också, det är bara ett plus ju! :)

Stjarnan
2010-09-02, 21:14
Active Wellness! Riktigt nice gym som ligger ett stenkast från Redbergsplatsen. Bra utrustning och bra priser på medlemskap.
Annars har du ju SATS som ligger centralt och bra (Kompassen och Kungsgatan)
Kompassen har dessutom renoverat rejält och är väldigt fräscht! priserna är dock lite högre om man jämför med Active wellness

xodd
2010-09-02, 21:16
Friskis i Kungsbacka är bra. Går att jämföra med sportlife almedal etc.

minishcap
2010-09-02, 21:20
Exhale finns ju alltid även fast det inte är lika bra som det har varit.

Vad tycker du blivit sämre? Jag tränade visserligen bara där en månad med månadskort och det enda jag kan tänka på är att de inte har en riktig markhörna utan de har gummiplattor staplade på varandra vilket gör att det blir upphöjd mark om man nu inte ställer viktplattor under. Förutom det tycker jag gymmet var riktigt bra och skönt folk förutom en snubbe som studsade runt barfota och dansade till musiken.

meat
2010-09-02, 21:29
Slår ett slag för fysiken, speciellt nu efter upprustningen på gibraltargatan

shadowfire
2010-09-02, 22:13
nyttja söööööööökfunktionen pleeeeeeease

xkurdi
2010-09-03, 14:15
Ni får gärna ge mer förslag.
Sökfunktionen är redan uttnyttjad men allting kan förändras osv.

Friskis&Svettis öppnar i mölndal/har dom gjort det?
Jag hittar inte deras adress bara, letat som en galning på deras hemsida.

Kan tänka mig att det finns bastu med också. det är ett litet plus.
Jag har tänkt på Life i Åby för då får man bada o sånt också vilket är bra men det är aningen för dyrt.

Vunnis
2010-09-03, 14:33
Kan tänka mig att de komunala gymmen är billigare än de privata/kedjorna för att de inte ens behöver gå runt ekonomiskt för att kunna vara kvar, correct me if I'm wrong. Exempelvis:
Lundbybadet. årskort gym 3300, tror det ingår bad då, kan vara 4000 för bad inkluderat.

Slottskogsvallen, ruddalen, skatås, länsmansgården. årskort gym 3300

Tuvevallen, kärrabadet. årskort gym alla tider 2300. dagkort 1500.

10% studentrabbat och väljer du ett "dagkort"(du får gå in till klockan 2) så blir det också billigare. De släpper dock först in folk det året de fyller 16, har inte riktigt koll på hur gammal du är :)

stridis
2010-09-03, 14:55
Jag bor igentligen utanför stan, bor närmare kungsbacka men jag vill ändå åka in till stan om det är värt att träna på en bra anläggning.

Tro det eller ej, sportlife öppnar där jag bor, typ 150 m ifrån mitt hus :P
Fast det är exclusive, öppet 24/7 ungefär men jätte litet.

Helst får det vara billigt också, det är bara ett plus ju! :)

Själv bor jag på dotegården, apropå.

Jag tränar numera på 24/7 fitness i kållered, mest för prisets skull. Sett 3 personer träna där medan jag varit där och tränat, haha. Inget speciellt (halvlitet) men mysig lokal och som sagt billigt. Nappade på deras årskort gymkort 995 spänn + engångs medlemsavgift på 220kr.

Skaggbiff
2010-11-19, 23:51
Bra klubbar är annars Crossfit Göteborg i Sisjön och GKK på Slottskogsvallen.


Vet du om GKK är lämpligt att köra Crossfit på? Hade gärna kört på CF-GBG, men deras öppettider passar tyvärr inte mig. :(

Det enda jag behöver är egentligen skivstänger, en vettig pullupstång och lite plats. Hade iofs inte varit fel med medicinbollar, kettlebells och romerska ringar också, men det får väl anses vara lyx i sammanhanget.

young_george
2010-11-19, 23:55
Vet du om GKK är lämpligt att köra Crossfit på? Hade gärna kört på CF-GBG, men deras öppettider passar tyvärr inte mig. :(

Det enda jag behöver är egentligen skivstänger, en vettig pullupstång och lite plats. Hade iofs inte varit fel med medicinbollar, kettlebells och romerska ringar också, men det får väl anses vara lyx i sammanhanget.

Fysiken på gibraltargatan har det du eftersöker, inkl romerska ringar.

Skaggbiff
2010-11-20, 09:10
Fysiken på gibraltargatan har det du eftersöker, inkl romerska ringar.

Ok, låter intressant. De har ju till och med information om Crossfit på sin hemsida! :D Tusen tack!

En fråga till. Hur är det med utrymmet där? När man tränar Crossfit krävs ju iband flera redskap samtidigt och ofta är det svårt att ockupera många redskap om gymmet är smockfullt med folk. Brukar det vara mycket folk där?

Gigabyte
2010-11-20, 11:23
Ok, låter intressant. De har ju till och med information om Crossfit på sin hemsida! :D Tusen tack!

En fråga till. Hur är det med utrymmet där? När man tränar Crossfit krävs ju iband flera redskap samtidigt och ofta är det svårt att ockupera många redskap om gymmet är smockfullt med folk. Brukar det vara mycket folk där?
För det mesta ganska trångt där ja, bättre vid lågtrafik. Inte tränat där på 5 månader nu men trenden jag märkte under mina 3 år där var att fysiken trycker in mer och mer folk hela tiden. Behöver du utrymme kan du nog va ganska säker på att inte kunna träna sen eftermiddag-kväll iaf.

young_george
2010-11-20, 13:30
Ok, låter intressant. De har ju till och med information om Crossfit på sin hemsida! :D Tusen tack!

En fråga till. Hur är det med utrymmet där? När man tränar Crossfit krävs ju iband flera redskap samtidigt och ofta är det svårt att ockupera många redskap om gymmet är smockfullt med folk. Brukar det vara mycket folk där?

För det mesta ganska trångt där ja, bättre vid lågtrafik. Inte tränat där på 5 månader nu men trenden jag märkte under mina 3 år där var att fysiken trycker in mer och mer folk hela tiden. Behöver du utrymme kan du nog va ganska säker på att inte kunna träna sen eftermiddag-kväll iaf.


Det är väldigt tomt i gymet fram till att skolan stänger. Majoriteten är studenter som drar dit direkt efter lektionerna. Mellan cirka 4-5 till 7 är det alltså väldigt trångt, men innan och efter det är det relativt tomt och jag har aldrig haft några problem.

Strongmangym GBG
2010-12-12, 20:45
www.styrkeklubben.se
Hardcoregym!

Baan
2010-12-12, 21:00
Det är väldigt tomt i gymet fram till att skolan stänger. Majoriteten är studenter som drar dit direkt efter lektionerna. Mellan cirka 4-5 till 7 är det alltså väldigt trångt, men innan och efter det är det relativt tomt och jag har aldrig haft några problem.

Borde vara folk med jobb som kommer då och förstör ;)

17-20 är illa på Fysiken. Inte alls lika farligt på Sportlife Almedal, även om det varierar till att vara lite för mycket ibland där med.