handdator

Visa fullständig version : EAA smak


Word
2010-09-01, 13:54
Köpte nyss min första burk EAA peach. Blandade ner 3/4 av en 1/2dl skopa i ca 3 dl vatten. Smaken är ju rentav förjävlig. Eller är det bara jag som associerar till flytande pencillin och diverse peach-spriter?

Har ni något tips på ur man får ner det lättare?

Maod
2010-09-01, 14:03
Köpte nyss min första burk EAA peach. Blandade ner 3/4 av en 1/2dl skopa i ca 3 dl vatten. Smaken är ju rentav förjävlig. Eller är det bara jag som associerar till flytande pencillin och diverse peach-spriter?

Har ni något tips på ur man får ner det lättare?

Se nedan, ifrån den här tråden. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561) Den ligger som sticky.

Jag har hört att EAA smakar illa. Finns det några bra tips på hur man förbättrar/underlättar läget?
- Det finns flera bra tips. Det ena är att blanda med lite vatten, och på så sätt göra lidelsen kortvarig. Andra blandar ut med Fin Light eller annan saft, för att neutralisera smaken. En tredje variant är att lägga pulvret långt bak på tungan och svälja ner det med någon klunk vatten.

HulkH
2010-09-01, 14:09
Köpte nyss min första burk EAA peach. Blandade ner 3/4 av en 1/2dl skopa i ca 3 dl vatten. Smaken är ju rentav förjävlig. Eller är det bara jag som associerar till flytande pencillin och diverse peach-spriter?

Har ni något tips på ur man får ner det lättare?

hmm. en så lite i 3 dl borde knappt smaka nåt... Jag brukar ta samma eller kanske lite mer pulver. i typ 1-2 dl vatten, smakar inte så jävla illa^^

Testa att kanske ta mindre pulver och mer vatten, eller drick i två omgångar. Så det totalt späddes ut mer.

Word
2010-09-01, 14:13
Okej, tack! Funkar det att blanda det hemma i en shaker, och dricka shakern lite innan och under träningspasset? Det tar rätt lång tid för mig att dricka det för tillfället.

Funderar lite på dosering också. Ser inte någon direkt tråd hur mycket ml som ger 10gram. Är det 35-40ml som gäller?

Ondskapelsen
2010-09-01, 14:18
Fun Light!
Aprikos tycker jag är bäst. Den tar bort smaken mest.

Endorah
2010-09-01, 19:19
Jag kör på star nutrition, och tycker nästan att den är god.

Sjoba
2010-09-01, 19:21
Var en man och svälj ner skiten säger jag. Det är mitt bästa tips. Lägg det direkt i munnen och svälj ner med vatten är mitt andra tips.

Word
2010-09-01, 20:42
Var en man och svälj ner skiten säger jag. Det är mitt bästa tips. Lägg det direkt i munnen och svälj ner med vatten är mitt andra tips.

Ja det är ju verkligen definitionen av en man. Känner mig bara patetisk när jag står och häller i mig skedar för att bygga muskler. :) Men ska ta och blanda i en skopa i vattenflaskan och späda ut ordentligt.

Kischen
2010-09-01, 20:46
Ja det är ju verkligen definitionen av en man. Känner mig bara patetisk när jag står och häller i mig skedar för att bygga muskler. :) Men ska ta och blanda i en skopa i vattenflaskan och späda ut ordentligt.

Köp icke smaksatt, njut sedan utan att klaga över din peach ;)

Kan annars rekka esa pro citrus, den omgjorda nya versionen är mycket god.

Bengan
2010-09-01, 20:47
Ja det är ju verkligen definitionen av en man. Känner mig bara patetisk när jag står och häller i mig skedar för att bygga muskler. :) Men ska ta och blanda i en skopa i vattenflaskan och späda ut ordentligt.

Jag kan personligen omöjligt få ner den när jag spär ut den för mycket, gäller även vassle. Ska vara så lite vatten som möjligt. Absolut max 2 dl till 10g EAA.

Gör så det bara blir en klunk, du vill väl inte dra ut på lidandet... *screwy*

Nu har jag iof vant mig vid EAA och kan till och med längta efter det...

Ondskapelsen
2010-09-01, 21:17
Mindre vatten = kortare plåga.

Word
2010-09-01, 23:04
Jag kan personligen omöjligt få ner den när jag spär ut den för mycket, gäller även vassle. Ska vara så lite vatten som möjligt. Absolut max 2 dl till 10g EAA.

Gör så det bara blir en klunk, du vill väl inte dra ut på lidandet... *screwy*

Nu har jag iof vant mig vid EAA och kan till och med längta efter det...

Bara en klunk? Det kan jag nog inte lyckas med, enbart pulvret är ungefär vad jag kan klunka. Eller tar jag för mycket? :P

Jo, jag önskar att jag hade beställt icke smaksatt.

JoeyP
2010-09-01, 23:37
Blanda ut med mycket vatten? Nej fyfan då blir det ju ännu mer äckligt att dricka.
Blanda 10g med runt 1.5-2dl, drick allt fort som fan. Ta en skvätt vatten till i, skaka om och få med det sista.

Eller den vanliga varianten.

2-3dl vatten per 10gram + funlight. Skaka, vänta så allt lagt sig, drick i lugn och ro.

MrBoris
2010-09-02, 06:51
kan annars rekka esa pro citrus, den omgjorda nya versionen är mycket god.

+1

Ammu
2010-09-02, 07:40
esa pro citrus må vara god men man får en gul shaker

Seriouscat
2010-09-02, 09:04
Prova lägga pulvret på tungan och sen bara skölj ner med vatten. Så föredrar jag att göra , då slipper man dra ut på det och man hinner knappt smaka något.

Kischen
2010-09-02, 09:07
esa pro citrus må vara god men man får en gul shaker

Sant. Hoppas det fixas.

Word
2010-09-02, 15:19
Jag kan personligen omöjligt få ner den när jag spär ut den för mycket, gäller även vassle. Ska vara så lite vatten som möjligt. Absolut max 2 dl till 10g EAA.

Gör så det bara blir en klunk, du vill väl inte dra ut på lidandet... *screwy*

Nu har jag iof vant mig vid EAA och kan till och med längta efter det...

Du har rätt. :) Jag provade med ytterst lite vatten och då blev det bara 2 klunkar jämfört med 20. Helt klart värt det.

Har dock beställt en utan smak. Lär vara lättare att få ner för mig iallafall.

MrBoris
2010-09-04, 12:45
Du har rätt. :) Jag provade med ytterst lite vatten och då blev det bara 2 klunkar jämfört med 20. Helt klart värt det.

Har dock beställt en utan smak. Lär vara lättare att få ner för mig iallafall.

du har ju fortfarande inte testat Esapro citrus, yummy. Jag är vanligtvis jättekänslig för äckliga smaker men den är till och med god

snej
2010-09-04, 13:16
Köp icke smaksatt, njut sedan utan att klaga över din peach ;)

Naturell är ju den värsta jävla smaken av dem alla. Har testat alla olika smaker nästan alla olika märken, och jag har inget problem med någon även om vissa smakar värre än andra. 1-2dl vatten bara och svepa. Men naturell, fyfaaaan vad vidrig! Visst jag dricker den ändå, enbart med vatten. Men kommer aldrig köpa naturell igen.

Telles
2010-09-04, 13:20
EAA FX Red berry, pulver i munnen och svälj ned med vatten, går hur lätt som helst

hejhopp79
2010-09-04, 16:34
Köpte nyss min första burk EAA peach. Blandade ner 3/4 av en 1/2dl skopa i ca 3 dl vatten. Smaken är ju rentav förjävlig. Eller är det bara jag som associerar till flytande pencillin och diverse peach-spriter?

Har ni något tips på ur man får ner det lättare?

Prova att dricka EAA naturell och återkom. Den smakar röv bokstavligt talat, men det ska ju bara ner liksom.

Lellan
2010-09-05, 18:52
esa pro citrus må vara god men man får en gul shaker

star eaa ger samma, men jag tycker den är som godis, seriöst - smakar ju apelsinjuice! Nom nom! *drool*

hidden
2010-09-05, 19:25
Jag gör såhär:
Tar ca 10g EAA i 1,5dl-3dl vatten. Dricker det, sen drar jag i mig ca 3dl vatten ur vattenflaskan direkt efter. Man ska såklart häva det! Känner knappt smaken när jag gör så!

Kefas
2010-09-05, 22:20
Jag kör på star nutrition, och tycker nästan att den är god.

Instämmer :thumbup:

bear.flowertwig
2010-09-05, 22:24
dricker vi verkligen samma... jag tycker kolos eaa smakar ok, på gränsen till gott :Virro blandar den i en halvliter vatten tillsammans med kreatin och dricker under uppvärmning.

MrBulk
2010-09-06, 05:45
Prova lägga pulvret på tungan och sen bara skölj ner med vatten. Så föredrar jag att göra , då slipper man dra ut på det och man hinner knappt smaka något.

Hehe får mig att tänka på detta: :)


http://www.youtube.com/watch?v=wt6isGXEsPA&feature=related

Word
2010-09-13, 16:49
Haha nu har jag vant mig vid smaken. Problemet var väl kanske att jag tog 50ml pulver istället för 25ml... Naturell var inte speciellt god direkt.

Apjavel
2010-09-13, 16:56
Jag tog EEA FX Naturell för första gången idag och kan ju bara instämma att det verkligen smakar illa. Drygt att jag beställde 3 burkar för att slippa frakten =/. Någon annan som har problem med att få det utblandat? Mitt ligger bara i klumpar och fastnar på sidorna vilket gör processen än mer bedrövlig. Några tips för att det inte ska klumpa sig? Smaken lär jag ju vänja mig vid så det är nemas problemas

Eizbear
2010-09-13, 19:37
AXcell smakar fantastiskt gott, dock bara smakat Artic Berry...
Kanske ska tillägga att det är en BCAA, men men