handdator

Visa fullständig version : Faka att man pluggar?


tjorven70
2010-09-01, 10:01
Har jobb som behovsanställd på ett företag och undrar om min arbetsgivare kan se huruvida jag pluggar eller inte.

Vill säga att jag pluggar så jag kan gå ner i tider, om jag bara vill gå ner i tider utan anledning ser det inte bra ut.

Tack.

shape
2010-09-01, 10:03
Har jobb som behovsanställd på ett företag och undrar om min arbetsgivare kan se huruvida jag pluggar eller inte.

Vill säga att jag pluggar så jag kan gå ner i tider, om jag bara vill gå ner i tider utan anledning ser det inte bra ut.

Tack.

Ärligt är härligt!

hahavaffan
2010-09-01, 10:06
Möjligheten finns ju att arbetsgivaren vill se någon form av intyg på att du faktiskt pluggar.

krellik
2010-09-01, 10:07
Enda är ju om cheffen kräver att få ett utdrag att du klarat kursen om ett halvår, är det inte relevant för yrket så lär han nog inte göra det. I kort, du lär vara safe.

DanielF
2010-09-01, 10:13
Varför inte faktiskt plugga?
Kunskap kan man aldrig få för mycket av.

tjorven70
2010-09-01, 10:16
Varför inte faktiskt plugga?
Kunskap kan man aldrig få för mycket av.

Tänkte börja plugga, men jag kom inte in på linjen jag ville. Och om jag är ärlig och säger att jag inte orkar jobba med det jag gör förutom på helger så är det inte stor risk att jag får vara kvar...

rajjan_dammit
2010-09-01, 10:18
Tänkte börja plugga, men jag kom inte in på linjen jag ville. Och om jag är ärlig och säger att jag inte orkar jobba med det jag gör förutom på helger så är det inte stor risk att jag får vara kvar...

Försök komma in på några strökurser som inte har fullt? Vad jobbar du med?

filmjölk
2010-09-01, 10:18
Du är behovsanställd. Har inte du behov av att arbeta så mycket tycker jag att du skall säga det till chefen. "jag vill inte arbeta såhär mycket, utan jag vill minska omfattningen till blaha blaha"

Har han några problem med detta slår du han stenhårt på käften och sparkar han på bollarna. Ger han dig en riktig anställning kan han givetvis ställa krav om att du skall arbeta 40h/vecka, men utan riktig anställning, vem fan är han att ställa sådana krav?

"oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!"

Stenhårt slag på käften.

eternallord
2010-09-01, 10:25
"oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!"

Stenhårt slag på käften.Sosse...

mangs
2010-09-01, 10:50
Du är behovsanställd. Har inte du behov av att arbeta så mycket tycker jag att du skall säga det till chefen. "jag vill inte arbeta såhär mycket, utan jag vill minska omfattningen till blaha blaha"

Har han några problem med detta slår du han stenhårt på käften och sparkar han på bollarna. Ger han dig en riktig anställning kan han givetvis ställa krav om att du skall arbeta 40h/vecka, men utan riktig anställning, vem fan är han att ställa sådana krav?

"oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!"

Stenhårt slag på käften.


jag hoppas du är ironisk nu men efter att ha läst några av dina senaste inlägg är jag tveksam? Jag tror du tolkar ordet behov lite annorlunda än gemene man och att uppmuntra till våld etc. pga att det inte finns möjlighet till en fast tillsvidareanställning är ju bara pinsamt.

Vem som har rätt att ställa krav kan ju också diskuteras med tanke på vem som betalar vem för en tjänst.


Till trådskaparen skulle jag mer rekommendera att du är ärlig men lägg fram det på ett bättre sätt än att du "inte orkar" jobba.

hultman
2010-09-01, 10:51
"oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!"

Stenhårt slag på käften.

Haha. Låg lön, taskiga arbetsvillkor och ekonomi på dekis är ju annars synonymt med arbetsgivarens sossedubbelgångare.

Själv skulle jag ha sökt någon kurs för att få papper på det OM DET VERKLIGEN BEHÖVS. Tror inte direkt många arbetsgivare kräver sina anställda på sådana bevis för DÅ ska man nog dra öronen till sig.

Kek
2010-09-01, 13:45
Du är behovsanställd. Har inte du behov av att arbeta så mycket tycker jag att du skall säga det till chefen. "jag vill inte arbeta såhär mycket, utan jag vill minska omfattningen till blaha blaha"

Har han några problem med detta slår du han stenhårt på käften och sparkar han på bollarna. Ger han dig en riktig anställning kan han givetvis ställa krav om att du skall arbeta 40h/vecka, men utan riktig anställning, vem fan är han att ställa sådana krav?

"oooh titta på mig, jag ger inte folk riktig anställning och tvingar dom att arbeta helt efter mina premisser! låg lön! ingen trygghet! Mitt ord är lag! Leve den fria marknaden! jag är en äcklig folkpartistkapitalistjävel, dansa efter min pipa white trash äckel för jag har mer pengar än du!!!"

Stenhårt slag på käften.

Ptja, eftersom han är behovsanställd så kan hans arbetsgivare säga åt honom att jobba just när det behövs. Känner arbetsgivaren att hans anställd inte kan jobba efter hans behov eller att han i det här fallet inte vill jobba efter hans behov så kan han ge honom kicken.

hultman
2010-09-01, 13:57
Ptja, eftersom han är behovsanställd så kan hans arbetsgivare säga åt honom att jobba just när det behövs. Känner arbetsgivaren att hans anställd inte kan jobba efter hans behov eller att han i det här fallet inte vill jobba efter hans behov så kan han ge honom kicken.

Kicken hit och kicken dit. Han får väl inga fler tider bara...

Kek
2010-09-01, 14:05
Kicken hit och kicken dit. Han får väl inga fler tider bara...

Ptja att vara anställd och inte få jobba och vara arbetslös ger väl ungefär lika mycket pengar så är väl ungefär samma sak i slutändan.

filmjölk
2010-09-01, 14:25
Ptja, eftersom han är behovsanställd så kan hans arbetsgivare säga åt honom att jobba just när det behövs. Känner arbetsgivaren att hans anställd inte kan jobba efter hans behov eller att han i det här fallet inte vill jobba efter hans behov så kan han ge honom kicken.

Ptja, i och med att han är behovsanställd så kan hans arbetsgivare säga åt honom att jobba just när det behövs. Han kan helt legalt bara räkna med att sin anställde måste ställa upp precis när han vill, på precis vilka premisser arbetgivaren vill, sitta och vakta telefonen, släppa allt bara arbetsgivaren vill, annars kan han bara sparka honom.

Denna typen av anställningar är inget annat än modernt slaveri. Livegenskap.

Måste den anställde fylla upp mycket tid, vad hindrar arbetsgivaren att anställa honom "på riktigt"? Det är rätt bekvämt att ha någon som måste ställa upp helt på sina premisser utan att själv kunna ställa krav.

Vem är det som har bestämt att en rutten korrupt företagsledare skall ha den typen av absolut makt, att kunna äga människor, bestämma om de hamnar på gatan eller klarar sig? Inte jag.

rajjan_dammit
2010-09-01, 15:37
Vem är det som har bestämt att en rutten korrupt företagsledare skall ha den typen av absolut makt, att kunna äga människor, bestämma om de hamnar på gatan eller klarar sig? Inte jag.

Jag tror det är P. Engar som bestämt det. Det är väl lite det som är grejen, du får lön av mig, jag bestämmer vad du ska göra. Passar det inte får han väl hitta ett annat jobb.

Scratch89
2010-09-01, 16:01
Jag tror det är P. Engar som bestämt det. Det är väl lite det som är grejen, du får lön av mig, jag bestämmer vad du ska göra. Passar det inte får han väl hitta ett annat jobb.

Problemet är väl när de enda jobben man blir erbjuden spelar med samma regler...

Osten80
2010-09-01, 16:22
En hel del företag är verkligen bedrövliga arbetsplatser. Inte att jobbet är tråkigt, sådant där går att koppla bort, utan att man faktiskt är helt livegen och ofta jobbar under väldigt pissiga förhållanden med nästan noll chans att ha något skydd eller något att säga till om.
Jag har turligt nog undvikit och klarat mig undan de allra pissigaste jobbområdena, men en del andra har ju hamnat i den skiten.
I bland tänker jag att jag vill prova ett riktigt lökigt callcenter eller något liknande, bara för att få en ursäkt till att gå "falling down" på hela skiten. :)
Synd att facket är nollor, det finns mycket vettigt att ta i, istället för att tramsa runt med annan skit.

rajjan_dammit
2010-09-01, 16:29
Problemet är väl när de enda jobben man blir erbjuden spelar med samma regler...

Tough shit. ;)