handdator

Visa fullständig version : "För Svensk reklam"


Tricce
2010-08-30, 22:33
Vänsterpartist anmäler Kalles Kaviar reklamen till Reklamombudsmannen för att vara för svensk.

http://www.reklamombudsmannen.org/Uttalanden/Uttalande.aspx?page_id=495

Vad tycker ni? Rätt eller fel? Ro tyckte som tur var inte att den var "diskriminerande eller att den motverkar positiva sociala beteenden, livsstilar och attityder"
Men är det så här långt det har gått nu alltså?

(rippad från facebook gruppen "Socialdemokraterna i riksdagen - nej tack" via "Kan den här gamla grillen få fler fans än Lars Ohly" :D )

young_george
2010-08-30, 22:39
Hur vet du att det är en VP som anmälde?

Verkar snarare vara ett skämt

BigSpawn
2010-08-30, 22:41
jadu... en del har nog inte alla hästar i stallet så att säga, hade det vart tre utländska barn osv hade han nog inte brytt sig, men nejdå, man får inte vara för svensk i sverige(och tydligen inte reklam heller)

Herr Oberst
2010-08-30, 22:43
Äntligen.
Jag kommer inte äta en droppe kaviar till förrän barnen är utomeuropeiska och halvmånen pryder tuben

ha:cl
2010-08-30, 22:47
Kan dock se varför man gör detta. Vad är meningen med att smådalta för omväärlden som vi gör nu. Vi ställer oss snällt i ledet och anpassar oss till andra, fast vi går inte hela vägen.

Att göra såhär är ju att verkligen ta det till den där extra nivån.

Förutom detta ville jag bara säga att jag skäms, å hela Sveriges vägnar.

Olegh
2010-08-30, 22:50
Äntligen.
Jag kommer inte äta en droppe kaviar till förrän barnen är utomeuropeiska och halvmånen pryder tuben

Droppar din kaviar? Då är nog risken den att du redan köper något utländskt icke-nordiskt skräp, tillverkat av muslimer och/eller islamister.

Tricce
2010-08-30, 22:53
Hur vet du att det är en VP som anmälde?

Verkar snarare vara ett skämt

Det vet jag inte som sagt det var en ren ripp från "Kan den här grillen få mer fanns än Lars Ohly" så den "källan" finns nog inte men ett skämt, mja man kan ju alltid hoppas men så som anmälan är skriven så har jag svårt att tro det.

Det ger dock en olustig känsla när man inte längre blir förvånad över sådana där anmälningar.

young_george
2010-08-30, 22:54
Om jag ville parodiera någon form av politisk korrekthet så hade detta varit hur jag hade gjort det.
Se bara hur bra det fungerar här. Anmälaren är ju också en privatperson som inte namngivs, så hur vet man att det är en vänsterpartist? Att den först kommer upp på en sida med en klar politisk agenda gör det ännu mer misstänkt.

Titta bara på denna meningen t.e.x.: Det är mycket oetiskt (och ger nog många barn med annan etnisk härkomst en klump i magen)

Fordon
2010-08-30, 22:54
Vänsterpartist anmäler Kalles Kaviar reklamen till Reklamombudsmannen för att vara för svensk.

http://www.reklamombudsmannen.org/Uttalanden/Uttalande.aspx?page_id=495

Vad tycker ni? Rätt eller fel? Ro tyckte som tur var inte att den var "diskriminerande eller att den motverkar positiva sociala beteenden, livsstilar och attityder"
Men är det så här långt det har gått nu alltså?

(rippad från facebook gruppen "Socialdemokraterna i riksdagen - nej tack" via "Kan den här gamla grillen få fler fans än Lars Ohly" :D )

Fy fan va sjukt.
Dock ser jag ingenstans att privatpersonen skulle tillhöra ett viss parti. Skärpning?

Tricce
2010-08-30, 22:57
Anmälaren är ju också en privatperson som inte namngivs, så hur vet man att det är en vänsterpartist? Att den först kommer upp på en sida med en klar politisk agenda gör det ännu mer misstänkt.


Fy fan va sjukt.
Dock ser jag ingenstans att privatpersonen skulle tillhöra ett viss parti. Skärpning?

Det vet jag inte som sagt det var en ren ripp från "Kan den här grillen få mer fanns än Lars Ohly" så den "källan" finns nog inte men ett skämt, mja man kan ju alltid hoppas men så som anmälan är skriven så har jag svårt att tro det.

Det ger dock en olustig känsla när man inte längre blir förvånad över sådana där anmälningar.

Gah läs :)

young_george
2010-08-30, 22:58
Vi (eller iaf jag) har läst. Frågan kvarstår varför du skriver ut (eller väljer att ha kvar den infon) att det är en Vänsterpartist när du inte har någon källa på det.

Fordon
2010-08-30, 22:59
Gah läs :)

true true.. Men du kunde nog ha strukit ordet vänsterpartist så slipper du ses som någon som försöker vinkla information hit och dit. :)

ha:cl
2010-08-30, 22:59
Visst vore det äckligt ifall det var en vänsterpartist. Kommunister gör mycket äckliga grejjer och har många äckliga åsikter varför jag inte kommer bli förvånad.

Hur som haver har killen antingen en jävla humor, eller så är han, oavsett ifall han är vänster, otroligt korkad.

Fordon
2010-08-30, 23:03
Visst vore det äckligt ifall det var en vänsterpartist. Kommunister gör mycket äckliga grejjer och har många äckliga åsikter varför jag inte kommer bli förvånad.

Hur som haver har killen antingen en jävla humor, eller så är han, oavsett ifall han är vänster, otroligt korkad.

Det kan ju även vara så att det är en SD'are, ND'are eller främlingsfientlig person som anmäler just för att denne vill att folk ska reagera på något sådant. Var inte så trångsynt.

ha:cl
2010-08-30, 23:09
Det kan ju även vara så att det är en SD'are, ND'are eller främlingsfientlig person som anmäler just för att denne vill att folk ska reagera på något sådant. Var inte så trångsynt.

"Oavsett ifall han är vänster", passar inte SD´are ND´are eller främlingsfientliga personer in där?

Fordon
2010-08-30, 23:11
"Oavsett ifall han är vänster", passar inte SD´are ND´are eller främlingsfientliga personer in där?

Jag reagerade på din första mening. Din andra mening antydde bara att alla kan vara korkade.

Tricce
2010-08-30, 23:12
true true.. Men du kunde nog ha strukit ordet vänsterpartist så slipper du ses som någon som försöker vinkla information hit och dit. :)

true true :>

Jens.Andersson
2010-08-30, 23:14
Nästan i klass med Nogger Black där GB väl förövrigt drog tillbaka produkten.

130kg finsk sisu
2010-08-31, 07:22
Sveriges invandrare dör av skratt.

Nitrometan
2010-08-31, 07:28
Nästan i klass med Nogger Black där GB väl förövrigt drog tillbaka produkten.

Fast nazistglassen 88:an fick vara kvar.

8 - H är den 8:e bokstaven i alfabetet.

88 - HH - Heil Hitler






:D

Hur ska det gå med den blågula nationalistkaviaren?

Nitrometan
2010-08-31, 07:29
Sveriges invandrare dör av skratt.

Menar du att det är en kupp av SD för att döda invandrare? ;)

130kg finsk sisu
2010-08-31, 07:39
nämen invandrare måste ju fundera vart man har kommit... ;)

ha:cl
2010-08-31, 13:21
Jag reagerade på din första mening. Din andra mening antydde bara att alla kan vara korkade.

Var det inte det du reagerade på? Att jag bara tryckte ner på kommunister?

filmjölk
2010-08-31, 13:45
Jag tycker att vi skall hylla det faktum att riktiga svenskar är blonda, ljushyade och ariska. Jag gillar inte kaviar, men kommer tvinga i mig en hel tub ändå.

victor_n
2010-09-01, 15:11
nämen invandrare måste ju fundera vart man har kommit... ;)

Till ett jävla skämt till land? :p