handdator

Visa fullständig version : Starkare i triceps


Iron claw
2010-08-30, 19:53
Kör primärt basövningar men jag har märkt att jag skulle behöva fokusera lite extra på att bli starkare i triceps (särskilt när man kör stående pressar märks att jag är svag i triceps). Vilka övningar tycker ni är bäst om man vill bli starkare i triceps?

Kan noteras att jag får lite ont i armbågen när jag kör dips, en övning som jag annars gillar skarpt.

ceejay
2010-08-30, 19:54
smalbänk och liggande tricepextensions med rakstång runt huvudet är två mycket bra övningar som samtidigt kan köra väldigt tungt

spange
2010-08-30, 19:55
hmm, dips var just vad jag tänkte föreslå. Annars är det väl smalbänkar som gäller. Även frenchpress. Inget nytt under solen alltså (enligt mig då)

Psyla
2010-08-30, 19:58
Smal bänkpress och extensions med sving tycker jag har gett bra utdelning både volym och styrkemässigt..

Nashorn
2010-08-30, 20:05
Klossbänk, floorpress, rolling tricep extensions.

MtotheM
2010-08-30, 20:10
Smalbänk, dips och Pushdown skulle jag rekommendera. Om du däremot kör Bröst på samma dag som bröst så skulle jag satsa på vanlig bänk, hantelpress och pushdown. Triceps tar jävligt mycket stryk under vanlig bänk. Dips kanske du kan köra, men jag känner obehag i bröstet om jag kört bänk innan och du kommer troligen köra bänk först också då du annars kommer orka mindre när du bänkar. Valet är självklart ditt och det finns inget facit till vad som kommer att funka bäst. Viktigt är att du tycker om övningarna.

z_bumbi
2010-08-30, 21:02
Min första tanke är partiella pressar, starta en bit under det läge där du märker att du är svag och tryck dig igenom.
Sen kör du vanliga tricepsövningar av typen som redan räknas upp.