handdator

Visa fullständig version : kreatin, en fråga om hållbarhet


mak
2010-08-30, 19:23
om jag har en påse som har varit öppnad i runt 5 månader. kan man använda kreatinet ändå?

robertcop
2010-08-30, 19:41
om jag har en påse som har varit öppnad i runt 5 månader. kan man använda kreatinet ändå?

Om det varit väl förslutet och inte kommit in en massa fukt i det så skulle jag använda det.

mak
2010-08-30, 22:08
Om det varit väl förslutet och inte kommit in en massa fukt i det så skulle jag använda det.

oförsluten

Eizbear
2010-08-31, 07:55
Mak, är bara att testa. Lättast att se är om det har klumpat ihop sig och smakar annorlunda, men det värsta du behöver oroa dig för att minskad effekt av det. Själv har jag både kört kreatin som har legat i öppen förpackning länge, och kreatin som gick ut fö 2 år sen. Varför ?? Tja, jag hittade skiten längst in i mitt skåp, och ja tänkte att ja kan lika väl testa det, och det funkade. Om det var lika bra eller ej, det kan jag ej svara på, men jag märkte effekt av att.

Men är du osäker så släng skiten, det är inga pengar det handlar om ...

ChrisDEFC
2010-08-31, 17:33
mak, är bara att testa. lättast att se är om det har klumpat ihop sig och smakar annorlunda, men det värsta du behöver oroa dig för att minskad effekt av det. Själv har jag både kört kreatin som har legat i öppen förpackning länge, och kreatin som gick ut fö 2 år sen. Varför ?? Tja, jag hittade skiten längst in i mitt skåp, och ja tänkte att ja kan lika väl testa det, och det funkade. Om det var lika bra eller ej, det kan jag ej svara på, men jag märkte effekt av att.

men är du osäker så släng skiten, det är inga pengar det handlar om ...

+1