High1ander
2010-08-30, 10:27
Vilka av dessa företag är minst sämst? Eller finns det andra alternativ? Jag har använt alla en gång, och tror bara FedEX är den enda som inte klantat sig.
DHL lovade att en sak skulle komma fram i tid, för det betala man 800kr. Fick tillbaka iaf 400kr när de missa deadline.
TNT som just nu har en dator jag beställt strular som fan:
1. Deras system visar klockan 7.00 så är paketet i trucken för utskick, problemet är att det uppdateras långt senare. Så vid 12 tiden kommer informationen fram att paketet ens ska leveras den dagen, vilket är för sent för att planera sin dag, dvs. vid 12 ser man vad som skedde klockan 7.
2. Jag ringde och boka för förra fredagen, och de försökte istället skicka ut det på torsdagen, sen väl på fredagen som var det fastslagna datumet så han de inte med (och jag har då skippat kurser i onödan). Så man fick inte sin dator till helgen (som man nu fått vänta på i snart en månad).
3. På fredagen ringer jag och bokar då för måndagen, de ska ringa upp men gör det inte.
4. På måndagen (idag, australiensk tid) ringer jag på morgonen och ber om en tid, de har lagt ut jobbet på annat företag så de ska ringa upp mig inom en timme. De ringer inte, så efter 2 timmar ringer jag igen, och de ska ringa upp snabbt och säga, vilket de inte gör... Sitter och vaktar hemma, kollar hemsidan som sagt uppdateras den långt efter vad som skett. Så vi 18.30 står det att de inte haft tid vid 17.00... Då har man vaktat sen 10.00 till 18.00, eftersom de inte ringer på mobilen eller liknande när de är framme, utan man måste vara alert och höra om någon knackar på dörren.
Bra, då har man totalt slösat bort två dagar på deras inkompetens och sketna system, sen har man missat kurser. Det som stör mig mest är att inte fan kan man ge skit till de som är ansvariga. De verkar också tro att man fan ska fortsätta vara hemma och vara glad, efter att de kastat bort två dagar redan.
Tycker bara det är så stört att det är en marknad med flera stora företag, och ändå så håller de så jävla låg nivå.
Lite rankning av antal gånger jag använt dom och problem:
UPS = 1 problem av 1 möjliga
FedEX = 0 problem av 2-3 möjliga
TNT = 1 problem av 1 möjliga
DHL = 2 problem av 3 möjliga
Med problem så innebär det just att de skickar saker en dag för tidigt eller för sent, att det lovar en specifik tid (som man betalar just jävligt mycket extra för) eller att de inte levererar då de angivit att de ska göra det.
Så självklart som det är nu är det FedEX som leder, men tyvärr ibland som nu är man tvungen att använda TNT eller DHL då de man shoppar hos har avtal med dom.
DHL lovade att en sak skulle komma fram i tid, för det betala man 800kr. Fick tillbaka iaf 400kr när de missa deadline.
TNT som just nu har en dator jag beställt strular som fan:
1. Deras system visar klockan 7.00 så är paketet i trucken för utskick, problemet är att det uppdateras långt senare. Så vid 12 tiden kommer informationen fram att paketet ens ska leveras den dagen, vilket är för sent för att planera sin dag, dvs. vid 12 ser man vad som skedde klockan 7.
2. Jag ringde och boka för förra fredagen, och de försökte istället skicka ut det på torsdagen, sen väl på fredagen som var det fastslagna datumet så han de inte med (och jag har då skippat kurser i onödan). Så man fick inte sin dator till helgen (som man nu fått vänta på i snart en månad).
3. På fredagen ringer jag och bokar då för måndagen, de ska ringa upp men gör det inte.
4. På måndagen (idag, australiensk tid) ringer jag på morgonen och ber om en tid, de har lagt ut jobbet på annat företag så de ska ringa upp mig inom en timme. De ringer inte, så efter 2 timmar ringer jag igen, och de ska ringa upp snabbt och säga, vilket de inte gör... Sitter och vaktar hemma, kollar hemsidan som sagt uppdateras den långt efter vad som skett. Så vi 18.30 står det att de inte haft tid vid 17.00... Då har man vaktat sen 10.00 till 18.00, eftersom de inte ringer på mobilen eller liknande när de är framme, utan man måste vara alert och höra om någon knackar på dörren.
Bra, då har man totalt slösat bort två dagar på deras inkompetens och sketna system, sen har man missat kurser. Det som stör mig mest är att inte fan kan man ge skit till de som är ansvariga. De verkar också tro att man fan ska fortsätta vara hemma och vara glad, efter att de kastat bort två dagar redan.
Tycker bara det är så stört att det är en marknad med flera stora företag, och ändå så håller de så jävla låg nivå.
Lite rankning av antal gånger jag använt dom och problem:
UPS = 1 problem av 1 möjliga
FedEX = 0 problem av 2-3 möjliga
TNT = 1 problem av 1 möjliga
DHL = 2 problem av 3 möjliga
Med problem så innebär det just att de skickar saker en dag för tidigt eller för sent, att det lovar en specifik tid (som man betalar just jävligt mycket extra för) eller att de inte levererar då de angivit att de ska göra det.
Så självklart som det är nu är det FedEX som leder, men tyvärr ibland som nu är man tvungen att använda TNT eller DHL då de man shoppar hos har avtal med dom.