handdator

Visa fullständig version : Få grövre armar!


andreaswho91
2010-08-29, 22:03
Hejsan!

Har några enkla frågor jag skulle vilja ha besvarade, vart hitskickad som tips, tydligen är ni bra på såna här saker.. haha ^^

Börjar gymma om 2 veckor, Har köpt hem en Gainer Pro 4kg - jordgubbssmak (lite info)

Hur gör man för att få grövre armar? har läst att man ska träna triceps som en galning, och att tricepen utgör 2/3 av armens storlek.
Har ganska taniga armar just nu, alla svar/råd vore guld värt!

Tack för mig!

Richthofen
2010-08-29, 22:07
få en sån allsidig träning du kan i byggningssyfte och kötta på strikt

Giljotinen
2010-08-29, 23:25
Träna inte bara armar. Det kommer nog gynna hela din tillväxt om du kör hela kroppen. Axlarna påverkar även hur stora armarna ser ut!

andreaswho91
2010-08-29, 23:44
Jag vet jag vet, men min överkropp (räkna bort armarna) ser större ut än själva armarna, alltså jag har 6-pack och som en y-formad överkropp, samt brösten är väldigt tränade. Om man gämför med armarna, därför vill jag träna upp mina armar..och axlar, fick nyligen reda på att axlar oxå spelar roll..

kalajset
2010-08-29, 23:47
Som sagt träna hela kroppen. Det är grundtipset. Knappast någon höjdare med "biffiga armar", och resterande del av kroppen spinkig. Detta kommer de flesta som börjar träna just t ex bara armar/bröst/oftast litet mage med, underfund med efter att de kört på gymmet ett tag, så lika bra att s as göra rätt från början. :) Jag har heller verkligen inte kört särskilt länge på gymmet, men önskar ändå jag s as verkligen lyssande på mitt "eget" råd, från början.

Hoppa inte på något hokus-pokus program, utan använd dig av ett beprövat program utformat av någon som varit med länge i branschen, och redan gjort eventuella framtida misstag "åt dig". Då slipper du fundera så mycket på vad som fungerar och ej, eftersom beprövade program utformat av kunniga personer garanterat kommer ge resultat.

Något dessa program så gott som alltid har gemensamt är att de fokuserar på så kallade basövningar, alltså övningar som involverar stora delar av kroppens muskulatur på en och samma gång. Dessa kan t ex vara bänkpress eller knäböj. Detta är också något som det kan ta tid att s as upptäcka själv, maskiner och isolationsövningar i all ära, de kan absolut ha sin plats, men det är den s as tunga, (allt är relativt, här kan man bara utgå från sin egen styrka), träningen med fria vikter som har format grunden till så gott som alla verkligt "biffigas" fysik.

feyin
2010-08-30, 09:35
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=19350

JimmyJoe
2010-08-30, 11:03
Träning har jag hört är väldigt bra.

andreaswho91
2010-08-30, 12:05
Som sagt träna hela kroppen. Det är grundtipset. Knappast någon höjdare med "biffiga armar", och resterande del av kroppen spinkig. Detta kommer de flesta som börjar träna just t ex bara armar/bröst/oftast litet mage med, underfund med efter att de kört på gymmet ett tag, så lika bra att s as göra rätt från början. :) Jag har heller verkligen inte kört särskilt länge på gymmet, men önskar ändå jag s as verkligen lyssande på mitt "eget" råd, från början.

Hoppa inte på något hokus-pokus program, utan använd dig av ett beprövat program utformat av någon som varit med länge i branschen, och redan gjort eventuella framtida misstag "åt dig". Då slipper du fundera så mycket på vad som fungerar och ej, eftersom beprövade program utformat av kunniga personer garanterat kommer ge resultat.

Något dessa program så gott som alltid har gemensamt är att de fokuserar på så kallade basövningar, alltså övningar som involverar stora delar av kroppens muskulatur på en och samma gång. Dessa kan t ex vara bänkpress eller knäböj. Detta är också något som det kan ta tid att s as upptäcka själv, maskiner och isolationsövningar i all ära, de kan absolut ha sin plats, men det är den s as tunga, (allt är relativt, här kan man bara utgå från sin egen styrka), träningen med fria vikter som har format grunden till så gott som alla verkligt "biffigas" fysik.



Tack för ditt svar! men vars hittar jag ett sådant schema? som verkligen funkar och är något misslyckande "fritt" ?

pellepedal
2010-08-30, 12:16
Ett bra recept för stora armar är:

Kötta på med tunga knäböj, bänk, mark, militärpressar.
Ät tillräckligt med mat, och vila.

bleiz
2010-08-30, 12:33
När du har blivit varm i kläderna och byggt upp en bra grundstyrka (vilket tar ganska länge) så rekomenderar jag Ehrling Wahlgrens armprogram.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151775&highlight=ehrling

hugok
2010-08-30, 16:25
Kör basövningar i början större delen av ett överkroppspass om du nu vill köra halvkropp. Ca 40 minuter, lite bänkpress, militärpress, rodd och chins. Ta sedan de sista 20 minuterna till armar. Ca 4 set på triceps och 4 på biceps ungefär. Det har funkat för mej.

TheGhr
2010-08-30, 16:31
alltså jag har 6-pack och som en y-formad överkropp, samt brösten är väldigt tränade.
Det gillade jag! Y-form är betydligt bättre att säga än V-form. Jag snor den, känn dig stolt. ;)

ViktorLarsson
2010-08-30, 16:56
Själv sitter man här och funderar vad den magiska träningen för armutveckling är. Börjat köra biceps/triceps två gånger i veckan 12 set per vecka biceps, 14 set per vecka triceps och armarna har växt äntligen (kanske med tanke på att jag äter mer). Är ändå skeptisk till så mycket träning för bara armar. Men vafan, man vet ju ingenting om hur man skall träna.
Bara att testa sig fram som man gjort i snart 4 år nu men ändå inte förstått vad som verkligen fungerar. :D

(Desperat kille som vill ha minst 42 guns! :em:)

/Peace.

andreaswho91
2010-08-30, 21:11
Kör basövningar i början större delen av ett överkroppspass om du nu vill köra halvkropp. Ca 40 minuter, lite bänkpress, militärpress, rodd och chins. Ta sedan de sista 20 minuterna till armar. Ca 4 set på triceps och 4 på biceps ungefär. Det har funkat för mej.

Kan du förklara lite mer? alltså, vad exakt är militärpress och rodd osv?

1 set = 12x3 eller vadå? ;s