handdator

Visa fullständig version : Snygga CV


bengdoktor
2010-08-29, 12:02
...underlättar när man söker jobb, särskilt de jobb jag söker. det var någon som postade sitt CV för ett tid sedan var riktigt snyggt och gav bra inspiration, men jag hittar det inte! har sökt och sökt men utan lycka. det var ett cv på 4-5 sidor i pdf-format som jag mycket gärna vill hitta.

har ni ett eget cv eller exempel på ett snyggt och lite annorlunda cv så posta gärna! cv-guider o. dylikt på nätet är inte av intresse, det ska vara speciella!

bengdoktor
2010-08-29, 13:29
hittade bra förslag!
http://soppapaenspik.com/2009/04/21-snygga-och-anvanbara-cv/

Jens.Andersson
2010-08-29, 13:36
4-5 sidor (om inte bilagor är inräknade) är ganska mycket. Då har man ju missat att presentera
sig själv på ett kort och intressant sätt.

LoTiX
2010-08-29, 13:38
http://rickard-kristoffersson.se/Kristoffersson,%20Rickard%20-%20Lang%20CV.pdf ?

Tror inte jag postat den här men den är ungefär så lång och ligger på min hemsida som jag vet jag länkat till någon gång.

Stoltz
2010-08-29, 13:38
4-5 sidor i ETT CV???

Jag hade kastat den i soptunnan direkt..!

Torwald
2010-08-29, 13:57
SHIT vad fula CVn på sidan du skickade. Det ska vara enkelt att läsa och det ska gå jävligt snabbt att fatta att du är bäst.

Och 4-5 sidor hade varit auto-ding om det inte var ett rent akademiskt jobb.

EDIT: Men antar att det beror på vad man söker för jobb...

stevebc
2010-08-29, 15:16
En sida meritförteckning (typ CV) och en sida personligt brev/motivering är väl standard?

Tror resten ryker rätt så lätt.

Torwald
2010-08-29, 15:20
En sida meritförteckning (typ CV) och en sida personligt brev/motivering är väl standard?

Tror resten ryker rätt så lätt.

Beror säkert på bransch och land, men det är en vanlig standard.

Apos78
2010-08-29, 15:34
Har aldrig skickat ett CV på endast en sida. Brevet är en annan sak men även då jag allteftersom rensar från mitt CV så är det ändå svårt att få med det jag vill på bara en sida.

Beror nog som sagt på vilket jobb som söks men även hur utbildningen sett ut, enskilda kurser, tidigare arbetsplatser etc. Har man arbetat på McDonalds och endast gått gymnasie så går det att hålla kort men inte med ett antal arbetsgivare som referenser och en högskolsutbildning + ett antal enskilda kurser. Givetvis får man tänka över vad som egentligen behöver vara med. Jag tar t.ex. inte med gymnasieutb då det är år och dag sedan.

Och arbete har jag hittat.

xkurdi
2010-08-29, 20:55
CV skall ju vara kort och gott så att arbetsgivaren/annan som läser inte skall tappa intresset direkt eller?

Jag hittade ett CV i photoshop format till en kompis en gång då han sökte ett jobb på ett tryckeri och det gick bra :)
Här är den jag menar:

http://weyforth.deviantart.com/art/CV-56693158?qj=1&q=boost:popular+in:designs&qo=468

stevebc
2010-08-29, 21:04
CV skall ju vara kort och gott så att arbetsgivaren/annan som läser inte skall tappa intresset direkt eller?

Jag hittade ett CV i photoshop format till en kompis en gång då han sökte ett jobb på ett tryckeri och det gick bra :)
Här är den jag menar:

http://weyforth.deviantart.com/art/CV-56693158?qj=1&q=boost:popular+in:designs&qo=468Fast det är ju en rätt unik bransch, och ett sådant CV hade ju bara gått hem i den. Dessutom antar jag att poängen med ett sådant CV är att belysa ens talang för formgivning och liknande, inte ens talang att kopiera det andra gjort och visa upp som sitt eget.

Jockefoten
2010-08-29, 21:04
Cv? Tsss.

Det nya är video resumé:
i-OGD2DgIHI

Torwald
2010-08-29, 21:11
Cv? Tsss.

Det nya är video resumé:
i-OGD2DgIHI

Det där är ju parodi på Aleksey Vayner, "Impossible is Nothing"... *popcorn*

Torwald
2010-08-29, 21:15
Det är inte så många som har kvar originalet, men här är det i alla fall:
http://www.sportpost.com/video/view/Impossible+Is+Nothing+video+rsum+Aleksey+Vayner

Bahir
2010-08-29, 21:21
Till ämnet tillhörande:

4YBxeDN4tbk

Scratch89
2010-08-29, 21:28
Dessutom antar jag att poängen med ett sådant CV är att belysa ens talang för formgivning och liknande, inte ens talang att kopiera det andra gjort och visa upp som sitt eget.

Något för herr ML, kanske? :D

The_RobRoy
2010-08-29, 21:40
http://rickard-kristoffersson.se/Kristoffersson,%20Rickard%20-%20Lang%20CV.pdf ?

Tror inte jag postat den här men den är ungefär så lång och ligger på min hemsida som jag vet jag länkat till någon gång.

Du kanske inte ska skylta med dina 4:a sista siffror helt öppet..

LoTiX
2010-08-29, 21:44
Du kanske inte ska skylta med dina 4:a sista siffror helt öppet..

Tänkte du beställa något? *popcorn*

The_RobRoy
2010-08-29, 21:47
Tänkte du beställa något? *popcorn*

Nej, men det finns många elaka människor. Vet iofs inte ens om man kan göra något med den informationen.

Elso
2010-08-29, 21:50
Jag sa upp mig för två månader sen och sett över de ansökningarna som kommit in till min tjänst och jisses vad konstigt folk resonerar angående just CV + personligt brev.

Vissa kör flashiga bildern och pptmallar på både CV och brevet, folk uttrycker sig knasigt om vad de kan och inte kan. Personligen till de jobb jag söker går allt med bilder och färger bort, jag tror på att vara professionell och fatta sig kort, jag tror inte de vill veta så mkt bakgrund i det skedet till varför du söker jobbet utan snarare om du är kompetent och matchar deras profil som de söker.

Men är det som redan nämnt i tråden beroende på vad man söker för jobb.

Mitt är ap-enkelt och i och med att jag har jobbat på flera olika stället har det nu passerat en A4 annars gillar jag en A4-historia bättre.

Namn Efternam
Kontaktuppgifter


Arbetslivserfarenhet
År Titel Beskrivning av tjänsten max två meningar


Utbildning
År Skola


Referenser
Enbart den/de senaste med kommentaren "Fler referenser finnes på begäran"


Anmärkningsvärt är hur man lägger upp det, jag söker jobb på min senaste anställning dvs den är det som jag är mest stolt över och visar det då högst upp, andra har sin senaste anställning längt ner och då står det "sommarjobb på skarasommarland" högst upp. *screwy*

The_RobRoy
2010-08-29, 22:04
Jag tycker min CV-mall är riktigt bra.

Storyn är att min kompis fick det ifrån en kompis, som fick det ifrån en advokat på Mannerheim Swartling.

Tänker dock inte dela med mig av den till fler. Det har redan spritts för mycket :P

LoTiX
2010-08-29, 22:06
Jag tycker min CV-mall är riktigt bra.

Storyn är att min kompis fick det ifrån en kompis, som fick det ifrån en advokat på Mannerheim Swartling.

Tänker dock inte dela med mig av den till fler. Det har redan spritts för mycket :P

Advokat? Då är den i Times New Roman!

The_RobRoy
2010-08-29, 22:36
Advokat? Då är den i Times New Roman!

Har faktiskt varit tvungen att byta ut typsnittet :D

xkurdi
2010-08-30, 17:45
Fast det är ju en rätt unik bransch, och ett sådant CV hade ju bara gått hem i den. Dessutom antar jag att poängen med ett sådant CV är att belysa ens talang för formgivning och liknande, inte ens talang att kopiera det andra gjort och visa upp som sitt eget.

Jo men det där var bara en inspirations källa som jag länkade till.
Det CV:et som min kompis gjorde var uppe på nätet då, det var lite flash baserat också men nästan som det som du säger, det är för ens talang och formgivning.

Men han vart rätt duktig.