handdator

Visa fullständig version : The road to Beach 2011


DIF1891
2010-08-29, 01:39
Tjenare, min första träningsjournal som jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt då jag har börjat träna ordentligt på gym nu efter ett antal år av slapphet efter att jag lagt målvaktsskridskorna på hyllan.

Jag är snart 18 år gammal och bor i en förort till Stockholm. Utöver att gå i skolan och träna så umgås jag med min flickvän, familj och vänner. Det händer också att jag sitter framför datorn men det kommer det bli mycket mindre av nu då jag kommer ha mycket skola och ska satsa mer än jag gjort tidigare på träningen. Jag spelade hockey från när jag var 5 ½ år gammal fram till jag var 15 då jag la av pga. skolan tog för mycket tid och jag hade helt enkelt tröttnat.

Jag har aldrig kört speciellt "seriöst" på gym tidigare så jag är ganska ny (kört ca 2 ½ månad) så jag tar inte speciellt tunga vikter än, men det kommer väl förhoppningsvis..

Jag tränar 3-4 ggr i veckan och då kör jag efter Strongman (http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/) schemat. Mitt mål med träningen är att vara i så bra form som möjligt innan sommaren 2011, dels för att jag själv vill må bra och dels för att se bra ut. Jag behöver inte träna speciellt mycket ben då jag har kvar de mesta av mina gamla hockey muskler i benen, utan fokuserar mest på överkroppen men underhållstränar benen 1 gång i veckan + promenader.


Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva här än lite kort fakta, så här kommer det...

Vikt: 73 kg (morgonvikt)
Längd: 175 cm
Ålder: 18