handdator

Visa fullständig version : M-STAK & 17-T Somatocri-MX


LPA
2010-08-28, 19:30
Undrar om det kan vara farligt att ta båda dessa samtidigt, M-STAK & 17-T Somatocri-MX?

Kolla gärna på någon kosttillskotts åter försäljares hemsida vad det är för något om ni inte vet, vet att båda två finns¨på GG.

frong
2010-08-28, 19:51
Undrar om det kan vara farligt att ta båda dessa samtidigt, M-STAK & 17-T Somatocri-MX?

Kolla gärna på någon kosttillskotts åter försäljares hemsida vad det är för något om ni inte vet, vet att båda två finns¨på GG.

Farligt...?

kjell33
2010-08-28, 19:54
Vet du ens vad de innehåller??

Pepz
2010-08-28, 20:05
två skitprodukter imho.

nej det är nog inte farligt att ta dessa samtidigt men man kan inte veta då de innehåller kanske 50 ingredienser och man har ingen aning om synergiverkan

LPA
2010-08-28, 20:42
Jo jag har hyfsad koll på båda produkterna. men jag tänker om de är något speciellt ämne som finns i den ena som gör att kroppen kan ta skada av när man käkar den andra samtidigt.

Jag är ute efter åsikter.. vet att många tycker allt sånt här är skit men jag vill själv pröva och se så får jag avgöra själv sen om det är skit eller inte :)

King Grub
2010-08-28, 20:46
Inte vad man vet, men merparten av ingredienserna finns det ingen forskning på människor gjorda, så vem vet, och heller inget som stödjer påstådda effekter.

Medusa
2010-08-28, 20:55
behövs knappast någon forskning för allting här i världen, somliga saker känner man själv av och det är egentligen allting som betyder något.. M-stak är ett utmärkt tillskott och jag har alltid märkt en skillnad i min träning och återhämtning med universals produkter, framförallt M-stak och Stak.. om det är farligt att inta tillsammans med det du nämnde vet jag inte, om du vill vara på den säkra sidan så låt helt enkelt bli, om du vill chansa så ta båda, ingen kommer ge dig ett perfekt svar du får helt enkelt tänka och ta ansvar själv.. tyvärr.. SUNT förnuft tror jag det kallas..

Kischen
2010-08-28, 21:41
behövs knappast någon forskning för allting här i världen, somliga saker känner man själv av och det är egentligen allting som betyder något..


Jag har gjort några egna prådukter, dom är assbra men har ingen sådan där forskning som pevisar att dom funkar, men det gör dom! Köpa? Bra pris kåmpis.

:D

Medusa
2010-08-28, 22:03
Jag har gjort några egna prådukter, dom är assbra men har ingen sådan där forskning som pevisar att dom funkar, men det gör dom! Köpa? Bra pris kåmpis.

:D

behöver knappast göras en studie i att det gör ont att torka sig med sandpapper i röven, sunt förnuft kommer man ganska långt med och det gäller även vid kosttillskott, i slutändan handlar det bara om dig och upplever du att någonting fungerar så kör på det, oavsett om någon annan mupp på något internetforum eller på gymmet hävdar annorlunda... efter att ha pluggat ett tag nu och gått igenom olika magisteruppsatser och div.studier och teoretiska resonemang så inser man rätt snabbt att en hel del är kvalificerat skitsnack, med moderna statistikverktyg kan du bevisa samband mellan i princip vadsomhelst sålänge du bara samlar in data.. teorier även om dom fungerar i teorin är fortfarande bara modeller av verkligheten och dom stämmer inte 100% överens, du kan aldrig bli 100% ig oavsett vad.. allt vi gör är sämre eller bättre gissningar.. i slutändan har du alltid mänskligt beteende som en faktor och det kan ALDRIG ersättas med en slumpvariabel...

Sniggel
2010-08-28, 22:13
Så att istället för att gå på något som är statistiskt sannolikt, så reducerar vi oss till att gå på känsla (n=1 och upplevd effekt istället för mätbar) där placebo-effekter kan skugga den verkliga effekten (om den ens existerar).
Med sunt förnut kommer vi även känna av om produkterna kan tänkas ge bi-effekter längre fram.

King Grub
2010-08-28, 22:14
i slutändan handlar det bara om dig och upplever du att någonting fungerar så kör på det, oavsett om någon annan mupp på något internetforum eller på gymmet hävdar annorlunda...

Ja, "funkar för mig" av en annan "mupp" på ett forum eller på gymmet är ju ett sant bevis för något, och något av en klassiker, särskilt när det sedan visar sig handla om saker som helt är i avsaknad av "effekt". Ecdysteron, glutamin, testomin, osv, osv - helt värdelösa saker i muskeluppbyggande syfte, och hur många gånger har man inte sett en bjässe skriva/säga "funkar för mig" om produkten och höjt den till skyarna i alla fall?

Särskilt när det gäller trådstartarens fråga, om ev negativa hälsoeffekter, så kan man inte "känna" dessa, om dom inte är väldigt allvarliga.

zegna
2010-08-31, 11:56
Farligt...?

Danska livsmedelsverket skriver följande om
Animal M Stak 19feb i år

"Fødevarestyrelsen advarer forbrugerne mod en række kosttilskud og sportsprodukter, der indeholder farlige planteingredienser og kan give skader på bl.a. centralnervesystemet og leveren ved indtagelse."

Översatt lite sådär snabbt "Livsmedelsverket varnar konsumenter mot en rad kosttillskott som innehåller farlig växtingredienser (plantor/växtdelar?) som kan ge skador på bla centralnervsystemet och levern.

Animal
• M-Stak tabletter, 21 poser pr. dåse
• Test tabletter 21 poser pr. dåse
• Stak tabletter, 21 poser pr. dåse

Och då även

Muscletech
• New Anabolic Halo (pulver) 1.09 kg
• naNO Vapor (pulver) 1.36kg




http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2010/Advarsel_mod_farlige_kosttilskud_og_sportsprodukte r.htm