handdator

Visa fullständig version : Konstiga saker på axeln


AronP
2010-08-28, 00:50
Har fått några konstiga saker på axeln. Det är som tunna strängar ligger under huden och som går vinkelrätt mot muskelfibrerna. Syns ffa när jag lyfter armen ut åt sidan. Dom gör inte direkt ont men trycker man på dom kan man känna lite. Dom verkar även klia en del, inte så att dom medvetet kliar men jag kliar mig där lite nu och då och känner då av dom. Det kan också vara så att jag alltid haft dom men att dom kommit fram nu under min diet. Försökte ta lite bilder men kameran och min hand är inte den bästa så dom blev en aning suddiga. Någon som har en gissning på vad det kan vara?

Fajerfajtern
2010-08-28, 01:02
Hudbristningar, men dom brukar vara åt det röda hållet.

AronP
2010-08-28, 01:06
Inte hudbristningar, sådana har jag ett flertal så dom vet jag hur dom ser ut. Man ser tom några svaga på de där bilderna som löper vinkelrätt mot "sakerna", dvs i riktning med fibrerna. "Sakerna" sticker upp ur huden.

Zibb
2010-08-28, 11:05
jag har sånna också och undrar vad det är för ngt

Lellee
2010-08-28, 11:08
ser nästan ut som en form utav nässelutslag på bilderna ? med du sa att de inte kliade nått speciellt... nån allergisk reaktion ?

samsung
2010-08-28, 11:23
exakt så hade jag efter mitt bröstpass i onsdags, då på bröstet. Var som en liten förhöjning i huden men var rätt öm om jag tryckte på den (Nej inte bröstvårtan...) kändes nästan som en körtelklump men den är nog borta idag känns det som.

AronP
2010-08-28, 14:01
ser nästan ut som en form utav nässelutslag på bilderna ? med du sa att de inte kliade nått speciellt... nån allergisk reaktion ?
Tror inte det. Har haft det säkert en månad nu. Dom verkar vara olika mycket svullna för idag syns dom inte alls lika tydligt. Känns som dom är relaterade till muskeln.

wird
2010-08-28, 14:31
Jag vet inte vad det är för något, även jag vill veta vad det är.

Vunnis
2010-08-28, 17:16
Axelmuskeln har nått sin maxvolym och har kommit fram till att bästa sättet att bygga vidare för att inte du ska bli ledsen är att bygga nu utanför kroppen istället!

Kanske inte..? Är du orolig så får du nog gå till en vårdcentral så dom kan skicka hem dig och säga att de inte gör någonting åt sådana (byt ut mot faktiskt medicinskt fel) för att det inte är livshotande.