handdator

Visa fullständig version : Tur man väger 120!


daks
2010-08-28, 00:21
Saxat ur sydsvenskan

Varning för stor stark och full

Text: Mikael Anjou
Uppdaterad 27 augusti 2010 23.59 Publicerad 27 augusti 2010 14.03
[+] [-] Textstorlek | Skriv en kommentar |

Hälsa. Stora, berusade män är inget bra sällskap, visar ny forskning. Kanske ingen direkt chock, men nu vet man mer.
Holländska och amerikanska forskare har tittat närmare på 800 försökspersoner och funnit att män med en vikt på omkring 100 kilo blir både mer aggressiva och våldsamma än män som väger 30 kilo mindre.

Försöket är världens största och utfördes dubbelblint. Varken försöksledare eller testpersoner visste om den alkoholsmakande dryck som serverades verkligen innehöll sprit.

Hittills har ingen rett ut varför skillnaden finns, men i danska ”Forskningsnyt for Psykologi” spekuleras om att de större männen hela livet varit mer framgångsrika när det gäller våld eller hot om våld.

Kvinnorna glömdes inte bort i försöket. De blev visserligen något mer agressiva av alkohol, men här spelade vikten ingen roll.

http://www.sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/article1213854/Varning-for-stor-stark-och-full.html://

http://www.kungforpresident.se Sensuellt? Njae...

ceejay
2010-08-28, 00:23
jag blir inte aggressiv och jag väger runt 100? :S

daks
2010-08-28, 00:30
Då får du dricka mer!

ceejay
2010-08-28, 00:35
true dat, får göra det imorrn

daks
2010-08-28, 00:37
Och motbevisa undersökningen! Stora killar ska vara snälla killar!
God natt!

ceejay
2010-08-28, 00:38
mjoo, det är ju dom små somfår mindervärdeskomplexX!!!

daks
2010-08-28, 00:45
Okej då, ska jag vara helt ärlig väger jag nog bara 116 nu.

hugok
2010-08-28, 11:55
mjoo, det är ju dom små somfår mindervärdeskomplexX!!!

+1. Precis som små hundar.

Verbatim
2010-08-28, 12:01
Sitter det ett gäng aggresiva tjocksmockar och hävdar att vi normalviktiga har mindervärdeskomlex?

Jag tolkar detta som att överviktiga dessutom har svårt att läsa, och tur är väl det, annars hade jag antagligen blivit misshandlat för detta inlägg.

ceejay
2010-08-28, 12:04
lol

Arne Persson
2010-08-28, 12:52
Hoppsan! Här får man nog allt skärpa till sig. Man har ju inget som helst aggressivt "fyllebeteende". Illa illa!

daks
2010-08-28, 13:16
Hoppsan! Här får man nog allt skärpa till sig. Man har ju inget som helst aggressivt "fyllebeteende". Illa illa!

Som ovan, då får du dricka mer! Kanske har du gett upp för tidigt. Prova att byta till starkare varor. Kanske äta lite mindre på dagen. Ge inte upp!

Arne Persson
2010-08-28, 13:22
Som ovan, då får du dricka mer! Kanske har du gett upp för tidigt. Prova att byta till starkare varor. Kanske äta lite mindre på dagen. Ge inte upp!

Promise!:cheers:

daks
2010-08-28, 13:31
Promise!:cheers:
Men skyll inte på mig om det går överstyr! Du är en stor gosse och då får man själv ta ansvar för sina handlingar.

Kräftskivor brukar vara utmärkta tillfällen att öva på! Glöm inte att ta hela snapsarna i ett. Fast det finns väl ingen som delar en snaps på flera tillfällen. Kanske om man ammar, men då är man förhoppningsvis inte en stor påg och enligt undersökningen kommer man då bli aggressiv oavsett!

Eddie Vedder
2010-08-28, 14:24
Jag försöker irritera mig på artikeln och jobba upp en aggression. Men det går bara inte...

daks
2010-08-28, 15:09
Jag försöker irritera mig på artikeln och jobba upp en aggression. Men det går bara inte...

Kan det vara viktrelaterat?

Eddie Vedder
2010-08-28, 15:59
Kan det vara viktrelaterat?

Det måste vara så.

bertbert
2010-08-28, 17:30
Jag försöker irritera mig på artikeln och jobba upp en aggression. Men det går bara inte...

Kan det vara viktrelaterat?

Eller så är det något så trevligt som helt vanligt allmänförstånd!

daks
2010-08-28, 17:35
Eller så är det något så trevligt som helt vanligt allmänförstånd!

I kombination med en lägre vikt såklart! Jo, det skulle kunna förklara det.
Allmänförstånd är ett påhittat ord, tur att jag är nykter och för tung!

Eddie Vedder
2010-08-28, 19:02
Eller så är det något så trevligt som helt vanligt allmänförstånd!

Sånt har jag inte.

Oxe
2010-08-29, 15:46
Vid ölen var det lugnt, vid whiskyn var det också lugnt, problemen började komma isamband med absinten...

Men hävdar starkt på att det är inte alkoholen som får en aggressiv utan idioterna som är runt omkring..

daks
2010-08-29, 20:00
Absint som brukar leda till så bra saker... Konstigt, nästa gång prova att hålla dig enkom till absint.
Blanda har man ju hört är illa!

Eddie Vedder
2010-08-29, 20:28
Absint som brukar leda till så bra saker...

Röda rummet, Hemsöborna, Tjänstekvinnans son med mera.

Oxe
2010-08-29, 20:34
Absint som brukar leda till så bra saker... Konstigt, nästa gång prova att hålla dig enkom till absint.
Blanda har man ju hört är illa!

Tack vara absinten så kommer jag vara tvungen att införskaffa en figthing utrustning och massa mig ner till lokala klubben för att stå för allt jag sa under fyllan...

Jag brukar vara väldigt lugnt och trevlig när allmäntillståndet är ok, dock är man på dåligt humör när man börjar så kan det bli som det blir...

Sen var ju inte helgens utgång planerad, kom just hem från gymmet när kollegan sa att vi kommer och hämtar upp dig... var ju dömt att gå käpprätt..

difeddy
2010-08-29, 20:42
Sitter det ett gäng aggresiva tjocksmockar och hävdar att vi normalviktiga har mindervärdeskomlex?

Jag tolkar detta som att överviktiga dessutom har svårt att läsa, och tur är väl det, annars hade jag antagligen blivit misshandlat för detta inlägg.

Haha! :laugh:

daks
2010-08-29, 20:42
Röda rummet, Hemsöborna, Tjänstekvinnans son med mera.

Saxat från systembolaget:

"Moderna analyser av gamla absintflaskor visar på en tujonhalt under 10 mg. Mycket väsen för ingenting, alltså. Myten om den gröna fen och demonerna som följde henne har fängslat människor sedan hon bannlystes. Och eftersom tujoninnehållet har minskats till nära nog noll har flera länder återigen börjat sälja absint. Även om drycken aldrig förbjöds formellt här i Sverige såldes den inte på många år."

Text: Staffan Brännstam

Undrar vad han vägde dock?

Eddie Vedder
2010-08-29, 20:49
Saxat från systembolaget:

"Moderna analyser av gamla absintflaskor visar på en tujonhalt under 10 mg. Mycket väsen för ingenting, alltså. Myten om den gröna fen och demonerna som följde henne har fängslat människor sedan hon bannlystes. Och eftersom tujoninnehållet har minskats till nära nog noll har flera länder återigen börjat sälja absint. Även om drycken aldrig förbjöds formellt här i Sverige såldes den inte på många år."

Text: Staffan Brännstam

Undrar vad han vägde dock?

Det finns alltså sägner om August Strindberg som inte är sanna? I'm chocked!:D

daks
2010-08-29, 20:50
Det finns alltså sägner om August Strindberg som inte är sanna? I'm chocked!:D
Nej! Bara om absinten!