handdator

Visa fullständig version : EAA+whey 80


Zibb
2010-08-27, 22:14
hejsan!

Går det bra att kombinera EAA och whey 80?
har läst tråden om eaa men fick inte klart om det var bra eller inte.

MVH

kjell33
2010-08-27, 22:16
Visst går det men det blir tårta på tårta.

Sjoba
2010-08-27, 22:31
Som Kjell33 säger, det blir lite tårta på tårta om man tar det på samma gång.
Om man dock tar vassleproteinet en tid senare så kan man säga att den anabola effekten förlängs, och om man tar det ytterligare en stund senare när MPSbalansen har gått ner till det normala igen så får man ytterligare en stimulering.

Zibb
2010-08-27, 22:45
för tänkte att köra Eaa före och efter träning samt whey 80 på morgonen och på kvällen innan läggdags.

fungerar det bra?

dawarp
2010-08-27, 22:57
för tänkte att köra Eaa före och efter träning samt whey 80 på morgonen och på kvällen innan läggdags.

fungerar det bra?

EAA kring träning och whey som mellanmål/kvällsmål osv fungerar utmärkt, även om ett långsammare protein skulle vara att föredra på kvällen. :thumbup:

Crocker
2010-08-27, 23:07
EAA kring träning och whey som mellanmål/kvällsmål osv fungerar utmärkt, även om ett långsammare protein skulle vara att föredra på kvällen. :thumbup:
Spelar dock ingen roll om du äter mat.
Dosera efter avsaknad till proteinbehov.

Zibb
2010-08-27, 23:12
Spelar dock ingen roll om du äter mat.
Dosera efter avsaknad till proteinbehov.

tycker du att det inte spelar någon roll om jag tar protein pulver (vassle) ppå kvällen samt morgonen?

vicarious
2010-08-27, 23:22
tycker du att det inte spelar någon roll om jag tar protein pulver (vassle) ppå kvällen samt morgonen?

tror han syftade på kvällen. käkar du ett mål vanlig mat/fika med något proteinrikt på kvällen räcker det förhoppningsvis under nattens fasta tills det att du stoppar i dig nåt på morgonen igen.

vassle tas upp ganska snabbt. innan du går o lägger dig är ett protein som utsöndras långsamt att föredra framför ett som tas upp snabbt. varför förstår du nog..

HulkH
2010-08-27, 23:38
Jag kör EAA innan träning och Whey efter.

Eddie Vedder
2010-08-28, 07:09
hejsan!

Går det bra att kombinera EAA och whey 80?
har läst tråden om eaa men fick inte klart om det var bra eller inte.

MVH

Fast just den frågan är ju både ställd och besvarad säkert 20 gånger i tråden. Att blanda är onödigt men att ta t.ex. EAA före och vassle efter passet eller tvärtom är nog bättre.

Tacos
2010-08-28, 16:10
EAA direkt innan och efter träning, sedan vassle ca 1 timme efter träning, sedan mat ca. 1 timme efter vassle intag = OK?

King Grub
2010-08-28, 16:10
Ja, men varför vänta två timmar med mat? EAA/vassle efter träning, hem och ät mat.

Tacos
2010-08-28, 16:24
Ja, men varför vänta två timmar med mat? EAA/vassle efter träning, hem och ät mat.

Absolut!
Men ibland får man rätta sig efter resten av familjens mattider, och det är inte alltid det klaffar perfekt med träningen.

ChrisDEFC
2010-08-28, 19:08
Absolut!
Men ibland får man rätta sig efter resten av familjens mattider, och det är inte alltid det klaffar perfekt med träningen.

Då tränar du lite längre :thumbup:

Kowalkie
2010-08-29, 12:15
Tjenare,

Vad händer då om man tar whey-80 direkt efter måltiden? Är det något vidare?

Tack på förhand!

Cheers,
Kowalkie

King Grub
2010-08-29, 12:16
Du tar mer eller mindre bort vasslets anabola effekter och det blir som vilket protein som helst.

Sniggel
2010-08-29, 12:23
Du tar mer eller mindre bort vasslets anabola effekter och det blir som vilket protein som helst.

Vilket inte behöver vara fel förstås, bör tilläggas. Det är ju fortfarande protein.

koffein_beroende
2010-08-29, 12:25
Du tar mer eller mindre bort vasslets anabola effekter och det blir som vilket protein som helst.

Betyder det att tarmen även då kan ta upp mer än 20-30g? Mao skulle 100g vassle kunna intas i samband med måltid för att höja dagens proteinintag om man skulle ha svårt att få i sig det på annat sätt.

a-johansson
2010-08-29, 12:33
Betyder det att tarmen även då kan ta upp mer än 20-30g? Mao skulle 100g vassle kunna intas i samband med måltid för att höja dagens proteinintag om man skulle ha svårt att få i sig det på annat sätt.

Ja.

koffein_beroende
2010-08-29, 12:36
Ja.

Tack, där ser man..:)

a-johansson
2010-08-29, 12:38
Tack, där ser man..:)

Precis som flertalet skribenter påpekat under trådens gång, så kommer proteindrinken att "blandas med maten i magen" och därmed bli vilket protein som helst eftersom den tillsammans med maten kommer passera magen till tarmen. Det snabba upptaget av vassle är vanligtvis att den slipper konkurrera med annan mat i magen och tarmen, därav det snabba upptaget (plus att det är snabbt spjälkat, vilket egentligen är den främsta anledningen).

koffein_beroende
2010-08-29, 12:43
Precis som flertalet skribenter påpekat under trådens gång, så kommer proteindrinken att "blandas med maten i magen" och därmed bli vilket protein som helst eftersom den tillsammans med maten kommer passera magen till tarmen. Det snabba upptaget av vassle är vanligtvis att den slipper konkurrera med annan mat i magen och tarmen, därav det snabba upptaget (plus att det är snabbt spjälkat, vilket egentligen är den främsta anledningen).

Det är precis sådär jag har haft aningar om att det går till också, men ofta när man läst har det varit lite halvdana svar som gjort att jag fortfarande varit tveksam. Men inte längre:thumbup:

Kowalkie
2010-08-29, 13:00
Tjenare,

Tack för svaren, men saken är såhär. Jag kör efter Periodisk Fasta (6h) o måste få in mig 146g protein / dag. Jag tar EAA innan och efter träning-20g. O sen så äter jag 500g kvarg som kvällsmål innan jag lägger mig (inom 6h rutan). Och innan det 2h innan typ så äter jag middag o får inte in mig så mycket protein. Så behöver få in mig 2 protein drickar / dag. Det va just därför jag frågade.. förresten har någon ett bra förslag hur jag kan få in allt detta käk på 6h?

Tack på Förhand!

Cheers,
Kowalkie