handdator

Visa fullständig version : Operation Viktminskning avslutas denna dag.


sodomizer
2010-08-27, 18:08
Jaha, då var jag nog färdig för den här gången. Det blev inte r i k t i g t som jag tänkt mig, men jag är väl hyfsat nöjd ändå. Minns inte när jag började men jag hade ett antal kilo fläsk som jag dragit på mig under hösten och vintern som jag ville få bort. Hur många kilo som skulle bort hade jag inte bestämt utan jag tänkte att spegeln och självkänslan får bestämma. För ungefär två månader sen brast en bit av vävnaden i magen (när jag var på gymmet och körde triceps tror jag det hände) och navelbråcket var ett faktum *gah!*

Strax innan detta hände började jag bli nöjd med rutor på magen och så, men nu ser magen under naveln bara konstig och deformerad ut, lite putmage (med betoning på liten, men ändå put jämfört med tidigare) och en liten bula strax över naveln.

Tant doktorn avrådde från ansträngning, då det kunde förvärra skadan. Att inte träna alls är inget alternativ, så det har blivit vad jag kallar "tant-träning" ungefär en gång i veckan. Det funkar bara att köra biceps i maskin och med hantel, samt bröst i maskin - alla övningar med "uppvärmningsvikter" och högt repetitionsantal. Träningen känns skittrist, men jag vill ändå inte lägga ner helt. Men det som är riktigt trist är att jag tycker att jag bara känner mig mager nu... känner mig förtvinad (till stor del psykiskt, jag vet). Så nu räcker det med nedgången. Nu ska jag försöka gå upp lite i energimängd så att jag planar ut och kan hålla mig på +-0 tills jag är fixad och kan börja köra och äta ordentligt igen... Men jag är int bitter, det känns jäkligt bra ändå, och har gått oförskämt bra (och relativt lätt) :thumbup:

JimmyJoe
2010-08-28, 13:48
Tråkig historia. Lycka till med din come back.

sodomizer
2010-08-29, 16:24
Tack och bock!

Langster
2010-08-30, 07:25
Vad tråkigt, förstår att du blir deppig.

Men måste man inte operera bråck? Det går väl inte bort av sig självt?