handdator

Visa fullständig version : Hjälp med 4-split schema!


Donaldson
2010-08-27, 16:14
Tja!

Jag har precis börjat seriöst gymma nu igen. (Har gymmat lite till och ifrån) Det jag undrar nu är om någon snäll själ skulle föreslå ett bra 4 dagarsschema.

Jag hittade något schema på forumet som såg ut såhär.

RYGG/BICEPS: Marklyft, chins, rodd (kabel/stång), ryggresningar, hantelrodd, valfri bicepsövning (hantelcurl, ez-curl, stångcurl).

BEN/MAGE: Knäböj, benpress, utfall, bensträck, liggande lårcurl, valfri vadpress om du vill träna vaderna, cablecrunches.

BRÖST/AXLAR/TRICEPS: Bänkpress, dips, bröstpress, axelpress med hantlar, liggande tricepssträck, hantelflyes/kabellyft åt sidan.


Det ser bra ut men som sagt har tänkt att träna Måndag Tisdag Torsdag och Söndag. Är lite osäker vad jag borde träna mer om man ska lägga till en träningsdag!

Sen har jag en fråga till! : P

Jag väger 83 kilo och är 18 år och lite halvmullig men har en del muskler. Jag har tänkt så här att jag köper protein och tränar bort lite mer fett innan jag köper gainer.
Men borde jag köpa gainer direkt tillsammans med proteinet? Vill ju förstås bli rätt stor och ha fin volym och styrka i musklerna.

Mvh Donaldson!

Donaldson
2010-08-28, 10:17
Ingen ? :s

zharz
2010-08-28, 11:54
Tja!

Jag har precis börjat seriöst gymma nu igen. (Har gymmat lite till och ifrån) Det jag undrar nu är om någon snäll själ skulle föreslå ett bra 4 dagarsschema.

Jag hittade något schema på forumet som såg ut såhär.

RYGG/BICEPS: Marklyft, chins, rodd (kabel/stång), ryggresningar, hantelrodd, valfri bicepsövning (hantelcurl, ez-curl, stångcurl).

BEN/MAGE: Knäböj, benpress, utfall, bensträck, liggande lårcurl, valfri vadpress om du vill träna vaderna, cablecrunches.

BRÖST/AXLAR/TRICEPS: Bänkpress, dips, bröstpress, axelpress med hantlar, liggande tricepssträck, hantelflyes/kabellyft åt sidan.


Det ser bra ut men som sagt har tänkt att träna Måndag Tisdag Torsdag och Söndag. Är lite osäker vad jag borde träna mer om man ska lägga till en träningsdag!

Sen har jag en fråga till! : P

Jag väger 83 kilo och är 18 år och lite halvmullig men har en del muskler. Jag har tänkt så här att jag köper protein och tränar bort lite mer fett innan jag köper gainer.
Men borde jag köpa gainer direkt tillsammans med proteinet? Vill ju förstås bli rätt stor och ha fin volym och styrka i musklerna.

Mvh Donaldson!

Måndag; RYGG/BICEPS
Tisdag; BEN/MAGE
Torsdag; BRÖST/AXLAR/TRICEPS
Söndag; RYGG/BICEPS
Måndag; BEN/MAGE

tja du förstår nog.

För att bli av med fett så måste du deffa och det finns en deff guide här i forumet:)

Sjoba
2010-08-28, 12:28
Det jag undrar nu är om någon snäll själ skulle föreslå ett bra 4 dagarsschema.

Varför inte köra på 3-splitten och träna varje muskel mer än 1 gång i veckan?


Jag väger 83 kilo och är 18 år och lite halvmullig men har en del muskler. Jag har tänkt så här att jag köper protein och tränar bort lite mer fett innan jag köper gainer.
Men borde jag köpa gainer direkt tillsammans med proteinet? Vill ju förstås bli rätt stor och ha fin volym och styrka i musklerna.

Varför ska du köpa gainer ö.h.t? Gainer är inget magiskt som gör att man går upp i vikt, och det innehåller inte ens mer kalorier än proteinpulver.
Den enda möjliga fördelen är om du ska träna igen några timmar efter avslutat pass. Då kan det vara fördelaktigt med snabba kolhydrater efter gympasset. Knappast annars om du ändå ska hem och äta mat.


Läs: (deffguide och om kcal-principen) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Donaldson
2010-08-28, 17:38
Okej , Men trodde 4 split är annat ord för 4 dagars schema :s Men såklart att jag vill träna varje muskel så mycket som möjligt under 1 vecka men kan bara träna 4 ggr i veckan. Men om jag har fattt det rätt så om ni kanske skulle kunna lägga upp ett 3 splitt schema för mig som bara kan träna 4 dagar i veckan? :)

Sjoba
2010-08-28, 17:58
Okej , Men trodde 4 split är annat ord för 4 dagars schema :s Men såklart att jag vill träna varje muskel så mycket som möjligt under 1 vecka men kan bara träna 4 ggr i veckan. Men om jag har fattt det rätt så om ni kanske skulle kunna lägga upp ett 3 splitt schema för mig som bara kan träna 4 dagar i veckan? :)

Ja, att träna varje muskel mer än varje vecka är att föredra. Kör du på en 3-split och rulla på den så att det t.ex. blir:

pass 1: bröst
pass 2: ben
pass 3: rygg
pass 4: bröst
pass 1: ben
o.s.v.