handdator

Visa fullständig version : Australien, Nya Zeeland, Singapore


jaaaaag
2010-08-27, 15:09
Någon som varit i Australien, på Nya Zeeland eller i Singapore som har tips på sevärdheter och utflykter som ni tyckte var grymma?

Goolat runt en del men tycker att det finns så sjukt mycket så har lite svårt att sålla ut.

Hade varit kul om ni som besökt några av länderna som har något tips! :)

I Australien lutar det åt Perth, men inget är spikat.

RandomC
2010-08-27, 16:13
Var i Australien en hyfsat lång period och det finns verkligen hur mycket som helst att göra och se. =)

Beror lite på hur stora sträckor du kan tänka att förflytta dig. Ayers rock är ett måste tycker jag iaf. Och även om landskapet är helt otorligt så är nästan folket där än mer spännande. Även kings canyon och mount olgas är klart sevärt. Dykning och snorkling runt stora barriärrevet tycker jag nog var det absolut häftigaste jag gjorde under min tid där. Men det kanske blir lite svårt om du tänkte dra till perth. Jag var dock mest på östkusten runt sydney, brisbane och några andra städer norrut så jag har dålig koll på perth...

redbrigade
2010-08-27, 16:19
Känns som att östkusten har bra mycket mer att erbjuda än väst, men som sagt så beror det på hur mycket du är beredd att förflytta dig och hur lång tid du ska spendera i Australien.
Queenstown känns som ett självklart resemål om du ska besöka NZ och Milford Sound är ju fint http://sv.wikipedia.org/wiki/Milford_Sound

Edit* fast å andra sidan så har dom flesta jag pratat med som varit i Perth varit mycket nöjda, jag skulle dock vilja besöka northern territory

hahavaffan
2010-08-27, 16:21
Perth är säkert nice, men östkusten är nog roligare och mer händelserikt. Jag hade iaf äckligt roligt där. Vi tog 4 månader från Melbourne upp till Cairns.