handdator

Visa fullständig version : biceps


maximuscle
2010-08-26, 20:04
senaste veckan har jag börjat fått ont i nedre delen vid biceps mot mitten av armen... känns inte alltid men när jag tar i känns det smärta... sträckt mig? överbelastning? muskelinflammation? ngt annat?

MVH

Martin Löwgren
2010-08-28, 08:34
senaste veckan har jag börjat fått ont i nedre delen vid biceps mot mitten av armen... känns inte alltid men när jag tar i känns det smärta... sträckt mig? överbelastning? muskelinflammation? ngt annat?

MVH

Kan vara en överbelastning från att du belastat biceps och övrig böjmuskulatur för frekvent.

Ge det tid till återhämtning och träna övrig muskulatur under en kortare period och utvärdera.

Mvh

ChrisDEFC
2010-08-28, 22:37
Kan vara en överbelastning från att du belastat biceps och övrig böjmuskulatur för frekvent.

Ge det tid till återhämtning och träna övrig muskulatur under en kortare period och utvärdera.

Mvh

+1, när du drar igång så kör endast excentrisk träning till en början. Har själv haft problem med bicepsen i 1½år nu pga att jag aldrig låtit det läka helt och nu kör jag endast excentriskt och undviker alla dragövningar för biceps och rygg. 2-4veckors bicepsvila är ingenting mot 1½års problem kan jag säga. Är du väldigt orolig så uppsök en sjukgymnast.