handdator

Visa fullständig version : Vad gör Sahlin efter valet?


Ignatius72
2010-08-26, 17:07
Mitt tips är att hon gör en halvsnygg sorti under våren -11. Sen startar övertalningskampanjen för Margot Wallström igen.

Solros
2010-08-26, 17:08
Tar en cigg

olle lindblad
2010-08-26, 17:10
Regerar.

Exdiaq
2010-08-26, 17:12
Förlorar valet, lägger ner politiken och börjar jobba på Matöppet i Ringarum. Då blir jag klaad!

Tricce
2010-08-26, 17:25
Tar en cigg

+ lägger på ett halvt kilo mascara för det rann ner över ansiktet när hon grät då sossarna loosa rekordstort!

stafh
2010-08-26, 17:26
Gråter en skvätt?

spoonchest
2010-08-26, 17:28
Tar en time-out.



Eller en TOY....

Kwon
2010-08-26, 17:28
Mitt tips är att hon gör en halvsnygg sorti under våren -11. Sen startar övertalningskampanjen för Margot Wallström igen.

Styr och ställer i Sverige.

G_lund
2010-08-26, 17:29
fixar sig ett ligg.

Khyron_
2010-08-26, 17:41
Går upp 10Kg pga att hon tröstäter Toble....

Osten80
2010-08-26, 17:54
Inte en aning, men om de rödgröna förlorar valet lär hon nog knappast sitta kvar som partiledare. Sossarna lär väl knappast, historiskt sett, ha sett någon enskild person som har fått föraktet för partiet att skjuta i höjden så som Mona har lyckats med det.

Loke
2010-08-26, 17:55
Går till gymmet och kör mark - då känns det alltid lite bättre.

Baler Evans
2010-08-26, 17:59
Kursar ett till företag som hon samtidigt tar pengar ur, sen tar hon en skattebetald semester för hela familjen utomlands i något år och givetvis kör hon till orten i en obesiktigad bil med körförbud. När hon väl är där så ringer hon Shyman för att beklaga sig över hur orättvist det är. Något i den stilen?

Tomten
2010-08-26, 18:03
Tar en time-out.

Om några år är hon tillbaka som om ingenting har hänt.

ceejay
2010-08-26, 18:06
Försvinner och får vara med i lets dance som comeback nästa år.

stolpskott
2010-08-26, 18:08
Försvinner och får vara med i lets dance som comeback nästa år.

:laugh:

jimmyboy
2010-08-26, 18:30
Om hon vinner (vilket jag verkligen hoppas att hon inte gör) så kommer hon och vänsterpacket försöka förändra Sverige med sina sjuka idéer. Om hon förlorar kommer hon sitta kvar och gnälla och ge oss magsår nästa val.

Vilket av de två utfallen som blir kommer hon garanterat sitta och smygäta sin toblerone som vi stackars skattebetalare får stå för :(

ekmanc
2010-08-26, 18:32
Har mycket svårt att se att hon kan sitta kvar om(när) dom förlorar valet.

stevebc
2010-08-26, 18:37
Var Margot Wallström ointresserad eller varför blev det Mona? Kan tänka mig att Margot ser EU-jobbet som viktigare och inte ville lämna sin post. Enligt Wikipedia har hennes ämbetsperiod tagit slut, så hon kanske återvänder till S i Sverige efter valet.

jimmyboy
2010-08-26, 18:44
Ja, hon har ju lyckats sitta hittils så skulle inte förvåna mig om hon lyckas få sitta kvar. Fattar verkligen inte att hon inte är borta för länge sedan, inte ens sossarna vill ju ha henne. Utan tvekan känns det ju som att EU-jobbet är snäppet mera intressant skulle jag gissa, men vi får se hur det blir. Det är ju olidligt jämnt i undersökningarna nu.

KaptenKnäsvag
2010-08-26, 20:30
Går till gymmet och kör mark - då känns det alltid lite bättre.

Du gjorde min dag med den där

sascha
2010-08-26, 20:38
Var Margot Wallström ointresserad eller varför blev det Mona? Kan tänka mig att Margot ser EU-jobbet som viktigare och inte ville lämna sin post. Enligt Wikipedia har hennes ämbetsperiod tagit slut, så hon kanske återvänder till S i Sverige efter valet.

Hon jobbar för FN och får (bör) inte blanda sig in i politiken.

stevebc
2010-08-26, 20:40
Det hade jag helt missat. Det var ingen liten position hon fick heller.

sascha
2010-08-26, 20:45
Nä. Hon får tacka Bildt.

Everest
2010-08-26, 20:46
PR-konsult

TommyBoy
2010-08-26, 20:49
Börjar jobba heltid för alliansen. Hon har trots allt sett till att de vunnit.

Kwon
2010-08-26, 20:51
Hon börjar jobba för Kraft Foods på deras chokladavdelning

http://www.kraftfoods.co.uk/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=uken1&PagecRef=483&Mid=483

Ignatius72
2010-08-27, 16:22
Helt ärligt, om hon inte vore politiker vad skulle hon göra? vad ligger hennes kompetens i? Hon kursade ju nåt företag, vad försökte hon pyssla med där?

Cilia
2010-08-27, 20:15
Var Margot Wallström ointresserad eller varför blev det Mona? Kan tänka mig att Margot ser EU-jobbet som viktigare och inte ville lämna sin post. Enligt Wikipedia har hennes ämbetsperiod tagit slut, så hon kanske återvänder till S i Sverige efter valet.

Hon jobbar för FN och får (bör) inte blanda sig in i politiken.

Det här med tempus är inte lätt.

Hon var inte intresserad. Jag tror inte hon är beredd att offra det som krävs för att vara statsminister. Hon har nog slitit häcken av sig i Bryssel men ändå haft en trevligare tillvaro än som partiledare för s.

stevebc
2010-08-27, 20:16
Det här med tempus är inte lätt.Förstår inte vad du menar.

bertbert
2010-08-28, 14:16
Helt ärligt, om hon inte vore politiker vad skulle hon göra? vad ligger hennes kompetens i? Hon kursade ju nåt företag, vad försökte hon pyssla med där?

Hon blir naturligtvis Butler.

Ignatius72
2010-08-28, 14:32
Hon blir naturligtvis Butler.

Såklart! :cool:

Kischen
2010-08-29, 16:50
Dagisfröken.

Ignatius72
2010-11-14, 17:28
Mitt tips är att hon gör en halvsnygg sorti under våren -11. Sen startar övertalningskampanjen för Margot Wallström igen.

:cool:

Pudzianovski
2010-11-14, 17:42
:cool:

Högoddsare :thumbup:

Alter ego
2010-11-14, 17:42
Fel på ett halvår! :p

Pudzianovski
2010-11-14, 17:45
Fel på ett halvår! :p

Hon går ju i mars 2011....

Alter ego
2010-11-14, 17:47
Hon går ju i mars 2011....

I haz a fail. :(

Torwald
2010-11-14, 17:50
Inte helt otippat...

Herr Oberst
2010-11-14, 18:42
Jaha där meddelade hon sitt slut.
Ska vi gissa på att skaffar sig en herrgård och börjar jobba som konsult? Backslickliraren kanske har en fräsch tomt att sälja?

ryssen
2010-11-14, 19:13
jag vill ha Nalin Pekgul som efterträdare för hon är så duktig på att klappa händer.:laugh:

Crocker
2010-11-14, 19:14
jag vill ha Nalin Pekgul som efterträdare för hon är så duktig på att klappa händer.:laugh:
Hennes debatt mot Jimmy är älskvärd. :smash:

ceejay
2010-11-14, 19:18
hon kommer äta toblerone

ryssen
2010-11-14, 19:37
Skillnaden mellan Pekgul och sälen

http://www.youtube.com/watch?v=V4SHhosIuwc&feature=related

thunder
2010-11-14, 19:59
Kan inte Ibrahim Baylan nomineras? Jag har dålig koll på sossarna, men finns det någon kompetent person med en riktig utbildning att plocka fram?

Jockefoten
2010-11-14, 20:01
Kan inte Ibrahim Baylan nomineras? Jag har dålig koll på sossarna, men finns det någon kompetent person med en riktig utbildning att plocka fram?

Margot Wallström, men hon sitter redan på en bättre position.

Potatiskillen
2010-11-14, 20:01
Vilken befrielse det var att få höra nyheten.

ekmanc
2010-11-14, 20:04
Gött bara att hoppas att dom nominerar Bodström eller Pekgul eller nån annan jubelidiot till ny partiledare som kan innebära den slutgiltiga dödsstöten för sossarna...

thunder
2010-11-14, 20:08
Margot Wallström, men hon sitter redan på en bättre position.

Men Wallström verkar vara en riktig röv hon också. En proffsig en, men likväl en röv.

http://www.youtube.com/watch?v=Cvcdsj3ZWkg

stridis
2010-11-14, 20:11
Har de den minsta självbevarelsedrift så väljer de inte Pekgul. Förstår inte hur hon kommit upp sig i partiet? Mona har ju vissa kvaliteter som gör att man förstår att hon skoningslöst arbetat sig sin väg upp i toppen men Pekgul?

"Pliktneger"?

pragmatist
2010-11-14, 20:14
Kan inte Ibrahim Baylan nomineras? Jag har dålig koll på sossarna, men finns det någon kompetent person med en riktig utbildning att plocka fram?

Jag antar att du menar Ilija Batljan och inte Ibrahim Baylan eftersom du nämner kompetens och utbildning. Batljan är omvittnat kompetent och har doktorsexamen. Baylan är omvittnat inkompetent och har ett ärevarv på Umeå universitet som främsta studiemerit.

Batljans enda problem är att han verkar vara moderat snarare än sosse, men det kan man ju å andra sidan lika gärna se som en merit.

thunder
2010-11-14, 20:17
Jag antar att du menar Ilija Batljan och inte Ibrahim Baylan eftersom du nämner kompetens och utbildning. Batljan är omvittnat kompetent och har doktorsexamen. Baylan är omvittnat inkompetent och har ett ärevarv på Umeå universitet som främsta studiemerit.

Batljans enda problem är att han verkar vara moderat snarare än sosse, men det kan man ju å andra sidan lika gärna se som en merit.

Hehe, jag var ironisk med Baylan. Men det vore ett bra val för framtida högerstyre.

Ilija måste jag kolla upp. Men det vore otroligt med en manlig kandidat efter Mona. De ger sig nog inte så lätt.

Ignatius72
2010-11-14, 20:52
Kan inte Ibrahim Baylan nomineras? Jag har dålig koll på sossarna, men finns det någon kompetent person med en riktig utbildning att plocka fram?

Baylan skulle säkra ett borgerligt styre iaf :D

Jag antar att du menar Ilija Batljan och inte Ibrahim Baylan eftersom du nämner kompetens och utbildning. Batljan är omvittnat kompetent och har doktorsexamen. Baylan är omvittnat inkompetent och har ett ärevarv på Umeå universitet som främsta studiemerit.

Batljans enda problem är att han verkar vara moderat snarare än sosse, men det kan man ju å andra sidan lika gärna se som en merit.

Batljan stod brevid Pekgul dagen efter valet i agenda och det blev så löjligt tydligt att de inte spelar i samma divsion, frågan är om de ens håller på med samma sport.

Jockefoten
2010-11-14, 20:53
Men Wallström verkar vara en riktig röv hon också. En proffsig en, men likväl en röv.

Cvcdsj3ZWkg

För att citera en av kommentarerna:
"Stupid and a traitor. But still a milf."

ryssen
2010-11-14, 21:18
jag anser att dom inte har någon och nominera som kommer rycka upp partiet.

Tricce
2010-11-14, 21:26
För att citera en av kommentarerna:
"Stupid and a traitor. But still a milf."

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lbdnzkTGkq1qe0eclo1_r1_500.gif

Ignatius72
2010-11-14, 21:55
http://www.expressen.se/nyheter/1.2213117/baylan-kan-ta-over-stodet-vaxer-inom-partiet

Mohahahahaha

Alter ego
2010-11-14, 22:01
http://www.socialdemokraterna.se/Vart-parti/

Ibrahim Baylan
Partistyrelse
Partidistrikt
S i din kommun
Kriskommissionen
Gruppledare
Första Maj 2010
Vår historia
Mitt S
Sosserian


Yeah.

MAXX
2010-11-14, 22:16
Är det inte givet vem PK-mobben kommer kvotera in.

http://i51.tinypic.com/2w71k6g.gif

Kvinna: Check
Invandrare: Check
Troende muslim: Check

cero
2010-11-14, 22:17
Liten fråga ang Mona Sahlin från någon som inte alls är insatt. Varför får hon så mycket skit? Kan någon peka på de främsta anledningarna?

Herr Oberst
2010-11-14, 22:25
Östros, Baylan, Lago, Bodström, Nuder m.fl...
Rena rama eliten

HulkH
2010-11-14, 22:42
Går och köper Toblerone?

cero
2010-11-14, 22:50
Går och köper Toblerone?

Något mer?

delta_mats
2010-11-14, 23:07
Liten fråga ang Mona Sahlin från någon som inte alls är insatt. Varför får hon så mycket skit? Kan någon peka på de främsta anledningarna?

Jag är inte insatt men mitt svar är. Hon är ful, hon är kaxig. Hon snackar massa bajs som ingen vill höra. Folk är less på att höra Mona säga "alla ska med" för folket vill inte att alla ska med, inte utan att själva bidra med något i alla fall.

stafh
2010-11-14, 23:15
http://bravesblogger.files.wordpress.com/2008/06/c19-rejoicing.jpg

stevebc
2010-11-14, 23:18
Östros, Baylan, Lago, Bodström, Nuder m.fl...
Rena rama elitenÖstros är i alla fall alfahanne.

HulkH
2010-11-14, 23:32
Något mer?

tror inte de :)

cero
2010-11-14, 23:36
tror inte de :)

Delta kom med några anmärkningsvärda saker! Nu förstår jag precis varför alla hatar Mona.

virregubben
2010-11-14, 23:37
Man kan ju alltid hoppa på att hon tvingas ta ett hederligt kneg på Konsum, men mest troligt är väl en landshövdingsposition kanske? Precis som alla andra avdankade ex-partiledare...

hultman
2010-11-14, 23:57
Fan. Där rök en självklar seger i nästa val. Lyckligtvis finns det mestadels skogstomtar bland hennes partikamrater så det bör gå vägen ändå.

Potatiskillen
2010-11-15, 00:23
Östros verkar vara släkt med pirayor

http://1.bp.blogspot.com/_rjvUI31n4RA/SttMbc-KhuI/AAAAAAAACqI/05TzvZfRmtg/s400/%C3%B6stros2.jpg

http://places.mongabay.com/south_america/piranha_hands.jpg

Potatiskillen
2010-11-15, 00:24
Om det fick välja någon från vänstra blocket så hade de nog utan tvekan valt Lars Ohly, eller vad tror ni?

pragmatist
2010-11-15, 07:47
Mina tips är Sven-Erik Österberg samt den tidigare nämnda Illija Batljan. Österberg är det säkra (men tråkiga) kortet, Batljan kan möjligen uppfattas som för mycket höger. Bubblare: Veronica Palm och Urban Ahlin.

Detta grundar jag nästan helt på att jag gillar dem själv och utgår från att min smak är sann.

D Andersson
2010-11-15, 09:01
Mina tips är Sven-Erik Österberg samt den tidigare nämnda Illija Batljan. Österberg är det säkra (men tråkiga) kortet, Batljan kan möjligen uppfattas som för mycket höger. Bubblare: Veronica Palm och Urban Ahlin.

Detta grundar jag nästan helt på att jag gillar dem själv och utgår från att min smak är sann.

Men..

Veronica Palm är ju om möjligt ännu värre än Mona Sahlin, hur kan någon gilla henne? Hennes bild finns under bitch i ordboken.

Österberg - sinnebilden av gråsosse. Känns inte nytt och fräscht precis, andas inte förnyelse direkt.

Urban Ahlin och Ilja Batljan - alldeles för okända och har inget som helst stöd för att bli partiledare.

De båda sista står ju dessutom till höger, så vad de hade tänkt att föra för politik kan man undra. Kopiera moderaternas program rakt av och hoppas på det bästa? (I Sverige är det ju fullt möjligt) Mycket närmare än moderaterna går ju inte att komma redan som det är.

Sossarna sitter verkligen i en rävsax. De måste få tag i ett nytt och fräscht namn, helst något/några år under 40, som partifolket har förtroende för, och som har bra idéer om vart partiet ska ta vägen och kan förmedla dem - före mars. Den sökningen resulterar i noll resultat.

Pär Nuder ligger väl närmast, men bara att vänta och se.

Nitrometan
2010-11-15, 09:28
Mina tips är Sven-Erik Österberg samt den tidigare nämnda Illija Batljan. Österberg är det säkra (men tråkiga) kortet, Batljan kan möjligen uppfattas som för mycket höger. Bubblare: Veronica Palm och Urban Ahlin.
Varför inte Tomas Östros?

Ignatius72
2010-11-15, 09:31
Österberg - sinnebilden av gråsosse. Känns inte nytt och fräscht precis, andas inte förnyelse direkt.



Mmm. Ett steg fram och 12 tillbaka.

D Andersson
2010-11-15, 09:52
Varför inte Tomas Östros?

Nu är ju inte du allvarlig, men Östros är också ett sämre alternativ än Mona Sahlin. Folk blir ju förbannade bara av att se honom, det är dock inget jämfört med hur arg man blir när han öppnar munnen. Dessutom, för några dagar sedan blev det alla redan visste helt uppenbart - han tror inte på det han själv säger för fem öre. Vore man lite elak skulle man säga att han ljuger som en häst travar.

Problemet med Mona är inte det hon säger, hon hade ju en del idéer om förnyelse 2007. Problemet är att hon alltid varit totalt oförmögen att få något gjort, så även denna gång. En Mona Sahlin med en gnutta handlingskraft är vad sossarna behöver.

Nitrometan
2010-11-15, 10:00
Folk blir ju förbannade bara av att se honom, det är dock inget jämfört med hur arg man blir när han öppnar munnen. Dessutom, för några dagar sedan blev det alla redan visste helt uppenbart - han tror inte på det han själv säger för fem öre. Vore man lite elak skulle man säga att han ljuger som en häst travar.
Alltså är han en riktig politiker. ;)

Då borde han väl kunna fungera som ledare för ett stort parti?

Problemet med Mona är inte det hon säger, hon hade ju en del idéer om förnyelse 2007. Problemet är att hon alltid varit totalt oförmögen att få något gjort, så även denna gång. En Mona Sahlin med en gnutta handlingskraft är vad sossarna behöver.
Ja, det låter faktiskt som ett alternativ. Var hittar man en sån?

Asdf
2010-11-15, 10:56
Sahlin gör väl som Göran Persson gjorde efter valet

OWVSOvqlB_Q

Tryman
2010-11-15, 11:48
Liten fråga ang Mona Sahlin från någon som inte alls är insatt. Varför får hon så mycket skit? Kan någon peka på de främsta anledningarna?

Folk gillade inte henne som person och genast kom "bara för att hon är kvinna"-kortet upp.

Dålig verklighetsuppfattning vilket visade sig när hon sa att medelklassen svikit S när det nog snarare var S som svikit medelklassen.

Kappvändare är hon oxå vilket gör att man inte litar på henne. Ett exempel var ju om vänstern skulle med i den rödgröna samarbetet eller inte.

pragmatist
2010-11-15, 12:33
Men..

Veronica Palm är ju om möjligt ännu värre än Mona Sahlin, hur kan någon gilla henne? Hennes bild finns under bitch i ordboken.

Österberg - sinnebilden av gråsosse. Känns inte nytt och fräscht precis, andas inte förnyelse direkt.

Urban Ahlin och Ilja Batljan - alldeles för okända och har inget som helst stöd för att bli partiledare.

De båda sista står ju dessutom till höger, så vad de hade tänkt att föra för politik kan man undra. Kopiera moderaternas program rakt av och hoppas på det bästa? (I Sverige är det ju fullt möjligt) Mycket närmare än moderaterna går ju inte att komma redan som det är.

Sossarna sitter verkligen i en rävsax. De måste få tag i ett nytt och fräscht namn, helst något/några år under 40, som partifolket har förtroende för, och som har bra idéer om vart partiet ska ta vägen och kan förmedla dem - före mars. Den sökningen resulterar i noll resultat.

Pär Nuder ligger väl närmast, men bara att vänta och se.

Urvalet grundar sig delvis på att jag tror man kan stryka alla som varit påläggskalvar/vasaller åt Göran Persson. Då ryker Östros, Baylan, Nuder, Messing, Bodström o.s.v.

D Andersson
2010-11-15, 12:51
Urvalet grundar sig delvis på att jag tror man kan stryka alla som varit påläggskalvar/vasaller åt Göran Persson. Då ryker Östros, Baylan, Nuder, Messing, Bodström o.s.v.

Visst, men ändå därför jag tänker Nuder som i viss utsträckning gick sin egna väg, var lite av en profil och stack ut lite under Persson. På något konstigt, observera konstigt, sätt känns han relativt pigg och fräsch i en i övrigt närmast oändlig skara av trötta sossar. Ska tilläggas att även jag utgår från att min smak är sann.

Asdf
2010-11-15, 13:12
Liten fråga ang Mona Sahlin från någon som inte alls är insatt. Varför får hon så mycket skit? Kan någon peka på de främsta anledningarna?

Hon är ju en kriminell bedragare!
Med tanke på att man förväntade sig två ledande politikers avgång 2006 när det uppdagades att de inte betalt sin tv-licens är det rätt stendumt, korkat och jag kan inte finna ord helt enkelt till varför man i efterhand vill ha _Mona_ som statsminister?
Vad händer??

Pudzianovski
2010-11-15, 13:14
Eftersom alla (de flesta) är "sossehatare" här så har jag lite svårt att se att någon här skulle tycka att någon person överhuvudtaget skulle vara lämplig/bra efterträdare till Mona :D

Allan
2010-11-15, 16:05
Eftersom alla (de flesta) är "sossehatare" här så har jag lite svårt att se att någon här skulle tycka att någon person överhuvudtaget skulle vara lämplig/bra efterträdare till Mona :D

Bra där. Det här blir bara trams. Själv skulle jag förorda Djingis Khan som ledare för moderaterna, eftersom det skulle bli väldigt enkelt då. Eller nån styckmördare eller pedofil. Oavsett vem det blir har jag svårt att tro att valet kommer applåderas av motståndarna.

MasterChief
2010-11-15, 16:29
Bra där. Det här blir bara trams. Själv skulle jag förorda Djingis Khan som ledare för moderaterna, eftersom det skulle bli väldigt enkelt då. Eller nån styckmördare eller pedofil. Oavsett vem det blir har jag svårt att tro att valet kommer applåderas av motståndarna.

Djingis Khan är tyvärr avliden sedan länge.

pragmatist
2010-11-15, 16:33
Jag skulle rösta på Djingis Khan. Det behövs lite mer Djingis i Sverige.

On a more serious note, KD hade 2.8(!)% i senaste Demoskop, snacka om att vara utrotningshotade. Vem vet, vi kanske står med en helt annan uppsättning partier inför nästa val?

Sammanslagning av (s) och (mp) till "gröndemokraterna" med Maria Wetterstrand som partiledare. Vänsterfalangen av (s) emigrerar till (v) under ledning av Ylva Johansson (alt. Veronica Palm). På allianssidan slås (c) och (kd) samman till "centerdemokraterna", Annie Johansson som partiledare.

ryssen
2010-11-15, 16:36
Anders Lago för vit för S
Publicerat 15 november 2010 kl 11:57

Nya Sverige. Socialdemokraten Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, tror inte att partiet vill ha honom som partiledare. Skälet är bland annat att han har fel hudfärg.


Det var i söndagens Agenda som den 55-årige Södertäljepolitikern förklarade varför han inte kan efterträda Mona Sahlin som ledare för Socialdemokraterna:

– Jag är en medelålders vit svensk man, jag tror nog att det finns mer spännade kandidater, sade Anders Lago.

http://www.friatider.se/anders-lago-for-vit-for-s

Herr Oberst
2010-11-15, 18:16
Hela dagen har man hört tjat om att Mona rök pga fel kön. Man undrar då hur det kan komma sig att stödet för Wetterstrand är så stort som det är?

Dumma jävla feminister och queerteoretiker

LoTiX
2010-11-15, 18:24
Anders Lago för vit för S
Publicerat 15 november 2010 kl 11:57

Nya Sverige. Socialdemokraten Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, tror inte att partiet vill ha honom som partiledare. Skälet är bland annat att han har fel hudfärg.


Det var i söndagens Agenda som den 55-årige Södertäljepolitikern förklarade varför han inte kan efterträda Mona Sahlin som ledare för Socialdemokraterna:

– Jag är en medelålders vit svensk man, jag tror nog att det finns mer spännade kandidater, sade Anders Lago.

http://www.friatider.se/anders-lago-for-vit-for-s

Vilken löjlig nyhet. Det är han själv som rent spekulativt säger att han själv nog är för vit. Vinklar jag lika hårt åt andra hållet så är det som om Lago sa att S är rasister. Rubriken är ännu värre som insinuerar att S som parti gjort detta uttalande om Lago.

Tricce
2010-11-15, 18:31
14 mille till Mona eller vad blev det?

130kg finsk sisu
2010-11-15, 18:36
Personligen skulle jag vilja se att Sossarna gräver upp en landsfader-typ. Politiken blir knappast bättre för det men skulle se bättre ut internationellt.

Ignatius72
2010-11-15, 19:52
Bra där. Det här blir bara trams. Själv skulle jag förorda Djingis Khan som ledare för moderaterna, eftersom det skulle bli väldigt enkelt då. Eller nån styckmördare eller pedofil. Oavsett vem det blir har jag svårt att tro att valet kommer applåderas av motståndarna.

Som man känner sig själv känner man andra. Spekulationerna har handlat om de kandidater som S själva för fram. Att en del är att jämföra med styckmördare och pedofiler i popularitetsmätningar får stå för dig.
Men faktum är att det inte finns någon självklar, eller ens nästan självklar, efterträdare. De flesta som föreslås är dessutom ordentligt nedsolkade, eller borde vara det iaf, av sossarnas haveri. Andra är hopplösa sänken, med en Ylva Johansson eller en Tomas Östros vid rodret så kan de redan nu glömma valet 2014. Den stora skillnaden med din usla analogi är att det är sossarna själva som för fram den ena usla kandidaten efter den andra.

Kebab-Arne
2010-11-15, 20:02
Problemet med Mona är inte det hon säger, hon hade ju en del idéer om förnyelse 2007. Problemet är att hon alltid varit totalt oförmögen att få något gjort, så även denna gång. En Mona Sahlin med en gnutta handlingskraft är vad sossarna behöver.

Hon har ju inte ens fått V och MP att rätta in sig i ledet så hennes förmåga att leda nånting överhuvudtaget går ju att ifrågasätta.

Jag skulle satsa mina pengar på Nalin "Klappmongot" Pekgul. Och borgerligregering 2014.

-squat-
2010-11-15, 23:00
Bra där. Det här blir bara trams. Själv skulle jag förorda Djingis Khan som ledare för moderaterna, eftersom det skulle bli väldigt enkelt då. Eller nån styckmördare eller pedofil. Oavsett vem det blir har jag svårt att tro att valet kommer applåderas av motståndarna.

Själv ser jag inget egenvärde i att alliansen regerar, jag vill att det förs så bra politik som möjligt i Sverige. Jag skulle gärna se en bra vänsterrörelse som kan sätta press på alliansen, annars kommer alliansen drabbas av samma högmod som sossarna.

ekmanc
2010-11-15, 23:27
Ilija Batljan tror jag är det överlägset bästa alternativet, just därför får man väl hoppas på någon av de andra kandidaterna.

Herr Oberst
2010-11-15, 23:38
Problemet med Ilija Batljan är att hans namn nästan är lika omöjligt som Rachid Bouaouzan. Ett annat problem är att när jag försöker uttala Ilija Batljans namn låter jag ungefär lika konstigt som när Ilija Batljan försöker prata svenska.
Men visst, med hans kompetens så rumpsexar han övriga sossegänget rätt duktigt.

z_bumbi
2010-11-16, 08:50
Djingis Khan är tyvärr avliden sedan länge.

Ska man titta på utstrålning och genomslagsförmåga så verkar t ex KD och FP välja redan döda partiledare så problemet kanske är mindre än vad du tror?

Tryman
2010-11-16, 08:56
Ska man titta på utstrålning och genomslagsförmåga så verkar t ex KD och FP välja redan döda partiledare så problemet kanske är mindre än vad du tror?

Göran död? Han är ju levande komiker ;)

fyy6TXjrg2M

pragmatist
2010-11-16, 09:21
Kan Nordkorea ha en död statschef så kan väl (s) ha en död partiledare. Det gick ju bäst för (s) när Tage Erlander var partiledare så det är väl smart att utnämna honom i så fall.

Man kan också konstatera att (s) högsta opinionssiffror (bra bit över 40%) under förra mandatperioden var 2007 när man knappt hade någon partiledare alls och inte bedrev någon aktiv oppositionspolitik. Död partiledare och allmän tystnad om vilken politik man vill föra borde alltså vara ett vinnande recept!

Ignatius72
2010-12-05, 20:22
Lite cred till Sahlin att hon faktiskt uttalar lite sanningar. Det vill säga det som "alla" visste men som man skulle vara tyst om, dvs om man var en sosse. Partiet har ingen politik, alliansen har i allt väsentligt rätt i sina visioner och förda politik, hon blev överkörd i att plocka in kommunisterna.

-squat-
2010-12-05, 20:29
Lite cred till Sahlin att hon faktiskt uttalar lite sanningar. Det vill säga det som "alla" visste men som man skulle vara tyst om, dvs om man var en sosse. Partiet har ingen politik, alliansen har i allt väsentligt rätt i sina visioner och förda politik, hon blev överkörd i att plocka in kommunisterna.

Men har hon verkligen insett att Alliansens politik är bättre, eller har hon bara insett att Alliansens politik vinner röster? Men visst det finns nog sossar som tycker att Alliansen politik är bättre, men dom vet att det blir svårt att sälja in högerpolitik hos sosseväljarna.