handdator

Visa fullständig version : Lägga om schemat.. bröst, axlar, traps


kellarsp0ket
2003-10-24, 10:14
Tränar efter ett 2-1-2 schema.. har skrivit upp d i min journal..
Problemet med det schemat för tillfället är att jag inte får plats för någon ordentlig träning av vissa muskler, och att jag inte kan träna bröst på full nivå.
Märkte av d på bröstpasset igår speciellt..
Äh.. kan skriva upp schemat här oxo, slipper ni gå å leta efter d..
Måndag: Rygg, Biceps, Mage
Tisdag: Ben, Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst, Triceps (axlar om jag orkar med.. men sällan jag gör d)
Fredag: Vila.

Nu har jag ju onsdag och fredag kvar där jag skulle kunna lägga in något om jag måste.. men annars är d rätt skönt med 2 vilodagar sådär.. helst skulle jag, om möjligt, bara omstrukturera schemat lite.. men måste jag träna onsdag/fredag oxo så.. so be it!
Dom muskler som måste in någonstans är alltså: Traps och Axlar..
Muskler som ska byta plats: Bröst lr triceps.
Har ni några idéer?

pettan85
2003-10-24, 12:43
Originally posted by kellarsp0ket
Tränar efter ett 2-1-2 schema.. har skrivit upp d i min journal..
Problemet med det schemat för tillfället är att jag inte får plats för någon ordentlig träning av vissa muskler, och att jag inte kan träna bröst på full nivå.
Märkte av d på bröstpasset igår speciellt..
Äh.. kan skriva upp schemat här oxo, slipper ni gå å leta efter d..
Måndag: Rygg, Biceps, Mage
Tisdag: Ben, Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst, Triceps (axlar om jag orkar med.. men sällan jag gör d)
Fredag: Vila.

Nu har jag ju onsdag och fredag kvar där jag skulle kunna lägga in något om jag måste.. men annars är d rätt skönt med 2 vilodagar sådär.. helst skulle jag, om möjligt, bara omstrukturera schemat lite.. men måste jag träna onsdag/fredag oxo så.. so be it!
Dom muskler som måste in någonstans är alltså: Traps och Axlar..
Muskler som ska byta plats: Bröst lr triceps.
Har ni några idéer?

Annars kunde du ju slänga in trpasen efter rygg på Tisdagen räcker ju med ett par set schruggs och sen fortsätta att köra axlar på torsdagen... Vet dock inte hur länge du tränat osv men om du inte tränat så länge så räcker det nog med 3 split...

kellarsp0ket
2003-10-24, 14:26
pettan85>> jo, trapsen borde nog gå bra på tisdag.. borde jag ju sett. :P men att fortsätta köra axlar på torsdagen? menar du att ja ska ta bröst och axlar då lr? å sätta triceps nån annan dag?

kellarsp0ket
2003-10-24, 17:52
Heh.. kom på, rätt pinsamt.. d va ju inte ett 2-1-2 schema jag körde.. :D jag körde ju bara 2-1-1. :P fasen va dement jag känner mig ibland.. inte konstigt att ja inte fick plats me allt. :rolleyes:
Har tänkt lite nu, vad tycker ni om jag skulle göra såhär?

Måndag: Triceps,Axlar,Traps
Tisdag: Ben,Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Biceps,Rygg
Fredag:Bröst,Mage,Underarmar

pettan85
2003-10-24, 18:48
Originally posted by kellarsp0ket
Heh.. kom på, rätt pinsamt.. d va ju inte ett 2-1-2 schema jag körde.. :D jag körde ju bara 2-1-1. :P fasen va dement jag känner mig ibland.. inte konstigt att ja inte fick plats me allt. :rolleyes:
Har tänkt lite nu, vad tycker ni om jag skulle göra såhär?

Måndag: Triceps,Axlar,Traps
Tisdag: Ben,Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Biceps,Rygg
Fredag:Bröst,Mage,Underarmar

Jodå detta ser bra ut men tycker dock du ska lägga underarmarna sist på torsdagen iom att de ändå aktiveras i biceps o rygg så lika bra att köra slut dem riktigt sen efter det. Sen tycker jag nog du bör köra triceps sist i passet på måndagen, men det kanske du redan tänkt, bara skrivit tvärtom här...

kellarsp0ket
2003-10-24, 23:34
Originally posted by pettan85


Jodå detta ser bra ut men tycker dock du ska lägga underarmarna sist på torsdagen iom att de ändå aktiveras i biceps o rygg så lika bra att köra slut dem riktigt sen efter det. Sen tycker jag nog du bör köra triceps sist i passet på måndagen, men det kanske du redan tänkt, bara skrivit tvärtom här...

Nä, hade faktiskt inte tänkt på d där med triceps å underarmarna.. tackar så mycket! :) Har skrivit om d In Real Life nu, å satt upp på kylskåpet. :)
Ändrade så Rygg körs före Biceps oxo.. hade gjort bort mig där tidigare oxo.
Aja, nu är jag ny "sexad" å klar för sängen.. kommer sova gott inatt. :smokin:

pettan85
2003-10-25, 01:15
Ok, låter bra ! Lycka till :bpump: