handdator

Visa fullständig version : skum skada i hälsena/fotsula/stortå


filmjölk
2010-08-26, 08:57
Jag har haft det här problemet i ett par månader och undrar vad det kan vara. Mina hälsenor gör ont, det "strålar" ner i foten (nerv?) ända bort till stortårna. Vaderna, fötterna och tårna känns väldigt svaga och det känns som jag inte kan röra tårna ordentligt, spec stortårna.

Dessutom har det bildats, mitt på båda hälsenorna (i nivå med ankeln) en liten "halv ärta" på senan, denna "ärta" är hård, sitter ihop med senan, och verkar vara en del av senan.

Under denna tid har jag ökat ganska bra i styrkan och volymen i låren, jag tränar inte vaderna, de har alltid varit små och klena, men nu känns de ännu klenare.

Jag tränar ben 2ggr i veckan, knäböj, zerkerböj, utfall, benspark och ibland sporadiskt marklyft (marklyft blir en benövning för mig, jag är stark i framsida lår, svag i korsrygg och baksida lår så jag står nästan upprätt och böjer rejält på benen.)

Jag känner inte att min skada begränsar mig i träningen, men det är obehagligt när jag tappat rörlighet i tårna och vader och fötter känns försvagade.

Martin Löwgren
2010-08-26, 09:06
Låter helt klart som du har en hälsenatendinos.