handdator

Visa fullständig version : Levrone formula, snart i sverige!


dossanftw
2010-08-26, 08:02
Någon mer än jag som tänker ge Levrone Formula en chans när den inom kort kommer till sverige?

tp_88
2010-08-26, 08:14
Antagligen, men inte jag iaf.

dossanftw
2010-08-26, 08:16
Den kommer snart, det är officiellt. ***varuhuset får inom några veckor in den i sitt lager.

Langster
2010-08-26, 08:19
Någon mer än jag som tänker ge Levrone Formula en chans när den inom kort kommer till sverige?
Du verkar rätt upphetsad.
Vad tror du att du kommer att få ut av den?

samsung
2010-08-26, 08:24
Är inte så insatt i själva produkten men antar att det är en standard no-stimulerande pre-workout. Isåfall, vad skiljer denna ifrån de resterande 1000 andra pwo som finns?

Kevin har verkligen lyckats marknadsföra sig genom sin blogg, briljant idé måste jag säga.

dossanftw
2010-08-26, 08:24
Jag tror inte att jag kommer få ut mer av den än av någon annan pwo (blir piggare de första 3 passen), men känns mer som att köpa den är bara för att liksom.

ajsen
2010-08-26, 17:43
Är priset satt än?

Någon som provat på produkten? Får man stickningar som av Rage? Isf blir det att skippa annars kan jag tänka mig att prova!

Onigiri
2010-08-27, 11:17
579:- står det nu. Om det blir slutgiltigt vet jag inte.

Cidersson
2010-08-27, 11:32
Levrone formula ska väl inte innahålla något som är sådär speciellt direkt. Är väl bara placeboeffekten man får ut av att stoppa något i sig som är märkt med namnet "Levrone" isåfall! :)

frong
2010-08-27, 11:46
579:- står det nu. Om det blir slutgiltigt vet jag inte.

Overpriced?:smash:

Ondskapelsen
2010-08-27, 13:00
Någon som vill posta en innehållsförteckning?

JJOHANSSON
2010-08-27, 14:01
Amount Per Serving % Daily Value
Calories 7.5 N/A†
Total Carbohydrates 2g 2%
Sugars 0g N/A†
Arginine Alpha-Ketoglutarate (AKG) 5g N/A†
Citrulline Malate 3g N/A†
Peak ATP® 250mg N/A†
Nicotinamide Adenine Dinucleotide (NADH) 5mg N/A†
Yerba Mate Extract 1000mg N/A†
L-Tyrosine 2g N/A†
Magnesium (Magnesium Aspartate) 108mg 31%
Potassium (Potassium Aspartate) 263mg 7.5%
Niacin 30mg N/A†
Vitamin C (Ascorbic Acid) 1000mg 1,333%

Giljotinen
2010-08-27, 16:31
Kan vara ett bra alternativ för de som inte vill ha kreatin. Som mig själv till exempel.

Onigiri
2010-08-27, 16:54
Smak:

Full Blown Berry
Lemon Lift Off


Jag vill ha lemon lift off :)

Ondskapelsen
2010-08-27, 21:50
Amount Per Serving % Daily Value
Calories 7.5 N/A†
Total Carbohydrates 2g 2%
Sugars 0g N/A†
Arginine Alpha-Ketoglutarate (AKG) 5g N/A†
Citrulline Malate 3g N/A†
Peak ATP® 250mg N/A†
Nicotinamide Adenine Dinucleotide (NADH) 5mg N/A†
Yerba Mate Extract 1000mg N/A†
L-Tyrosine 2g N/A†
Magnesium (Magnesium Aspartate) 108mg 31%
Potassium (Potassium Aspartate) 263mg 7.5%
Niacin 30mg N/A†
Vitamin C (Ascorbic Acid) 1000mg 1,333%


Låter väl inte jättehäftigt eller?

Sverker
2010-08-28, 06:26
Woow...nu med tillsats av NADH:D



Undrar ifall någon kan ge ett seriöst svar varför man har stoppat NADH i produkten. Kan jag få det svaret så vill jag också veta hur att det är tänkt att NADH ska komma in i kroppen. Jag sätter en slant på att det bara blir niacin, vit B3, av den dyra tillsatsen.

EiseltUK
2010-09-01, 11:03
Woow...nu med tillsats av NADH:D

Undrar ifall någon kan ge ett seriöst svar varför man har stoppat NADH i produkten. Kan jag få det svaret så vill jag också veta hur att det är tänkt att NADH ska komma in i kroppen. Jag sätter en slant på att det bara blir niacin, vit B3, av den dyra tillsatsen.

Jag är inte så insatt i NADH men antar att tanken är att det ska bidra till ökad produktion av kväveoxid och att det har att göra med en process som jag inte kommer ihåg men det är typ superoxid som bildas via NADPH som triggar eNOS och det blir någon form av balans mellan NO och O2. Finns en studie men jag hittar den inte nu.... skummade igenom den för bara någon vecka sen. Dock är det som vanligt fokus på endotelial dysfunktion och egentligen inget som kanske direkt berör friska tränande individer.

Finns den här studien i varje fall ang oralt upptag:

Pharmacol Toxicol. 2002 Apr;90(4):220-5.
Bioavailability of reduced nicotinamide-adenine-dinucleotide (NADH) in the central nervous system of the anaesthetized rat measured by laser-induced fluorescence spectroscopy.

Drugs intended to increase wellness or quality of life ("lifestyle drugs") have gained popularity and/or importance over recent years. Biogenic substances like nicotinamide adenine dinucleotide (NADH) are supposed to increase the physical and intellectual performance without side-effects. NADH is an energy-delivering co-substrate in the respiratory chain. Clinical studies showed positive effects of peripherally given NADH in Morbus Parkinson and major depression. NADH can be measured by its fluorescence. In this study a pulsed N2-laser combined with a fibre-optic probe and photomultipliers was used to induce and measure NADH fluorescence in the rat cortex. The aims of the study were to assess the suitability of the laser-induced spectroscopy for in vivo and on-line measurement of NADH in neuroscience and the assessment of the central availability of NADH after peripheral administration. NADH (50 mg/kg) but not the precursor nicotinamide caused a significant rise of the NADH fluorescence intensity indicating an increase of the NADH concentration in the rat cortex. In conclusion, the results suggest that NADH given orally or intraperitoneally increases the amounts of NADH in the brain. The results may thus help to explain the clinical effects reported.

Sniggel
2010-09-01, 13:42
Ok det var intressant. Undrade precis samma sak som Sverker om NADH.
Har för mig att det har funnits kosttillskott som även haft ingredienser såsom pyruvat och t om ATP? (går det att tillverka och får det ens någon effekt vid oralt intag?)

Sverker
2010-09-01, 17:16
Vad är peripheral administration:confused:


Låter som att försöket gjordes genom att föra in NADH via någon form av injektion, kateter.

Jag är tveksam till att vi kan ta NADH oralt och få det intakt ut i blodet.
50 mg / kg är en våldsam dos dessutom. Jag skulle själv behöva drygt 4.5 gram:D

Nej. Vi kan inte ta upp rent ATP. Det är alldels för många laddningar på den molekylen för att den ska kunna smita in någonstans. Dessutom kryllar det av fosfoesteraser i kroppen som snabbt skulle bryta ned ATP till simpelt adenosin...vilket vi faktiskt kan ta upp och utnyttja för att bygga...just ATP.

kalle_banan
2010-09-01, 18:05
Kom inte här med eran vetenskap och bevisa att produkten är ännu ett försök att tjäna pengar på okunskap och drömmen om stora besep! :smash:

Ondskapelsen
2010-09-01, 21:19
Kom inte här med eran vetenskap och bevisa att produkten är ännu ett försök att tjäna pengar på okunskap och drömmen om stora besep! :smash:

Känns som att 90% av alla produkter är sådana :)

Dreas
2010-09-01, 21:28
Känns som att 90% av alla produkter är sådana :)Bara 90? :D

EiseltUK
2010-09-02, 16:16
Vad är

Nej. Vi kan inte ta upp rent ATP. Det är alldels för många laddningar på den molekylen för att den ska kunna smita in någonstans. Dessutom kryllar det av [I]fosfoesteraser i kroppen som snabbt skulle bryta ned ATP till simpelt adenosin...vilket vi faktiskt kan ta upp och utnyttja för att bygga...just ATP.

Förmodligen är det kanske adenosinet de är ute efter i syfte att öka kväveoxid och studier med ATP har ju visat sig även hjälpa mot viss värk vilket är en effekt som adenosin kan ha. Det är ju lätt att man tänker ATP -> muskelenergi.

TSullivanM
2010-09-02, 17:12
På wikipedia står det att "ATP kan inte lagras, vilket gör att tillverkningen av ATP hela tiden måste anpassas till cellens förbrukning av energi."
Stämmer det att ATP inte kan lagras? Vill minnas att jag vid flera tillfällen läst om just lagring av ATP, bla i Mark Rippetoes böcker.

Sverker
2010-09-02, 18:35
ATP lagras inte. Alla levande celler omsätter ATP i hög hastighet.
Det ATP som finns i varje ögonblick räcker till hårt arbete under några sekunder.

Det som finns lagrat är kreatin-fosfat. Det är kreatinfosfatet som buffrar upp ATP vid musklearbete.

Kreatinfosfatet räcker sedan ytterligare 4 - 5 sekunder vid hårt arbete.

Mr Deadlift
2010-09-21, 17:48
Har provat produkten av en kompis som nyligen köpt den på GV.
Rent skräp kände inte det minsta!

dossanftw
2010-09-21, 17:52
Inte värt 498 kr mao? :P

JesperL
2010-10-01, 14:15
Smak:

Full Blown Berry
Lemon Lift Off


Jag vill ha lemon lift off :)


Fick hem den precis :)

TSullivanM
2011-06-28, 10:44
Någon mer som kört Levrone Formula och kan komma med synpunkter?

Timme
2011-06-28, 11:05
Någon mer som kört Levrone Formula och kan komma med synpunkter?

kör overdrive istället om du vill ha pump :)

Nitrometan
2011-06-28, 13:14
Har provat produkten av en kompis som nyligen köpt den på GV.
Rent skräp kände inte det minsta!

Är Kevrone skräp?

Vad hade du väntat dig att du skulle "känna"?

Vilken mätbar effekt skulle produkten ge på så kort tid?